Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

O reto: andar 10.000 pasos cada día

Un exercicio físico moderado e saudable comprende dedicar polo menos 30 minutos diarios de paseo vigoroso ou un total de 10.000 pasos ao día, segundo os especialistas

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 24deMarzode2017
Img como dar 10000 pasos al dia hd Imaxe: SimpleFoto

Desde hai anos sábese que o sedentarismo é un factor de risco para o desenvolvemento de enfermidades crónicas non transmisibles. Con este escenario de fondo e para animar ás persoas a adoptar un estilo de vida máis activo e saudable, xorde a idea de camiñar 10.000 pasos ao día. Este é un reto que propoñen desde algunhas plataformas, webs e, mesmo, algúns gadgets e aplicacións móbiles. A continuación explícase de onde sae a cifra de 10.000 pasos ao día e achéganse recomendacións para aumentar o grao de actividade física dentro das rutinas diarias.

Img como dar 10000 pasos al dia art
Imaxe: SimpleFoto

Obxectivo saudable: 10.000 pasos ao día

No documento ‘Recomendacións mundiais sobre a actividade física para a saúde’ publicado pola Organización Mundial da Saúde (OMS), recoméndase a cantidade, intensidade e duración mínima de actividade física máis adecuada a cada rango de idade. Para adultos de 18 a 64 anos -co obxectivo de mellorar a función cardiorrespiratoria e muscular e a saúde ósea e de reducir o risco de enfermidades non transmisibles e de depresión-, aconséllase realizar un mínimo de 150 minutos semanais á práctica de actividade física aeróbica de intensidade moderada ou ben 75 minutos de actividade física aeróbica vigorosa cada semana, ou unha combinación de ambas.

Desde a Sociedade Española de Medicamento Interno (SEMI) concretan que un exercicio físico moderado e saudable supón, polo menos, 30 minutos diarios de paseo vigoroso ou un total de 10.000 pasos aodía .

Pero, de onde xorde a recomendación dos 10.000 pasos? Algúns expertos cren que se orixinou en Xapón antes dos Xogos Olímpicos de 1964 e converteuse nunha especie de lema ou marca que chegou aos nosos días convertido no obxectivo estándar dentro do mundo da actividade física.

A inactividade física é o cuarto factor de risco de mortalidade en todo o mundo

O estudo ‘Camiñar 10000 pasos ao día para manter unha boa saúde e calidade de vida’, publicado en InterSedes (Revista das Sedes Rexionais), examina a evidencia dispoñible baseada na relación que teñen os 10.000 pasos cunha boa saúde e calidade de vida. A autora da análise, Mynor Rodríguez Hernández, da Universidade de Costa Rica, chega á conclusión de que o simple proceso de camiñar cada día xera grandes beneficios para a saúde e diminúe o risco de enfermidades crónicas, como a hipertensión arterial, a diabetes ou a dislipemia, entre outras, ademais de axudar a reducir o risco de mortalidade por calquera causa.

Doutra banda, é un aliado perfecto para baixar de peso ou manter o adecuado. Quen alcanzan este obxectivo (que supón uns 5-6 km diarios) teñen unha mellor saúde xeral e unha mellor calidade de vida que as persoas con pouco movemento durante o día (entre 1.000 e 3.000 pasos ao día). Así mesmo, camiñar é unha actividade que poden levar a cabo a maioría das persoas, ademais de que ten un baixo custo económico.

O desafío dos 10.000 pasos xera os mesmos resultados saudables, tanto se se fai nunha soa sesión (camiñada) coma se acumúlanse ao longo do día. Con todo, hai que ter en conta que, para conseguir un nivel saudable, polo menos 3.000 dos pasos deben corresponder a unha actividade física entre moderada e intensa. E, por suposto, a maior número de pasos, mellores resultados.
Como aumentar a actividade na vida diaria

Considérase actividade física calquera movemento corporal realizado durante o día, como ir andando ao traballo. Así, pódese aumentar o grao de actividade só incrementando o número de pasos diarios, o que se consegue con facilidade cambiando algúns aspectos do estilo de vida:

  • Utilizar máis as escaleiras que o ascensor, en casa, no traballo ou ao ir ás compras.
  • Nos desprazamentos, usar menos o coche e escoller ir andando aos lugares ou, mesmo, en bicicleta. Se se emprega o transporte público, baixar unas cantas paradas antes e terminar o percorrido a pé. Se é imprescindible utilizar o automóbil, aparcalo unas cantas mazás antes e terminar o camiño andando.
  • Escoller actividades de lecer ou recreativas, sós ou en grupo que fomenten o exercicio físico sobre todo ao aire libre. Aproveitar o tempo de lecer en familia: por unha banda, é un momento de compartir tempo e espazo cos máis pequenos e, por outro, de fomentar a adherencia a este hábito, a par de dar exemplo dunha vida activa. Sempre que sexa posible, hai que antepolo a outras actividades sedentarias, como ver a televisión ou xogar aos videoxogos e computadores.
  • Se se ten can, sacalo de paseo tres ou catro veces ao día, sen esquecer a camiñada de despois de cear. E, se hai tempo, aumentar de forma progresiva a distancia. Este incremento, ademais de ser beneficioso para o dono, contentará á mascota.
  • Os faladoiros despois da comida ou a mesma sesta pódense cambiar por un paseo ou camiñada antes de volver ao traballo.

Con todo, as persoas inactivas deben empezar a camiñar treitos curtos como parte da súa rutina diaria, sen obsesionarse pola cifra dos 10.000 pasos, e ir incrementando de maneira paulatina tanto a duración, como a intensidade e a frecuencia.

Vida sedentaria: efectos colaterais

A falta de actividade física -igual que o tabaquismo, o uso nocivo de alcol, a obesidade, a diabetes, a hipertensión, a hipercolesterolemia ou as enfermidades cardiovasculares, entre outras- é un factor de risco recoñecido para o desenvolvemento de enfermidades crónicas non transmisibles, que supoñen un problema sanitario de primeira orde. En canto a este último gran grupo, estímase que en 8 de cada 10 infartos de miocardio pódense identificar con claridade os factores de risco modificables e, entre eles, ten un lugar destacado o sedentarismo. En concreto, a inactividade física é o cuarto factor de risco de mortalidade en todo o planeta.

Segundo datos da OMS, a nivel mundial o 23% dos adultos e o 81% dos adolescentes en idade escolar non se manteñen suficientemente activos. E é primordial reverter esta tendencia para diminuír a carga que supoñen as enfermidades non transmisibles e alcanzar os Obxectivos de Desenvolvemento Sustentable en 2025. Por iso, desde a OMS avogan por reducir o sedentarismo nun 10% de aquí a entón.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións