Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Meditación paira coidar o teu corazón (e as túas emocións)

Meditar é moi útil paira xestionar a tensión e reducir as emocións negativas, factores de risco de distintas enfermidades

meditacion Imaxe: varuna

Nada mellor que o deporte paira manternos en forma. Pero así como coidamos o corpo, e tal como reza o devandito Mens sa in corpore san, tamén é necesario coidar a mente. A razón é que a boa saúde emocional ten consecuencias positivas na saúde física, pero ademais as persoas que coidan da súa esfera emocional son máis resistentes e máis capaces de actuar fronte as adversidades. Moitos estudos pon de relevo que técnicas como a meditación ou, máis en concreto, o mindfulness son beneficiosas paira a saúde. Neste artigo explícase por que meditar diminúe a tensión, mellora o estado inmunológico e reduce a mortalidade cardiovascular.

Meditación, que é e paira que serve

A meditación é una práctica milenaria que se asociou a unha sensación de relaxación física e tranquilidade. Aínda que durante moito tempo relacionoulla só con aspectos relixiosos, estudos realizados en todos os ámbitos da saúde mostran os beneficios que provoca a súa práctica tanto no corpo e a mente.

O doutor Jon Kabat-Zinn, fundador do Center for Mindfulness in Medicine, Health Care and Society da Escola de Medicamento da Universidade de Massachusetts (EE.UU.), é un dos investigadores que máis analizou os efectos da meditación e as súas aplicacións clínicas. Na súa opinión, as técnicas de meditación poden ser moi útiles paira xestionar a tensión e reducir as emocións negativas.

Diferenzas entre meditación e mindfulness

A meditación é a acción de meditar, pero non só existe un modo de facelo, senón que hai numerosas correntes. Por outra banda, aínda que hoxe asóciase sobre todo ao budismo, todas as relixións teñen actos de meditación, como exercicios espirituais, rezos, retiros…

Mindfulness, como explica na súa web o psicólogo Anxo Lafournière, é una meditación científica e, como tal, conta con estudos científicos que a avalan, e ten un método científico que permite replicar o proceso, prever os resultados e adaptalo ás diferentes necesidades do paciente. Ademais, é una filosofía que se pon en práctica non só na acción de meditar en si mesma, senón que forma parte dunha actitude paira a vida diaria”.

Segundo Kabat-Zinn, a meditación, en especial a técnica mindfulness, leva a unha consciencia plena da realidade do momento presente, aceptando e recoñecendo o aquí e o agora, pero sen quedar atrapado nos pensamentos ou emocións que provoca.

Beneficios da meditación e o mindfulness

✅ Efectos sobre o sistema inmunológico

Segundo o estudo ‘Valoración de parámetros inmunitarios en pacientes con síntomas de ansiedade e depresión tras un programa de meditación mindfulness‘, coordinado por Francisco M. Rodríguez-Pena, do Hospital Comarcal da Axarquía (Málaga), esta técnica tería efectos psicobiológicos e clínicos.

Analizáronse os seus efectos sobre parámetros do sistema inmunológico (glóbulos brancos e inmunoglobulinas) en pacientes que sufrían ansiedade e depresión. Tras dous meses de meditación, houbo un aumento significativo de inmunoglobulinas (IgG, IgM), de proteínas que traballan co sistema inmunológico (C3 e C4), e un descenso no reconto de monocitos (un tipo de glóbulos brancos cuxa función é fagocitar a diferentes microorganismos ou restos celulares, cuxo número aumenta ante tensión ou infección).

✅ Reduce a mortalidade cardiovascular

A Fundación Española do Corazón (FEC) expuxo que a meditación achega beneficios á saúde cardiovascular, baseándose na evidencia científica que achegan diferentes investigacións. Os estudos realizados até agora mostran una redución da presión arterial e da tensión, ademais dunha melloría doutros factores prexudiciais paira a saúde do corazón.

Así, segundo os expertos, a meditación pode reducir case á metade o risco de mortalidade, infarto de miocardio e accidente cerebrovascular en pacientes con enfermidade coronaria. Isto débese a que diminúe a tensión arterial e os factores de tensións: provoca una redución da activación do sistema simpático e das hormonas da tensión (adrenalina e cortisol) e, por iso, contrarréstanse os efectos da tensión crónica, que son o aumento da tensión arterial e da frecuencia cardíaca.

✅ Reduce a irritabilidad e o medo

A meditación achega beneficios na xestión de emocións negativas como a ira, a hostilidade ou nos síntomas depresivos. A meditación transcendental fortalece os circuítos neurológicos que acougan una parte do cerebro que actúa como gatillo do medo e da ira.

✅ Control e melloría de numerosos trastornos

  • Asma
  • Capacidade de atención e concentración
  • Dor crónica
  • Síndrome do intestino irritable
  • Problemas paira durmir
  • Dores de cabeza

Tipos e técnicas de meditación

Hai moi distintos tipos de meditación e, entre outros moitos, destacan os seguintes:

➡️ Meditación guiada

Teñen una persoa que fai de guía a través dun audio, un vídeo ou una app. Son moi útiles paira principiantes, xa que son curtas e van dirixindo ao longo de toda a sesión.

➡️ Meditación plena

Esta meditación (mindfulness) é a consciencia vixiante das emocións, sensacións ou accións. Centrámonos no momento presente, observando o que sucede ao redor, nun mesmo, centrando a atención no que hai, sen xuízos nin expectativas.

➡️ Meditación con mantras

Utiliza a repetición dunha palabra ou frase paira axudar a perfeccionar una conciencia máis centrada. Axuda a frear a actividade mental e o pensamento paira enfocar toda a enerxía e vivir máis o momento. Un mantra universal é “So Hum”, repetindo mentalmente “So” ao inhalar e “Hum” mentres se exhala.

➡️ Meditación de chakras

Permite explorar o sete principais puntos de enerxía coñecidos como chakras, distribuídos ao longo da columna vertebral. Son os puntos de unión entre o mundo material e o plano etéreo, e practicar esta meditación permite atopar o equilibrio entre eles.

➡️ Meditación Zen

O pensamento zen caracterízase por suprimir todo o superfluo, pois ao eliminar o “ruído” (acústico, visual, emocional, etc.), a mente se calma e céntrase no proceso meditativo.

Rezar cura?

Son moitos os traballos que tentaron contestar a esta polémica pregunta. A resposta é que rezar, meditar ou realizar exercicios de relaxación axudan ao proceso terapéutico. De feito, nos últimos anos, cobrou gran importancia a dimensión emocional das persoas enfermas. E son moitas as prácticas que lles axudan a xestionar emocións negativas, como a tensión que lles xera a súa afección. Así, a práctica de taichí ou de ioga, a meditación guiada ou a musicoterapia, entre outras, outorgan ao afectado a capacidade de ser parte activa da súa recuperación e inflúen de maneira beneficiosa en todo proceso.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións