Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Nutricionistas piden maior control sobre os alimentos enriquecidos

Non dubidan dos seus beneficios, pero queren que se investiguen os seus efectos

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Sábado, 11deMaiode2002

Especialistas en pediatría e nutrición analizaron onte en Bilbao o papel na dieta infantil dos produtos enriquecidos, que cada vez enchen máis as despensas dos fogares. Non están baixo sospeita, aseguran, pero aínda quedan moitas dúbidas por resolver.

O debate celebrouse no marco do noveno congreso da Sociedade Española de Gastroenterología, Hepatología e Nutrición Pediátrica, aberto desde o pasado xoves no Palacio Euskalduna da capital biscaíña. Máis de catrocentos especialistas analizan estes días cuestiones tan diversas como as últimas tendencias en transplante de fígado en nenos e os avances que se deron, en xeral, no campo da pediatría. No apartado da nutrición, una das cuestións que preocupan aos especialistas é, segundo explicou o doutor Juan Carlos Vitoria, presidente do congreso, saber se os chamados alimentos funcionais responden as expectativas que xeran.

Cereais e fermentos

A investigadora Ascensión Marcos, do departamento de Nutrición do Instituto do Frío do Consello Superior de Investigacións Científicas, tentou responder a esta cuestión xunto con outros especialistas. Os produtos enriquecidos son aqueles que conteñen un nutriente, un ingrediente concreto que, tomándoo a diario e nunha determinada cantidade, permite conseguir una serie de beneficios paira o organismo. A lista inclúe fermentos, minerais, cereais, fibra e nomes de sustancias que nos últimos anos fixéronse tan populares como Omega-3 ou bífidus activo.

O problema que se expón é que a produción de toda esta serie de alimentos tan de moda vai moito máis rápida que a investigación sobre os seus efectos reais. “Hai moitas cuestións que descoñecemos”, explicou a especialista da CSIF. “Non sabemos se a cantidade de nutrientes que se inxere absórbese adecuadamente, nin que cantidade debe tomarse para que realmente fágache efecto”.

Os expertos reunidos onte en Bilbao non dubidan, a pesar de todo, das bondades e beneficios que achegan os alimentos funcionais paira o organismo. O que piden é una maior investigación que permita determinar cuestións tan básicas como durante canto tempo debe consumirse, por exemplo, un determinado tipo de iogur para que fagan efecto os seus nutrientes. “Non esquezamos que hai un “boom” deste tipo de consumo e tras as cifras de vendas existen uns usuarios por detrás”, argumenta Marcos.

Os especialistas fan fincapé na necesidade para comer “ de todo”, independentemente de que se consuman alimentos funcionais. “Cereais, legumes, froita, carne -pouca- e peixe na súa xusta medida”, aconsella o nutricionista Luís Ros Mar. “Fai 17 anos -alerta Ascensión Marcos-, os adolescentes estaban bastante ben alimentados. Desde entón, as consecuencias dos malos costumes foron desastrosas. Hai que cambiar moitos hábitos”.

As comidas do día

Almorzo: “É a máis importante da xornada”. Non basta cun vaso de leite e a correr. A noite foi longa e a mañá que segue require estar ben alimentado, “con hidratos de carbono”, paira obter un mellor rendemento escolar. Recoméndase un vaso de leite “sempre enteiro; non vale nin sequera semidesnatada”, con pan, froitas e cereais. Se non é posible, debe reforzarse cun novo achegue calórico a media mañá.

Comida: Dieta mediterránea. Verdura, legumes, carne con moderación, peixe e froita. Sempre deben figurar e dunha maneira equilibrada as proteínas (sobre un 15%), graxas (30% ou 35%) e os hidratos de carbono (50/55%).

Merenda: a mellor é a consistente no “tradicional” bocadillo “de xamón, chourizo…” e froita.

Cea: Ten que ser lixeira paira facilitar a dixestión e permitir que o soño sexa reparador. Non debe limitarse a proteínas. “Non vale só ovos fritos e salchichas”. Tamén ha de conter hidratos de carbono en forma de patacas fritas, verduras ou pasta.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións