Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

O insomnio crónico afecta a unha de cada dez acodes, segundo un especialista en trastornos do soño

A tensión e a ansiedade cóntanse entre os desencadenamentos deste mal

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Domingo, 11deMaiode2003

Moitas persoas experimentan, nalgún momento da súa vida, problemas paira poder durmir. Cando esta dificultade repítese, pode converterse en insomnio crónico, un mal que afecta a ao redor dun 10% da poboación, con orixes moi diferentes que poden proceder tanto de enfermidades orgánicas como psicolóxicas. O catedrático de Medicamento da Universidade Autónoma Antonio Vela considera que a tensión e a ansiedade son o inicio de moitos trastornos nos insomnes e alerta de que, nalgúns casos, este problema se cronifica tras unha situación de conflito ou experiencia traumática.

Paira este especialista, as técnicas de conduta son moi importantes paira aprender hábitos que axuden a conciliar o soño. Por esta razón, un debe levantarse sempre á mesma hora, una rutina máis importante que a da hora de deitarse, que debe practicarse, simplemente, cando uno necesite durmir.

Si uno non consegue conciliar o soño, o mellor consello é levantarse da cama e aprender a convivir con esta situación con técnicas de psicoterapia e de deshabituación aos barbitúricos. Vea tampouco recomenda recorrer ao consumo de alcol, una das sustancias que máis altera o soño normal pola súa forma de actuar. E é que, aínda que pode producir somnolencia nas primeiras horas, despois provoca bruscos espertares e alteracións.

O soño ocupa una terceira parte da vida, momento en que o organismo se restaura e o cerebro reorganízase e mantén una actividade esencial. Con todo, non foi até case o final do século XIX cando os científicos comezaron a dar importancia a este feito, que antes era considerado simplemente un proceso negativo, oposto á vixilia.

Cando se dorme, prodúcese a recuperación física do organismo. O corazón latexa máis amodo, non existen cambios bruscos de presión arterial e a respiración retárdase, excepto na fase REM (siglas en inglés de movementos rápidos dos ollos), durante o cal hai maior actividade cerebral. Neses minutos, sóñase sempre, aínda que só nos acordemos nalgunhas ocasións.

Durmir ben é un indicador de calidade de vida -a súa importancia deu lugar a que se poida falar dun medicamento do soño- que conta con dispositivos técnicos que serven paira coñecer a súa calidade e que axudan ao diagnóstico de diversas patoloxías orgánicas, como a apnea (a interrupción da respiración durante segundos), enfermidades tiroideas ou lesións cerebrais.

A maioría das persoas con insomnio refiren dificultade paira durmir durante un tempo prolongado, máis de 10 interrupcións por noite, espertar precoz pola mañá e aumento do tempo de vixilia. Tamén os pacientes psiquiátricos presentan moitos problemas paira conciliar este estado. Máis dun 50% sofren de insomnio ou outros trastornos.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións