Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Non durmir ben a sesta pode carrexar alteracións dixestivas, trastornos no soño e cefaleas

Os médicos recomendan esperar una hora despois da comida e facer uns exercicios previos

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 14deAgostode2002

A sesta é un costume típico dos climas cálidos e que, xunto á dieta mediterránea, conforma un estilo de vivir que empeza a ser estudado no mundo do medicamento. Defínese a sesta como un período de descanso, de duración limitada, que se produce á primeira hora da tarde (entre as 13 e 15 horas), normalmente despois da comida, e que interrompe a actividade diaria. Nos últimos anos, xurdiron algúns estudos que defenden os efectos beneficiosos desta práctica que, con todo, pode ser prexudicial se non se realiza de forma correcta.

“Os efectos da sesta poden converterse nunha verdadeira arma de dobre fío posto que encerra tantas vantaxes positivas para o organismo -válvula de escape á tensión, tensión ou fonte de recarga de enerxía- como efectos prexudiciais se non se realiza de maneira correcta”. Así o advirte Manuel Romeu, Xefe do Servizo de Neurología do Hospital Clínico de Málaga.

E é que unha mala sesta pode provocar alteracións dixestivas, trastornos no soño ou mesmo cefaleas, “aínda que evidentemente estes efectos dependen de cada persoa, da súa situación e do seu organismo”, engade Romeu.

Para que isto non ocorra e a sesta sexa símbolo de descanso, o doutor Manuel Lara, médico de cabeceira e director do Centro de Saúde Jesús Cativo, dá aos seus pacientes unha serie de recomendacións: esperar un mínimo dunha hora desde que se termina para comer para emprender a sesta -“deitarse despois do último bocado é precisamente o que pode provocar as alteracións dixestivas”, afirma -, mesmo se debe andar un pouco e exercitar os músculos previamente. “Tampouco é aconsellable durmir despois das 18:30 horas porque o organismo altera o horario normal de soño”, agrega.

En relación á postura, esta pode ser todo o cómoda que se desexe pero se é posible recostado, porque noutra posición pode interferir na dixestión. Outro punto importante é que a persoa se poida permitir botarse a sesta: “Se despois de durmir debe estar activo ao cento por cento para realizar algunha actividade, o corpo ten que recuperar o ritmo perdido, por iso non é aconsellable para todos”, explica Lara. Para persoas con insomnio, hipertensión ou problemas cardiovasculares tamén adoita vetarse este hábito.

En canto ás repercusións e tempo da sesta, varían en función da idade, de feito o ritmo de soño modifícase ao longo da nosa vida. Os bebés dormen máis porque iso lles permite activar determinadas funcións hormonais. Os adultos necesitan menos tempo porque teñen outras ocupacións en mente, e os anciáns son os que menos dormen porque as súas fases de soño están máis fragmentadas.

Saúde emocional

Á marxe das súas indicacións ou contraindicaciones, o certo é que un 9% da poboación española adoita botarse unha cabezadita despois de comer, segundo un estudo da revista “Neurology” que mencionabamos onte e que nos sitúa por baixo de alemáns (22%), italianos (16%) ou británicos (15%), á hora de coidar “a cultura da sesta”.

Multitude de especialistas do soño encomian os resultados que brinda este hábito: ademais de liberar a tensión ou o nerviosismo acumulado durante o día, recarga o organismo, aumenta a creatividade así como o nivel de alerta, evitando posibles accidentes laborais ou ao volante. Mesmo existen estudos da Universidade de Harvard (EE.UU.) que conclúen que a sesta é positiva para a aprendizaxe.

Os seus beneficios están tan empíricamente demostrados que cada vez son máis as empresas que permiten descansos aos seus traballadores na sobremesa para que estes tradúzanse nun aumento da produtividade. “A sesta mellora o ánimo do traballador e a súa capacidade para resolver problemas”, apunta Belén Carneiro, psicóloga da Unidade de Coidados Intensivos do Hospital Clínico Universitario.

Carneiro tenta simplificar a razón: “O soño somete ao corpo a un estado de relaxación no que todas as constantes vitais minguan a súa actividade. Prodúcese un descanso tanto físico como psíquico que necesariamente vai influír positivamente no estado anímico e físico da persoa. Por iso as súas vantaxes son emocionais e funcionais”, expón.

“A sesta pode concibirse -prosigue- como unha parada a metade do día que nos serve dalgunha forma para asimilar todos os sentimentos, sensacións e esforzos realizados ata o mediodía. Así, é moi satisfactorio porque se se realiza esta actividade de forma cotiá, é un tempo que che dedicas a ti mesmo, enriquecendo a túa saúde emocional”.

Os bebés, os nenos, adultos e anciáns poden beneficiarse deste estado gratificante que lles relaxa e anima. “Só hai que respectar o tempo de soño e de dixestión”, engade Carneiro.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións