Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

O 10% da poboación española padece insomnio de maneira crónica

A utilización de certos medicamentos pode producir este estado

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Domingo, 05deXaneirode2003

Estímase que cerca do 10% da poboación española padece insomnio con carácter crónico, e case o 50% sófreo nalgún momento da súa vida, segundo o último informe técnico do Consello Xeral de Colexios Oficiais de Farmacéuticos. As causas que orixinan o insomnio, segundo este informe, poden ser fisiológicas, psicolóxicas, psiquiátricas, e tamén pode estar provocado polo uso de medicamentos.

O insomnio representa a alteración do soño máis común e un dos síntomas máis frecuentes que afectan á sociedade, por diante da dor.

Entre as causas fisiológicas atópanse os ambientes desagradables que dificultan o soño, ou os cambios nos hábitos do mesmo. As causas psicolóxicas como a tensión e os asuntos persoais inducen tamén á aparición de insomnio. Os motivos psiquiátricos engloban á depresión, a ansiedade ou a anorexia nerviosa. A utilización de certos medicamentos é causa común de padecer insomnio, tal é o caso dos estimulantes nerviosos, os antidepresivos ou os corticoides.

O informe reflicte que existen distintos tipos de insomnio. Cada un deles require un tratamento diferente. Antes de instaurar un tratamento é aconsellable tomar una serie de medidas. Entre as pautas a seguir recoméndase deitarse e levantarse á mesma hora e non botarse a sesta, factor que dificulta o soño nocturno.

A alimentación tamén debe de ser coidada; neste sentido non é recomendable irse á cama con fame ou co estómago cheo, nin tampouco consumir certos alimentos que poden estimular a cortiza cerebral como son o café ou o té. O exercicio físico durante o día pode ser beneficioso paira conciliar o soño, pero si leva a cabo tres horas antes de durmirse pode dar lugar a unha estimulación nerviosa que o dificulte. Débese, por tanto, evitar facer deporte antes de deitarse.

Por último, é recomendable manter o mesmo horario á hora de irse á cama e levantarse, o que afai ao organismo a reaccionar coma se fose un acto reflicto.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións