Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

O lado escuro do sol: guía paira protexer a túa pel

Elixir o protector solar idóneo paira o teu tipo de pel, evitar a sobreexposición e levar una alimentación adecuada son claves paira coidar a saúde dermatológica no verán

De acordo aos diferentes estudos realizados ao longo dos anos, a maioría dos cidadáns recoñece utilizar fotoprotectores, aínda que tamén recoñecen que non sempre saben elixir o máis adecuado paira a súa pel. Moitos non seguen as recomendacións do goberno paira o verán, nin as dos expertos. Como afirma a doutora Natalia Ribé, especialista en medicamento antiaging, “hai que embadurnarse media hora antes da exposición, aplicar como mínimo 2 mg por cm2 de produto e repetir a operación cada dúas horas, despois de meterse na auga ou de practicar exercicio ou si suouse moito”. Pero isto non é todo. Neste artigo repasamos algunhas sombras que arroxa o costume de tomar o sol.

Cales son os perigos de tomar o sol?

Tomar o sol achega numerosos beneficios ao noso organismo, pero facelo en exceso ou sen protección supón asumir riscos que, ás veces, non temos en conta. Debes saber que un exceso de radiacións teñen consecuencias como:

➡️ Eritemas, bochas e queimaduras: o eritema é o nivel de dano máis baixo e supón pel arroibada, tirante, que se inflama e mesmo doe. Si o dano é máis profundo, trátase de queimaduras: pel moi vermella, moita dor e escozor forte. A queimadura pode ir acompañada de bochas, dor de cabeza e febre.

➡️ Alerxias: en ocasións, prodúcese un sarpullido con picazón na pel que estivo exposta á luz solar.

➡️ Danos oculares: Os raios solares aumentan o risco de padecer cataratas e o envellecemento visual, ademais de favorecer a aparición de queratitis e conjuntivitis.

➡️ Envellecemento da pel: un dos factores que máis inflúe, xunto ao tabaco, no envellecemento dermatológico é o exceso de raios UVA. O colágeno e a elastina da pel reséntense e por iso se reseca e está máis flácida.

➡️ Cancro de pel: 5.000 novos casos de melanoma diagnostícanse cada ano en España, asociados na súa maioría a episodios de queimaduras solares que se produciron ao longo da vida.

➡️ Inhibición do sistema inmune: o exceso de radiación ultravioleta en ocasións inhibe o funcionamento normal das defensas naturais do corpo.

➡️ Queratosis: é una mancha áspera e escamosa, que adoita aparecer en rostro, beizos, pescozo, coiro cabeludo ou mans cando se estivo exposto ao sol de maneira prolongada durante anos.

Regras de ouro paira tomar o sol sen riscos

Ademais de utilizar cantidades adecuadas de protector solar (e de renovar a súa presenza na nosa pel), hai outras cousas que debemos ter en conta paira gozar do sol sen riscos.

➡️ O tempo de exposición: este consello é importante sobre todo no atracón solar inicial, esa sobreexposición á que moitos nos sometemos cando por fin imos á praia ou a piscina. Respecto diso, a doutora Natalia Ribé comenta que “as primeiras exposicións directas non deben exceder os 15 minutos. Débese aumentar o tempo gradualmente e sempre cun FPS (factor de protección solar) mínimo de 30“.

➡️ Outra regra é saber escoller o momento. “Hai que evitar a exposición entre as 14:00 e as 18:00 horas“, indica a especialista.

➡️ Ademais, é conveniente utilizar lentes de sol, chapeus de á ancha e roupa de algodón, beber moita auga (nunca alcol) e descansar baixo antucas ou á sombra dunha árbore, cuxas ramas teñen un FPS 15. Isto é moi importante, xa que a maior parte da poboación (o 95 %) xa esgotou o que se coñece como o seu “capital solar”; é dicir, o número de horas de exposición aos raios ultravioletas que o organismo pode soportar.

Como elixir o mellor protector solar

Paira non equivocarche á hora de escoller o protector máis adaptado á túa pel, podes ter en conta estas indicacións:

Alimentos que protexen a pel

A dieta pode axudar a conseguir un dourado saudable e, ante a exposición solar, podemos tomar alimentos paira una pel sa e protexida. Cales?

  • Os ácidos grasos esenciais, presentes sobre todo no peixe azul (salmón, atún, sardiñas...), restauran a barreira cutánea e teñen efecto antiinflamatorio.
  • Vitaminas? A C dos cítricos, a E do aceite de oliva e do aguacate e as do grupo B axudan a neutralizar os radicais libres e están presentes en albaricoques, pexegos, zanahorias e tomate.
  • Bebidas? Té verde, zumes naturais e o gazpacho, un cóctel de betacarotenos.
  • Máis axuda? A nutricosmética solar, una pílula que aumenta as defensas da pel e contribúe a conseguir un bronceado máis uniforme e san. Iso si, convén empezar con elas un mes antes das primeiras exposicións.

Etiquetas:

sol

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións