Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Mantente activo en Nadal: oito consellos saudables para as festas

Durante o Nadal é moi fácil deixarse levar polos excesos, esquecerse do exercicio e non gozar desta época

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 18 de Decembro de 2015

Achéganse as vacacións do Nadal. O habitual trafego destes días, sumado ás reunións familiares, levan a comer e beber en exceso, durmir pouco e deixar á marxe calquera actividade física. Con todo, o Nadal poden ser moito máis que todo isto, se se aproveita para descansar, gozar da familia e dos amigos, de compartir momentos de alegría, de lecer ou de actividades que o ritmo de vida fan case imposible o resto do ano. Neste artigo achéganse oito consellos para gozar do Nadal de forma saudable e activa!

Imaxe: monkeybusiness

En Nadal é fácil esquecer as rutinas saudables mantidas durante todo o ano. O máis habitual é que un se deixe levar polo trajín que supoñen estas festas, sen ser demasiado consciente: comer, beber e fumar máis do adoitado, trasnoitar, deixar de lado a práctica de actividade física, non descansar o suficiente, ir dun lado para outro e sucumbir ante a tensión. E todo iso acaba pasando factura, en menor ou maior medida. Pero non só ten consecuencias na figura, senón que tamén na saúde física e psíquica.

Oito consellos para un Nadal saudable

Para gozar e sacar partido ás festas de Nadal, só fai falta pór en práctica unhas sinxelas recomendacións:

  • 1. Seguir sendo activo, fundamental para o control de peso e para manter baixo control os factores de risco asociados ao sedentarismo. Aínda que o exercicio físico, adecuado á idade e á condición de cada un, debe realizarse de maneira regular, despois dunha enchente do Nadal non só axuda a queimar as calorías de máis, senón tamén a controlar a tensión e conseguir un descanso reparador. O lecer en familia, en forma de paseo, de encontro deportivo ou de calquera outra actividade no exterior, é importante para fomentar a unión e a comunicación entre os seus membros e pode converterse nun momento de gran goce. Aos nenos, o contacto coa natureza a axuda a desenvolver sentimentos máis positivos e a estar relaxados.
  • 2. Descansar e relaxarse. Tamén en Nadal hai que ter coidado con non sucumbir aos nervios e a tensión que provocan organizar os banquetes, os agasallos, os gastos, os cambios de rutinas, as vacacións dos nenos, e o mil e unhas obrigacións que o ritmo de vida e a sociedade consumista impón. É máis fácil se todas estas tarefas compártense con outros membros da familia; xa o mesmo feito de cooperar fomenta o apego familiar. E tampouco hai que tentar chegar a todo: é fundamental priorizar entre todas as demandas que implican as festas, adecuarse ao nivel económico de cada un e racionalizar os obsequios. Aproveitar tamén estes días para realizar actividades que o resto do ano é máis complicado levar a termo polos horarios laborais: desde unha visita cultural de temática do Nadal, a pasar unha tarde facendo manualidades ou gozando dos xogos de mesa en familia, porque... quen non lembra longas tardes de inverno xogando ao parchís ou á oca?
  • 3. Ter unha actitude positiva ante a vida. Aínda que este consello é extensible ao resto do ano, para moitas persoas o Nadal é o momento de descansar e buscar o sentido á vida. Compartir pequenas cousas cos fillos, a parella e os amigos, e gozar diso, é un paso cara á felicidade. E rir moito, e mellor a gargalladas: 10 minutos de risa descontrolada axudan a relaxarse e a controlar a tensión e, mesmo, algúns expertos estiman que tres minutos de risa intensa equivalen a dez minutos de exercicio aeróbico.
  • 4. Durmir ben. Durante as festas é frecuente non durmir o suficiente. A tensión, as celebracións, o cambio de rutinas, as comidas copiosas e o incremento do consumo de alcol e tabaco fan que a moitas persoas altéreselles o ritmo do soño. Para facerlles fronte o mellor é: manter, no posible, un horario regular para deitarse e levantarse; compensar os abusos alimentarios con dietas máis lixeiras ricas en vexetais; evitar as bebidas excitantes (café, chocolate, té ou cola); non esquecer o exercicio físico; exporse á luz do día axuda a regular a secreción de melatonina e o patrón soño-vixilia; e deitarse nunha estancia escura, con boa ventilación e a unha temperatura que oscile entre os 18 ºC e os 20 ºC. Pero o máis importante é tentar deixar fose do dormitorio as preocupacións.
  • 5. Comer con moderación, en pouca cantidade e amodo. O mellor é deixar os grandes banquetes para os días de celebracións e o resto das xornadas seguir unha dieta máis liviá e sa, con achegue de verduras e froita fresca, sen esquecerse das infusións que axudan á dixestión. Comer un tentempié san ao mediodía ou a media tarde contribúe a non chegar tan famentos ao banquete. Unha vez sentados na mesa, hai que evitar comer por impulso, ser conscientes de cada bocado que leva á boca e saborealo; soltar o tenedor de cando en vez axuda a esta tarefa. Tamén convén gozar dos faladoiros nas sobremesas para pasar un bo intre, pero sen excederse cos doces tradicionais.
  • 6. Beber con prudencia. Festas do Nadal e alcol van, a miúdo, da man. A evidencia demostrou que, a pesar de que o consumo de alcol concentrado nun día é moi perigoso, incluso a inxesta responsable pon en risco a saúde. Ademais, hai que ter en conta outro aspecto moi importante: a contorna familiar é, xunto ao dos amigos, onde nenos e adolescentes atopan as pautas a seguir. A última enquisa nacional neste sentido sinala que a idade de experimentación co alcol diminúe ano tras ano (en 2013 era de 13,9 anos) e, na actualidade, os mozos de 14 a 18 anos, aínda que beben menos que os adultos, fano en grandes cantidades en cada ocasión e na súa maioría en bares, discotecas (aínda sendo menores) e no fogar, en festas familiares. En xeral, os expertos aconsellan beber canto menos mellor e, por suposto, consumo cero para embarazadas, menores ou se se ten que conducir despois.
  • 7. Vixiar o número de cigarros. A pesar de que a recomendación é abandonar o tabaco en calquera época, pode ser difícil facelo durante estes días. As longas sobremesas, xunto co alcol e as saídas nocturnas, propician que se fume moito máis. Por este motivo, o consello básico é controlar o número de cigarros, para ser consciente diso e, por suposto, evitar contaminar un espazo co seu fume. Non hai que esquecer que o tabaco é unha droga perigosa tanto para o fumador como para os fumadores pasivos.
  • 8. Controlar o peso. Estímase que, de media, cada español gaña entre 500 gramos e dous quilos de peso durante as festas do Nadal. Por este motivo, ser comedido nos festíns e non esquecerse da actividade física é primordial para previr este incremento.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións
Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto