Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

O abecé do colesterol

Cifras, datos e recomendacións para facer fronte a un problema de saúde que afecta á metade da poboación do noso país

img_a b c colestero hd

Ao redor do 50% da poboación española presenta niveis elevados de colesterol, o que significa que a metade dos españois pode estar a pór en risco o seu corazón. Vixiar eses niveis e manter a hipercolesterolemia baixo control é fundamental para evitar un dos principais factores de risco cardiovascular. No seguinte artigo explícase o abecé do colesterol: que é, cal é a diferenza entre o “bo” e o “malo” e como mantelo nuns niveis adecuados, mediante hábitos saudables.

Img a b c colestero 01
Imaxe: shaiith79

O colesterol é unha sustancia graxa natural imprescindible para o corpo, porque forma parte das membranas das células e é un compoñente básico dalgunhas hormonas, ademais de precursor da vitamina D. Con todo, cando supera o límite recomendado (colesterol total por encima de 190 mg/dl e LDL por encima de 115 mg/dl na poboación xeral), pode acumularse nas arterias e aumentar as posibilidades de desenvolver enfermidades do corazón. Por iso é importante coidar os seus niveis.

Diferenzas entre o colesterol “bo” e o “malo”

Img salchi colesterol art
Imaxe: Wiktory

Cando falamos de “colesterol” adoitamos referirnos tanto ao LDL, comunmente coñecido como colesterol “malo”, como ao HDL, máis coñecido como colesterol “bo”. Distinguilos e saber que niveis de cada un deles son os adecuados é o primeiro paso para poder controlalos.

“Se o colesterol LDL está aumentado, deposítase nas arterias e pódeas obstruir”, explica a doutora Petra Sanz Mordomo, cardióloga do Hospital Rei Juan Carlos (Móstoles) e Hospital Infanta Elena (Valdemoro), ambos na Comunidade de Madrid. Por este motivo hai que tentar ter o colesterol LDL o máis baixo posible (por baixo de 110 mg/dl, ou mesmo máis baixo se se trata dun paciente con enfermidade das arterias). Por outra banda, o colesterol HDL é o colesterol que evita que o colesterol “malo” deposítese nas arterias (“limpa” as arterias, entre outras funcións). Así que, segundo explica Sanz Mordomo, é conveniente ter o colesterol HDL canto máis alto mellor (en homes por encima de 45 mg/dl e en mulleres, por encima de 55 mg/dl).

Como manter o colesterol baixo control?

Unha vez coñecidos os valores ideais, o importante é achegarnos o máximo posible a eles de forma que evitemos pór a nosa saúde cardiovascular en risco. Unha parte considerable do colesterol prodúceo o fígado, pero a outra se obtén a través dos alimentos que inxerimos. Por iso, seguir unha dieta adecuada é clave para evitar niveis de colesterol altos.

Seguir unha dieta saudable e facer exercicio físico de maneira regular son claves para controlar o colesterol

Pero, ademais de dietas específicas para a hipercolesterolemia, o exercicio pode axudarnos a reducir os niveis de colesterol. Segundo os especialistas, o idóneo é incluír o exercicio físico na rutina diaria, realizando un exercicio agradable e que lle guste á persoa que o fai. “Calquera tipo de exercicio físico é bo para baixar o colesterol. Para as persoas que non están moi adestradas, o mellor e máis sinxelo é camiñar durante 45 ou 60 minutos a un paso cómodo, polo menos catro veces por semana”, recomenda a doutora Petra Sanz.

Con todo, non sempre será suficiente con exercicio e dieta saudable. Dependendo dos niveis de colesterol LDL e de se existen outros factores de risco cardiovascular ou se xa se padece enfermidade cardiovascular, o médico pode decidir comezar un tratamento farmacolóxico. “Canto maior risco cardiovascular presente un paciente, máis baixos son os niveis desexados de colesterol LDL e probablemente maior indicación para iniciar un tratamento farmacolóxico. Nos pacientes con enfermidade cardiovascular, considérase que é beneficioso baixar moito o colesterol LDL (por baixo de 70 mg/dl). Para conseguir estes niveis tan esixentes, practicamente o 100% dos pacientes teñen que tomar fármacos para baixar o colesterol porque non se alcanzan niveis tan baixos de colesterol LDL só con dieta e exercicio”, comenta.

Os fármacos máis utilizados, e tamén máis estudados, para baixar o colesterol son as estatinas, que ademais de reducir o colesterol demostraron diminuír a mortalidade cardiovascular. Os outros fármacos úsanse para axudar ás estatinas a baixar aínda máis o colesterol ou en casos en que o paciente non as tolere.

As 12 regras de ouro para unha alimentación saudable

1. Realiza cinco comidas ao día evitando picar entre horas e seguindo unha dieta variada.

2. Reduce os alimentos con graxa de orixe animal.

3. Nas comidas principais, procura incluír sempre verduras e hortalizas, ademais de dúas ou tres racións de froita ao día.

4. Consome a diario cereais preferiblemente integrais e legumes dous ou tres veces á semana.

5. Elixe lácteos con menos graxas saturadas e colesterol, como os semidesnatados ou desnatados.

6. Os froitos secos achegan graxas saudables; tómaos a diario.

7. Escolle carnes brancas, máis baixas en graxas saturadas.

8. Come máis pescado, en especial azul, xa que é rico en omega 3.

9. Se tomas demasiada sal, reduce o seu consumo a un máximo de cinco gramos diarios para evitar a hipertensión arterial (lembra que nesta cantidade inclúese non só o sal que engadimos aos alimentos, senón tamén a que xa conteñen estes).

10. Utiliza aceite de oliva virxe para cociñar e aderezar as túas receitas.

11. Á hora de cociñar, sempre é preferible elaborar os pratos á prancha, no forno ou fervidos.

12. Procura tomar leites fermentadas con esteroles que impiden a absorción de gran parte do colesterol.

RSS. Sigue informado

Fundación española del corazón

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións