Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

O AEMPS advirte sobre os medicamentos que poden agravar os efectos dos golpes de calor

Lembra que nalgúns casos poden provocar por si sós hipertermias en condicións normais de temperatura
Por mediatrader 9 de Xullo de 2012

Coa chegada das altas temperaturas é necesario vixiar o consumo de medicamentos, xa que nalgúns casos poden contribuír ao agravamento da síndrome de esgotamento e de golpe de calor, tal como alertou a Axencia Española de Medicamentos e Produtos Sanitarios (AEMPS), dependente do Ministerio de Sanidade, Servizos Sociais e Igualdade. Esta entidade recoñeceuno así con motivo da publicación do Plan de Prevención de Efectos de Altas Temperaturas-Ano 2012, onde indicou que nalgúns casos poden provocar por si sós hipertermias en condicións normais de temperatura.

Como outros anos, o AEMPS apuntou que as altas temperaturas existentes durante o período estival son un factor a ter en conta pola súa posible influencia, sobre todo en terapias farmacológicamente prolongadas no tempo e en pacientes polimedicados, principalmente de idade avanzada. Por iso, recomendou estar atentos ante os medicamentos que provocan alteracións da hidratación e electrolíticos, sobre todo os diuréticos da asa (furosemida, torasemida, etc.), así como os medicamentos susceptibles de alterar a función renal, sobre todo.

Neste grupo estarían todos os antinflamatorios non esteroideos (AINE) incluídos os clásicos ou “convencionais”, os inhibidores da encima conversora da angiotensina, os antagonistas dos receptores da angiotensina II, algúns antibióticos e antivirais e inhibidores da renina. Tamén afectaría a todos os medicamentos coñecidos polo seu nefrotoxicidad e aqueles con un perfil cinético que pode alterarse pola deshidratación, os antiarrítmicos, antiepilépticos, algúns antidiabéticos orais e os hipocolesterolemiantes (estatinas e fibratos).

O AEMPS advertiu de que algunhas situacións poden favorecer os desequilibrios térmicos, ben sexa en condicións normais de temperatura, ben en período de canícula. A este respecto destacou a síndrome neuroléptico maligno (que poden inducir todos os neurolépticos ou antipsicóticos) e o serotoninérgico, ligado ao uso de inhibidores de recaptación de serotonina, os triptanes e a buspirona. Xunto a estes medicamentos, este organismo lembra que hai outros fármacos que poden agravar de maneira indirecta os efectos da calor, como aqueles que poden baixar a presión arterial e por conseguinte inducir unha hipoperfusión de certos órganos, especialmente todos os medicamentos anti-hipertensivos e os anti-anginosos, ou todos os medicamentos que actúan sobre o estado de vixilia, que alteran as facultades de defenderse contra a calor.

Ante estes riscos, o AEMPS recomendou a todos os profesionais sanitarios reevaluar a necesidade de cada un dos medicamentos dos seus pacientes en termos de beneficio-risco individual e suprimir os inadecuados e non indispensables, para o que se debe ter en conta a patoloxía tratada, o estado do enfermo, o risco de síndrome de retirada e os efectos indesexables. De igual modo, aconsellou evitar a prescrición de antinflamatorios non esteroideos, en especial nefrotóxicos en caso de deshidratación, e en caso de febre evitar a prescrición de paracetamol pola súa ineficacia para tratar o golpe de calor e por unha posible agravación da afectación hepática, a miúdo presente.