Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Máis que músculos: 5 beneficios do deporte que non che imaxinas

A actividade física non só axuda a evitar o sobrepeso e fortalece o corpo, senón que tamén favorece a memoria, reduce a tensión e prevén os problemas mentais

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 15 de Marzo de 2019

Correr, andar máis, apuntarse a ballet ou probar co ioga. Estes propósitos teñen un beneficio que vai máis aló de manterse en forma ou lucir músculos. Como veremos a continuación, o deporte protexe o corazón, mellora as capacidades mentais, afasta o risco de sufrir unha enfermidade neurodegerativa como o Alzheimer e mesmo pode facer que sintamos máis felices.

1. A túa saúde agradeceracho… máis aló dos quilos

Para quen lles preocupe a súa saúde, a ciencia recoméndalles que se poñan o chándal. E é que facer exercicio físico implica beneficios máis aló de manterse en forma. Os expertos repiten que dedicarlle máis de 30 minutos diarios durante cinco días á semana afasta o risco de sufrir enfermidades crónicas como a diabetes ou o cancro.

Pero é unha evidencia que vai máis aló das palabras. De feito, o estudo ‘Actividade física e prevalencia de patoloxías na poboación española‘, realizado polo Ministerio de Educación, Cultura e Deporte, revela que existe unha diferenza notable entre a saúde de quen practican deporte con regularidade e quen non. E mostra que a incidencia de enfermidades increméntase, e mesmo se duplica, entre quen son pouco amigos das zapatillas.

2. Coida o teu corazón… e máis

Non é novo: o deporte protexe o corazón. O exercicio regular permite controlar as enfermidades cardiovasculares, como os infartos ou a hipertensión. E os beneficios multiplícanse, se practicamos deporte a longo prazo e cunha intensidade moderada.

Pero non toda a actividade física fortalece de igual modo este músculo tan importante. Segundo un estudo publicado en The British Journal of Sports Medicine, os deportes que máis reducen o risco de sufrir unha enfermidade do corazón son os de raqueta (tenis, pádel ou bádminton), natación e os exercicios aeróbicos, como bailar e ximnasia.

E os seus beneficios non acaban aí: o deporte regular ten unha influencia favorable nas enfermidades articulares e as respiratorias. Tamén serve para mellorar a saúde dos ósos, aumentar a autonomía dos anciáns e alongar a vida.

3. Aumenta a túa concentración

Ao facer exercicio, o cerebro traballa e desencadea miles de reaccións químicas e neuronais. Unha actividade que axuda a manter a atención e a concentración, e cuxos efectos se estenden máis aló do momento do adestramento, conclúe un estudo levado a cabo pola Universidade Autónoma de Madrid (UAM) e a Universidade de Cádiz (UCA).

O motivo é que a actividade física inflúe sobre a forza muscular, a capacidade cardiorrespiratoria e a habilidade motora, uns procesos que afectan a “a transmisión cognitiva, a memoria de traballo e a flexibilidade cognitiva” e que, finalmente, axudan a mellorar o rendemento académico.

4. Protexe o teu cerebro

Mesmo pode previr enfermidades neurodegenerativas, como o mal de Alzheimer. Pero para notar os efectos do adestramento no cerebro, os expertos lembran que debe ser prolongado no tempo e practicado con frecuencia. “O deporte frea a deterioración cerebral e mellora as funcións neuronais das persoas sas“, explica Juan Gondra do Río, profesor de Medicamento na Universidade do País Vasco. Segundo este experto, practicar uns 150 minutos de deporte cada dous días afasta o risco de padecer Alzheimer, en especial cando o adestramento é constante e prolongado no tempo.

5. Afasta a depresión

A actividade física tamén é un medicamento barato que prevén a depresión. O motivo é que a práctica deportiva axuda a segregar hormonas como a testosterona, a adrenalina, o cortisol e as endorfinas, que actúan como neurotransmisores capaces de xerar unha sensación de relaxación e felicidade. Estas sustancias químicas fan que sintamos máis relaxados e contentos, mentres que escorrentamos a tensión.

Aínda que os científicos aínda estudan a repercusión do exercicio físico sobre a saúde mental, “si sabemos que o deporte actúa sobre o sistema nervioso central, estabilizando algunhas proteínas importantes e afastando a aparición de enfermidades desencadeadas polo desequilibrio destas sustancias”, apunta Miguel do Val, médico e catedrático da Universidade de Oviedo.

Noutras palabras: a mellora do equilibrio mental que provoca o deporte ten unha base fisiológica. Pero ollo! Unha cousa é que o exercicio axude a combater os síntomas da ansiedade e aumente o noso benestar emocional, e outra, que resolva a causa da tensión. O adestramento non aclara a orixe do malestar nin da depresión, se estes problemas prodúcense por outros motivos.

Etiquetas:

deporte

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións