Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

O mito da hamaca para durmir a perna solta

Colgala na habitación soa tentador, pero mellor le este artigo antes de desfacerche da túa cama
Por evasanmartin 24 de Marzo de 2019
Img hamaca mito dormir
Imagen: Pexels

MARTÍN Pechemos os ollos e pensemos no verán, sesteando baixo un arce nunha hamaca que se mece. Esta imaxe idílica podería esconder (en parte) o segredo dun soño reparador. É o que suxiren dúas investigacións recentes, que relacionan o abalo deste catre cun mellor descanso, máis profundo, e con beneficios para a memoria. Pero isto do movemento ten truco. Por iso, convén saber o que din os expertos antes de esquecernos da cama para colgar unha hamaca na habitación.

Durmir a perna solta constitúe un pracer moi necesario. Entre outros beneficios, o soño axuda a limpar “” o cerebro de toxinas e ten máis vantaxes relacionadas coa aprendizaxe e a saúde. Pero non sempre gozamos do goce dun soño reparador. Segundo a Sociedade Española de Neurología (SEN), catro millóns de persoas en España padecen insomnio e tres de cada dez aseguran non descansar ben.

Calquera que axudase a durmir a un bebé ou gozado do gusto de dormitar nunha hamaca en movemento sospeitará que o abalo constitúe un movemento favorecedor do soño. Unha crenza que confirmaron dous estudos recentes publicados na revista científica Current Biology (leste e estoutro), pois conclúen que un leve abalo pode axudarnos a durmir mellor, xa que nos fai reunirnos antes con Morfeo e favorece o soño profundo.

Soño e equilibrio

O segredo, explica o doutor Víctor Soto, coordinador do grupo de pediatría da Sociedade Española do Soño (SES), está en aplicar un estímulo repetitivo. “As oscilacións externas que acompañan o mecer sincronizan a través do sistema vestibular -localizado no interior do oído e relacionado co equilibrio- cuns ritmos eléctricos cerebrais que só aparecen durante o soño”, comenta. E estes impulsos, di o médico, favorecen un descanso máis intenso.

Resulta que o mesmo sistema que nos permite manter o equilibrio -e fai posible, por exemplo, poder camiñar ergueitos ou quedarnos nunha soa perna- está vinculado ao proceso do descanso e a calidade do soño, algo que investigacións anteriores xa intuíran.

Ademais, outros estudos demostraron que a música, sobre todo a que está en preto das 70 pulsaciones, como o ritmo do noso corazón, contribúen a durmir máis rápido e mellor. “Eu creo que o abalo, igual que estes ritmos, axúdannos a relaxarnos, o que facilita un soño profundo e continuado”, lembra Cristina Zunzunegui, doutora especialista en medicamento do soño e creadora do proxecto Somnisa contra o insomnio.

Img hamaca dormir mito artImaxe: pexels

O abalo durante o soño mellora a memoria

O soño de calidade incide noutros sistemas do corpo, como o cerebro. Durante o descanso, este órgano garda os recordos e aprendizaxes importantes e borra os irrelevantes. Neste proceso interveñen unhas células chamadas oligodendrocitos, esenciais para que a mente funcione ben. E resulta que o abalo tamén é clave para fixar os recordos e mellorar a memoria.

Abalo e soño dos bebés

Outra pregunta que cabe facerse é que relación ten o abalo durante o soño dun adulto co xesto de mecer a un bebé, un movemento que persegue o propósito de favorecer o descanso do neno. Para a doutora, os dous están asociados á etapa embrionaria, no ventre da nosa nai, e transmiten tranquilidade, unha sensación tan importante para o soño. “No ventre da nosa nai sentimos o movemento do seu camiñar e ouvimos o latexado do seu corazón; dous factores que nos fan sentir seguros, relaxan e axudan a durmir máis rápido e mellor”, sinala. E non só cando somos bebés, senón tamén na idade adulta.

Soto apunta que para que o movemento sexa calmante e axude a durmir, leste ten que ser sempre igual. De modo contrario, “pode mesmo dificultar a conciliación do soño”. Por iso, aclara, o “acunamiento” dos pais aos seus fillos parece ser beneficioso como método de tranquilizar e mostrar agarimo, máis que polo propio movemento. E tamén puntualiza que “os nenos son autónomos para durmir, é dicir que non necesitan que estean os seus pais presentes ao deitarse”. Noutras palabras: non necesitan que os mezamos para durmir.

Img hamaca dormir mitos artImaxe: Unsplash

Entón, mellor na hamaca ou na cama?

Os investigadores falan dun posible efecto dunha cama-hamaca que se balancea a un ritmo concreto durante toda a noite e sempre á mesma velocidade. É dicir, se tivésemos unha cama especial que nos proporcionase un movemento constante, suave e xornal (sempre igual), este leito axudaría a descansar mellor. Pero non é o caso dunha hamaca normal: aínda que é moi relaxante, non sempre se move á mesma velocidade, polo que os seus supostos efectos sobre a calidade do soño non están confirmados.

Por iso, senllos expertos matizan que non se pode afirmar que se dorme mellor nunha hamaca que nunha cama. “Cústame imaxinarme como conseguir un abalo continuo e constante toda a noite nunha hamaca, por moi cómoda que sexa”, gabia Zunzunegui. Conclusión? Como na cama, en ningún sitio.