Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Manual de boas prácticas para uns ollos pegados ás pantallas

Unha forma de protexer a nosa saúde visual das pantallas é evitar que os ollos fagan un esforzo excesivo ao traballar co computador. Atento aos seguintes consellos

Estamos rodeados de pantallas: as que primeiro miramos, a do móbil ou a do televisor, ata o mesmo monitor do computador, a propia tableta ou a pantalla da consola. E permanecemos demasiadas horas fronte a elas. De día e de noite. Algunhas persoas pasan ata 10 horas diarias diante dun monitor, o que pode provocar numerosos síntomas (cefaleas, náuseas, visión borrosa, sequedad lagrimal…) vinculados á síndrome visual informático (SVI). Unha forma de protexer a nosa saúde visual destes problemas é evitar que os ollos fagan un esforzo excesivo ao traballar co computador. O idóneo é situar a pantalla a 65 centímetros de distancia e descansar cada 45 minutos. Pero hai máis fórmulas. Atento aos seguintes consellos. E un apuntamento: non sempre xogar a videoxogos é prexudicial para os nosos ollos. Contámoscho a continuación.

Consellos para coidar os ollos das pantallas

1. Distancia dos ollos á pantalla do computador

As pantallas (tipo PC ou Mac) coas que traballamos deben situarse entre os 50 e 70 cm de distancia, nunca a menos de 40 cm, xa que a fatiga e as demandas visuais a esa distancia son moi altas. Teñen que estar a 10-20 graos por baixo da liña da mirada e debemos sentarnos cos pés apoiados no chan, as costas, na zona lumbar, e a posición dos xeonllos en ángulo de 90º.

2. Exercicios para descansar os ollos

De cando en vez hai que descansar (o ideal é cada 45 minutos) para movernos, facer estiramentos e aproveitar para parpadear. Mentres traballamos hai que mirar de lonxe cando sexa posible e realizar a regra 20/20/20: cada 20 minutos mirar durante 20 segundos a unha distancia de 20 pés (6 metros).

3. Pantallas para protexer os ollos

A imaxe da pantalla debe ser estable, nítida e sen escintileos. Para evitar deslumbramientos hai que colocar a pantalla lonxe  das xanelas, que estarán cubertas con cortinas ou persianas. Para reducir a posibilidade de fatiga visual é moi importante elixir un bo monitor, coa resolución adecuada. Para que non se canse o ollo, o idóneo é que a pantalla teña unha taxa de refresco (o número de veces que un monitor actualiza a imaxe nun segundo) duns 120 Hz, que significará que a imaxe se actualiza cada 120 segundos. O mínimo para que o ollo non perciba o tremor na pantalla sería un monitor cunha taxa de refresco de 50 hz (a maioría dos móbiles teñen 60 hz, pero hainos de 90 hz).

4. Iluminación máis adecuada da habitación

A cantidade de luz que haxa na habitación constitúe un factor fundamental xa que, canto menos iluminada, máis fixaremos a vista na pantalla e tenderemos a parpadear menos. É importante que exista un equilibrio entre a luz que proxecta o monitor e a do ambiente. Sempre é mellor a natural, pero se ha de ser artificial, mellor evitar os fluorescentes.

5. Bágoas artificiais para refrescar os ollos

Recoméndanse as bágoas artificiais que se poden comprar sen receita e só achegan humidade ao ollo. As idóneas son as que veñen en monodosis, sen conservantes (xa que utilizaremos o produto con frecuencia) e con ácido hialurónico, polas súas cualidades hidratantes.

lagrimas ojos pantallas
Imaxe: HeungSoon

6. Pantallas sempre limpas

A pantalla debe estar limpa, xa que as partículas de po que quedan adheridas poden agravar a irritación ocular.

7. Apps para escurecer as pantallas

Existen apps para móbiles que escurecen a pantalla, avisándoche de que xa levas moito tempo pegado a ela ou que as condicións de luz non son as máis adecuadas. Mesmo alértanche se te atopas a unha distancia demasiado curta (menos de 30 cm xa é motivo para chamarche a atención).

8. Nada de pantallas antes de durmir

A luz azul está nas pantallas e dispositivos, pero tamén no sol. Necesitámola para regular ben os ritmos circadianos, xa que inflúe sobre a activación e supresión da melatonina, que nos axuda a regular o soño. É importante que o último que fagamos antes de durmir non sexa mirar á pantalla, porque a luz azul incide de maneira negativa sobre a secreción de melatonina.

9. Un día sen pantallas

Fíxache un día á semana e tenta pasalo libre de pantallas. Se tes fillos, lembra que ti es o mellor exemplo para eles.

10. Máis tempo ao aire libre

Pasar tempo ao aire libre é esencial para un desenvolvemento ocular normal nos nenos. Segundo a Academia Americana de  Oftalmoloxía, 40 minutos de aire libre ao día poden reducir a miopía. Outro traballo publicado en The Lancet asegura que a exposición á luz solar (sen mirar directamente) estimula a produción de dopamina, un neurotransmisor do sistema nervioso que impide que o globo ocular alónguese, que é o que causa a miopía.

Videoxogos que curan o ollo vago

As pantallas poden ser un aliado tamén na nosa saúde ocular. O mellor exemplo témolo nos programas informáticos e videoxogos deseñados exclusivamente para o adestramento visual. Utilízanse para os casos de ambliopía (ollo vago), unha alteración visual que afecta ao 3 % da poboación mundial e que fai que o cerebro da persoa non estea conectado cun dos seus ollos, polo que suprime toda a información dese ollo para quedar só coa que lle manda o outro.

Aínda que o parche aínda é hoxe o tratamento estándar (tápase o ollo san para que o vago esfórcese máis), as terapias con videoxogos —hai varios que se crearon en concreto para tratar esta afección— resultan un bo complemento para a rehabilitación. Diversos estudos mostraron como tras a terapia con videoxogos deseñados a medida para tratar o ollo vago, nos que fundamentalmente se forza aos nenos a utilizar os dous ollos, observouse unha mellora considerable na agudeza visual, a capacidade estereoscípica (para percibir a distancia mínima posible entre un obxecto que está sobreposto no espazo a outro) e a velocidade de lectura dos participantes.

“Pero os videoxogos non só son útiles en casos de ambliopía e para a visión periférica, tamén serven para mellorar moitas outras habilidades como a coordinación ollo-mano, a anticipación e a atención visual, os movementos oculares, o tempo de reacción, a visión en tres dimensións, etc. De feito, moitos deportistas de elite que non teñen problemas visuais realizan adestramento visual para mellorar as súas capacidades e aumentar así o seu rendemento”, explica o óptico-optometrista Alexander Dubra.

Para acceder a máis contidos, consulta a revista impresa.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións