Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Mulleres activas, corazón máis san

As mulleres de mediana idade que son activas reducen o risco de desenvolver enfermidades cardiovasculares

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 29deAbrilde2015
img_mujer activa hd_

Levar unha vida activa axuda a manter baixo control moitas enfermidades. Un estudo recente sinala que as mulleres que practican exercicio físico tres veces á semana durante algo menos de media hora diminúen a probabilidade de desenvolver enfermidade cardiovascular e cerebrovascular. Este artigo analiza esta investigación á vez que apunta cales son os factores de risco cardiovascular nas mulleres e a súa relación cos niveis de estrógenos. Ademais, da man dun experto, achéganse consellos para quen decidan empezar a correr.

Img mujer activa art
Imaxe: jeancliclac

As mulleres de mediana idade que practican exercicio físico de maneira habitual teñen menor risco de sufrir enfermidade cardiovascular e cerebrovascular, segundo un artigo publicado na revista Circulation da American Heart Association. Para este estudo incluíronse 1,1 millóns de mulleres inglesas, cunha idade media de 56 anos, sen antecedentes de cancro, problemas cardíacos, ictus, trombos ou diabetes, entre 1996 e 2001. A poboación analizada describiu o seu nivel de actividade física ao principio da investigación e tres anos máis tarde. Entre as actividades asociadas á diminución do risco estaba correr, cultivar un xardín ou horto ou ir en bicicleta.

Tras un seguimento de ao redor de nove anos, nas que examinaron enfermidades, ingresos hospitalarios e causas de falecemento, os científicos apuntan que as mulleres que realizan unha actividade física vigorosa durante 20 minutos, de dous a tres veces por semana, mostran un 20% menos de posibilidades de desenvolver enfermidade cardíaca, ictus ou trombosis (formación de coágulos), comparadas coas participantes que sinalaron pouco ou nada de actividade. Doutra banda, entre as mulleres máis activas, unha frecuencia maior destes 20 minutos non achegaba cambios significativos na redución do risco.

Camiñar rápido tamén diminúe o risco de desenvolver hipertensión, dislipemia e diabetes

Con todo, para ser unha persoa activa e manter un estado saudable, non fai falta porse a correr. Como xa apuntaba un estudo publicado en Arteriosclerosis, Thrombosis and Vascular Biology en 2013, camiñar rápido -coñecido tamén por power walking– tamén diminúe o risco de desenvolver hipertensión, dislipemia e diabetes. Tras analizar os datos de 33.060 corredores e 15.045 camiñantes (que andaban a unha intensidade moderada e a un ritmo vigoroso), os investigadores do Berkeley Lab de EE.UU. concluíron que cando se emprega a mesma enerxía, andar mesmo proporciona máis redución do risco cardiovascular, ao que se lle suma un menor desgaste articular e menos risco de lesións.

O corazón da muller: factores de risco

Aínda que a maioría de factores de risco cardiovascular son compartidos entre homes e mulleres, os estudos puxeron en evidencia algunhas singularidades no sexo feminino.

A pesar de que a prevalencia de enfermidade cardiovascular e ictus é semellante en ambos os sexos, o inicio na muller atrásase debido á protección que lle confiren os estrógenos. Algunhas investigacións suxiren que o risco de enfermidade coronaria en mulleres -durante a vida fértil- é similar ao do home dez anos menor.

No entanto, esta protección é limitada e cara aos 65 anos de idade o risco equipárase. Cando unha muller entra na menopausa ten máis probabilidades de acumular graxa, sobre todo abdominal, e maior predisposición a desenvolver diabetes e hipertensión arterial, entre outros. De feito, a incidencia da hipertensión increméntase a partir dos 65 anos en mulleres, un feito que aumenta as posibilidades de desenvolver cardiopatía coronaria ou ictus.

Só a falta dos estrógenos -que na vida fértil relaciónanse con niveis máis altos de colesterol “bo” (HDL) e niveis máis baixos de “colesterol malo”- multiplica por tres o risco cardiovascular e produce un aumento da fracción LDL.

Outros factores como a tensión e o hábito tabáquico increméntanse de maneira significativa e preocupante entre as mulleres. E son dous factores de risco importante no desenvolvemento da enfermidade cardiovascular.

Ser activo: consellos antes de empezar a correr

Nos últimos anos, correr ou running ha ido gañando adeptos de maneira exponencial, xa sexa coa escusa de manterse saudable, en forma ou perder peso. No entanto, hai que ter en conta que non todas as persoas poden practicar este deporte sen máis.

O Dr. Anxo Hernández Yáñez, xefe da Unidade de Medicamento Deportivo do Hospital Universitario HM Torrelodones (Madrid), especifica que “correr non é sempre a actividade física máis adecuada“. Ante situacións como lesións na columna vertebral, problemas cardiorrespiratorios severos ou lesións nas articulacións de carga (como xeonllos, nocellos ou cadeiras), o mellor é acudir antes a un especialista que indique cal é a actividade física máis recomendable e a mellor maneira de iniciarse.

Ademais, un recoñecemento previo xunto cunha proba de esforzo permite aconsellar como practicar calquera deporte de forma saudable, adaptándoo ás características individuais de cada un, mesmo sobre aspectos como a elección do calzado máis oportuno, e así poder evitar posibles enfermidades cardiovasculares, dores musculares e erros na súa práctica.

O Dr. Hernández lembra que o running é un deporte de impacto que repercute sobre o cartílago das articulacións de carga e a columna vertebral e pode provocar lesións. Por iso, antes de empezar a correr é importante quentar e estirar os músculos para previr distintas lesións mediante mobilizacións activas suaves das articulacións de nocello, xeonllo e cadeira e tamén das costas.

Para quen xa estean adoitados a esta práctica deportiva e queiran mellorar o seu rendemento, este experto achégalles uns cuantos consellos que poden servir de axuda:

  • Realizar cinco comidas diarias, ricas en fibra e vitaminas.
  • Adestrar a técnica de carreira axuda a mellorar os resultados. Da mesma maneira, traballar a potencia e os abdominais mellorará a posición pélvica ao correr.
  • Asegurarse dun descanso suficiente e non adestrar por encima das posibilidades da persoa.
  • Despois da carreira, unha ducha de auga fría nas pernas axuda a recuperarse.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións