Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Máis saúde cardiovascular con menos azucre

Unha inxesta elevada de azucre está asociada cun maior risco de sufrir unha enfermidade cardiovascular

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 26deFebreirode2014
img_azucar corazon hd_ Imaxe: ingridhs

Inxerir azucre en exceso asóciase cun maior risco de obesidade, un incremento da tensión arterial, do colesterol e da resistencia á insulina, segundo sinala a American Heart Association (Asociación Estadounidense do Corazón). No entanto, agora un novo estudo vai máis aló e mostra a relación significativa que hai entre o consumo de azucre engadido na alimentación e o maior risco de falecer por mor dunha enfermidade cardiovascular. Neste artigo explícase por que o exceso de azucre é prexudicial para a saúde do corazón e achéganse consellos prácticos para coidalo. Tamén se desvela onde se atopan os azucres “ocultos”.

Img azucar corazon art
Imaxe: ingridhs

A saúde do corazón

O estudo “Added Sugar Intake and Cardiovascular Diseases Mortality Among US Adults” (Alta inxesta de azucre e enfermidades cardiovasculares. A mortalidade entre adultos norteamericanos), realizado por investigadores dos Centros para o Control e Prevención de Enfermidades (CDC) de Atlanta (EE.UU.), analizou a evolución ao longo de 15 anos (entre 2005 e 2010) do consumo de azucre engadido ao total das calorías diarias na dieta e a súa estreita relación coa mortalidade por enfermidade cardiovascular.

Incluír unha cantidade excesiva de azucres na dieta diaria supón un perigo para a saúde
Con este traballo, publicado en datas recentes no Journal of the American Medical Association (JAMA), puidéronse coñecer algúns datos alarmantes: a maioría de adultos (71,4%) tomou o 10% ou máis das súas calorías totais en forma de azucres engadidos e, para preto do 10% da poboación examinada, estes nutrientes supuñan o 25% ou máis do total de calorías da súa dieta.

Ao analizar a asociación da inxesta de azucre engadido coa enfermidade cardiovascular, acharon que, na poboación estudada, o risco de falecer aumentaba un 18% comparado con quen seguían unha dieta con pouca cantidade ou ningunha de azucre engadido. Este perigo incrementábase ata un 38% para aqueles cuxa dieta os incluían entre un 17% e o 21%, e preto do 80% para quen as calorías dos azucres compuñan máis do 21% do total na súa dieta diaria. Por iso parece ser que, a partir de agora e a tenor dos resultados, haberá que telo moi en conta na prevención das patoloxías cardiovasculares.

Corazón sen azucre

A pesar de que os hidratos de carbono son básicos dunha alimentación equilibrada, non todos son iguais. Segundo a súa estrutura química, pódense distinguir os hidratos de carbono complexos (como o almidón) dos hidratos de carbono sinxelos (ou azucres). Os primeiros son de absorción lenta e atópanse no pan, a pasta, os legumes, o arroz e os cereais, entre outros.
Os azucres tamén están de forma oculta en produtos industriais, onde contribúen a aumentar o achegar calórico cun baixo valor nutritivo

Os simples son os responsables do sabor doce dos alimentos. Entre estes están o azucre, a fructosa, o concentrado de mollo de froita, o mel, a maltosa ou a melaza. A diferenza estriba en que estes azucres son de absorción rápida, polo que provocan que o organismo secrete insulina con rapidez. Esta resposta modula, á súa vez, outros procesos fisiológicos que favorecen a acumulación de graxa.

Pero ademais de acharse de maneira natural en froitas, vexetais, leite e derivados, tamén están de forma “oculta” en produtos industriais, como marmeladas, lambetadas e cereais, onde contribúen a aumentar o achegar calórico cun baixo valor nutritivo. No entanto, se se utilizan no procesamiento de alimentos, a etiqueta debe notificalo.

Ningún destes azucres sinxelos é necesario nunha dieta, xa que só proporcionan enerxía e poucos nutrientes, así que poden excluírse dela. Ademais, unha inxesta excesiva supón un perigo para a saúde, como demostran moitos estudos, entre eles o publicado no JAMA. Con todo, a pesar da súa importancia, non hai un consenso sobre cales son os niveis máximos desexables. Así, a Organización Mundial da Saúde (OMS) recomenda menos do 10% do total de calorías inxeridas e a American Heart Association restrinxe a menos de 100 calorías ao día para as mulleres e 150 para os homes a cantidade de azucre engadido.

Como coidar o corazón: consellos prácticos

Para limitar os azucres da dieta e coidar a saúde do corazón, Anna Pla, dietista-nutricionista e coach nutricional do Centro Multidisciplinar Baobab, en Sant Celoni (Barcelona), achega cinco consellos prácticos:

  • 1. Evitar aos máximo alimentos procesados ou elaborados.
  • 2. Potenciar a inxesta de alimentos frescos e de tempada.
  • 3. Diminuír a cantidade de azucre “de mesa” que se engade á comida.
  • 4. Reducir o consumo de refrescos e zumes comerciais.
  • 5. Elaborar os alimentos en casa: así se coñecen os ingredientes e tense máis conciencia da cantidade que se utilizou.

Ademais destas recomendacións, os especialistas da Sociedade Española de Cardiología insisten, sobre todo, na necesidade de cambiar os hábitos de vida para manter baixo control os principais factores de risco cardiovascular, como a hipertensión, o colesterol prexudicial, a diabetes e o tabaquismo. A pesar de que seguir unha dieta sa e cardiosaludable, practicar con regularidade exercicio físico, abandonar o tabaco e moderar o consumo de alcol son consellos que veñen repetindo hai anos, o certo é que, de seguirse, evitarían o 80% dos infartos de miocardio.

Coidado co azucre engadido

Pero, onde se esconde o azucre? Os denominados azucres “ocultos” pódense atopar en alimentos procesados, elaborados industrialmente ou precocinados. “Son alimentos aos que se lles engade azucre durante o proceso de elaboración, tales como salsas de tomate, galletas, xeados, cereais do almorzo, pastelería industrial, chocolates, conservas (neste caso utilízase como conservante), refrescos, snacks e embutido, entre moitos outros”, explica a dietista-nutricionista Anna Pla.

No entanto, non se pode afirmar que os produtos “sen azucres engadidos” ou “con baixo contido de azucre” sexan saudables. Moitos poden conter graxas e, por tanto, un elevado contido enerxético, así como ingredientes edulcorantes artificiais, potenciadores do sabor, colorantes, conservantes, etc.

Para esta especialista, aínda que as declaracións nutricionais dos alimentos envasados cumpren coa legalidade, un bo consello é escoller preferiblemente alimentos frescos e o menos manipulados posible, ademais de ler con atención a etiquetaxe. “Ademais, o azucre pode denominarse de distintas maneiras ‘maltosa, glicosa, sacarosa, fructosa, dextrosa, mel, jarabe (de malta, de azucre de cana), melazas, etc.’ Estar ben informados é fundamental para comprar de maneira racional e saudable”, detalla Pla.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións