Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

O flato: que é e como combatelo

A dor abdominal transitorio asociado á práctica deportiva, e coñecido como flato, non ten repercusión sobre a saúde do afectado

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 11deMarzode2013
Img flato corredor list Imaxe: epimetheus

Quen, en metade dunha carreira, non sufriu algunha vez unha dor punzante nun costado do abdome? Por que hai persoas que parecen máis predispostas a padecer esta molestia chamada flato? Hai deportes onde é máis habitual que se produza? As causas do flato, que tan mal intre fai pasar durante a práctica deportiva, aínda non están demasiado claras. Neste artigo danse algunhas respostas e indícanse algúns consellos que poden axudar a previr a dor abdominal transitorio asociado á práctica deportiva.

Img flato corredor articulo
Imaxe: epimetheus

A comunidade médica describe o flato como a dor abdominal transitorio vinculado ao exercicio (DAT) que, en ocasións, é tan molesto que fai deter a actividade deportiva. Esta dor aguda e punzante é habitual que apareza na zona abdominal por baixo das costelas. No entanto, algúns deportistas indican a mesma doenza pero centrada entre o pescozo e o ombreiro, na área da clavícula. A pesar de ser frecuente en moitas persoas e, mesmo prexudicial para o rendemento do deportista de elite, o flato está considerado como unha molestia benigna e autolimitada.

Flato ou dor abdominal transitorio vinculado ao exercicio

O flato está considerado como unha molestia benigna e autolimitada sen repercusión sobre a saúde

Algunhas das hipóteses tradicionais, non demostradas ata o momento, sinalan como culpables do seu desenvolvemento: unha rixidez excesiva da columna vertebral; unha situación de hipoxia (escaseza de osíxeno) no diafragma (músculo que separa a cavidade torácica da cavidade abdominal e que intervén no proceso respiratorio), debido a que a sangue se dirixe cara aos músculos implicados e restrínxese a este músculo; unha posible tensión dos ligamentos que unen o estómago co diafragma; ou, mesmo, o rozamiento das vísceras e a consecuente irritación do peritoneo (membrana que envolve a maior parte dos órganos).

Pero, por que o flato afecta máis algunhas persoas que a outras? Juan Bosch, médico especialista en Medicamento do Deporte do Hospital Sant Rafael de Irmás Hospitalarias, en Barcelona, sinala que a dor abdominal transitorio “non ten aínda unha explicación clara e, por tanto, non pode establecerse a súa orixe. De todos os xeitos, obsérvase unha maior susceptibilidade a padecelo nos individuos cunha actitude cifótica (mala postura mantida que fai á persoa inclinarse de forma excesiva e aumenta a súa curva dorsal) ou cunha excesiva rixidez na musculatura vertebral. Tamén hai unha relación inversa coa idade (a menor idade, maior risco de sufrilo). O que parece claro é que non ten relación co sexo, xa que os sofren por igual homes e mulleres”.

Deporte e o molesto flato
Un traballo do Avondale Centre for Excercise Sciences at Avondale College, en Cooranbong (Australia), publicado en ‘Medicine and science in sports and exercice’ xa apuntaba esta disociación do flato co sexo. Os investigadores DP. Morton e R. Callister, de dilatada experiencia no ámbito do Medicamento do Deporte, nun dos seus estudos buscaron, entre 965 participantes de seis actividades deportivas distintas (atletismo, natación, ciclismo, aeróbic, baloncesto e equitación), a correlación entre flato e outras características individuais como idade, sexo, índice de masa corporal (IMC) e, mesmo, nivel de adestramento e experiencia deportiva. Só puideron atopar unha relación directa entre quen están máis adestrados, que teñen menores posibilidades de sufrilo, pero iso non ten efecto sobre a gravidade da dor.

Os autores estableceron, despois dun ano de seguimento, que as modalidades deportivas máis afectadas polo flato son a natación (75%), a carreira (69%), a equitación (62%), o exercicio aeróbico (52%), o baloncesto (47%) e o ciclismo (32%).

Aliviar o flato

Juan Bosch, médico especialista en Medicamento do Deporte, asegura que o feito de sufrir flato non parece que teña repercusión algunha sobre a saúde, se o afectado segue coa actividade física, aínda que engade que “tanto as características como a intensidade da dor adoitan obrigar a parar o exercicio”. Unha vez xorde, a execución de diferentes manobras, “como realizar unha respiración abdominal, facer estiramentos ao lado doloroso ou expulsar o aire cos beizos engurrados pode diminuílo“, indica.

Outro estudo dos expertos australianos DP. Morton e R. Callister, publicado en ‘International Journal of Sport Nutrition and Exercice Metabolism’, en 2004, sobre o efecto da composición das bebidas inxeridas relacionado coa dor abdominal transitorio tamén ten as súas conclusións: co obxectivo de evitar o flato, os individuos susceptibles deberían absterse de consumir zumes de froitas e bebidas reconstituidas con gran contido en carbohidratos e alta osmolaridad (bebidas hipertónicas), pouco antes e durante o adestramento. Esta afirmación corrobóraa Bosch quen agrega que, á vez, “a práctica habitual de exercicio físico diminúe a percepción da dor cando este xorde“.

Unha revisión de C. Ayán, da Facultade de Ciencias da Educación e o Deporte, da Universidade de Vigo (Pontevedra), publicada na ‘Revista Andaluza de Medicamento do Deporte’, resume en catro puntos as recomendacións para quen son máis susceptibles de sufrir flato:

  1. Modificar a pauta respiratoria unha vez aparece: as inspiracións profundas ou a respiración abdominal poden diminuír a súa intensidade.
  2. Mobilizar o abdome: facer estiramentos da zona afectada, aplicar presión coa man ou aumentar a tensión da musculatura da área afectada mediante contraccións musculares voluntarias.
  3. Controlar a inxesta de sólidos e líquidos antes e durante o exercicio, para poder identificar de forma máis fácil os que con maior frecuencia desencadean un episodio.
  4. Fisioterapia nos afectados que se demostrou unha correlación entre esta dor abdominal e unha alteración postural.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións