Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Obesidade e menopausa, unha parella inseparable?

Na menopausa, a obesidade é un factor de risco de sufrir diversas enfermidades, como diabetes ou cancro

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 25deFebreirode2013
img_menopausia obesidad list

A menopausa asóciase a un incremento de peso. A pesar de que os cambios propios desta etapa tenden á ganancia de quilos e a un cambio na distribución da graxa corporal, en realidade un aumento importante de peso está máis relacionado con inxerir máis enerxía da que se gasta. A continuación descríbese por que a prevalencia de obesidade é máis elevada na menopausa e cales son os riscos asociados ao exceso de peso. Tamén se dan varias pautas sobre a dieta recomendada para este tempo.

Img menopausia obesidad art
Imaxe: Tom Götze

A menopausa asóciase a un incremento da graxa corporal. Segundo datos da Asociación Española para o Estudo da Menopausa, AEEM, a proporción de graxa corporal, que aos 20 anos é do 26%, sobe ao 33% aos 40 anos e ao 42% aos 50 anos. A pesar de que nalgunhas mulleres dáse un lixeiro cambio da figura polo cambio na distribución do tecido adiposo, noutras prodúcese un importante aumento de peso. Con todo, leste estaría máis relacionado cunha maior inxesta e unha diminución do gasto enerxético, o que favorece a ganancia de peso ou o agravamento da obesidade.

Doutra banda, segundo datos do estudo “Obesidade e menopausa”, realizado polo servizo de Endocrinoloxía do Hospital Universitario de Xetafe (Madrid), algunhas causas do incremento de peso durante a menopausa non teñen vínculo directo coa menopausa en si, senón coa idade, e outras dependen da diminución dos estrógenos endóxenos.

Riscos da obesidade na menopausa

Na menopausa a prevalencia de obesidade é máis elevada. De feito, o sobrepeso é un factor recoñecido de risco de sufrir enfermidades cardiovasculares (a maior causa de falecemento entre as mulleres menopáusicas é a enfermidade isquémica), a diabetes mellitus tipo 2 (por insulinorresistencia), trastornos do aparello locomotor (como osteoartritis) e algúns cancros (de endometrio, mama e colon). Ademais, o perigo de contraer estas enfermidades incrementa de forma proporcional ao aumento do Índice de Masa Corporal.

A obesidade predispone a que os sofocos e sudoraciones nocturnas xurdan con maior frecuencia e intensidade
Segundo a “Guía de Práctica Clínica sobre a Menopausa e Postmenopausia”, da Sociedade Española de Ginecología e Obstetricia, a Asociación Española para o Estudo da Menopausa, a Sociedade Española de Medicamento de Familia e Comunitaria e o Centro Cochrane Iberoamericano, o aumento de peso e a obesidade predisponen a que os sofocos e sudoraciones nocturnas xurdan con maior frecuencia e intensidade. Pero, segundo os autores, descoñécese se o perder peso pode diminuír o risco de padecelos.

Tamén se describe que o aumento de risco cardiovascular está asociado, sobre todo, ao incremento de factores de risco que afloran coa idade. O envellecemento, a hipertensión arterial, a dislipemia, a diabetes, o hábito tabáquico, o sedentarismo, a obesidade e os antecedentes familiares son os factores máis importantes, e, hai que ter en conta, que se potencian entre si.

Menopausa, obesidade e cancro de mama

Segundo datos da Asociación Española contra o Cancro, AECC, o cancro de mama é o segundo en frecuencia en todo o mundo despois do cancro de pulmón. No noso país, diagnostícanse uns 22.000 casos ao ano; esta cifra encarna case o 30% de todos os cancros en mulleres españolas. A maioría diagnostícanse entre os 35 e os 80 anos, cun despunte entre os 45 e os 65.

Un dos factores de risco asociados ao cancro de mama é a obesidade na menopausa. Ante obesidade ou sobrepeso, o exceso de tecido adiposo (na menopausa, a maior parte dos estrógenos provén do tecido graso) pode aumentar a posibilidade de sufrir cancro de mama. Ademais, as mulleres obesas teñen niveis de glucemia (azucre en sangue) máis elevados, que tamén se relacionan co desenvolvemento de distintos cancros, como o de mama.

Os estudos dispoñibles barallan distintas posibilidades: primeiro, parece que o risco de sufrir cancro increméntase en quen soben de peso na adultez e parece que non segue o mesmo patrón en quen tiveron exceso de quilos desde a infancia; e, doutra banda, que un exceso de graxa abdominal -ademais de ser un factor de risco cardiovascular, aumentar os niveis de colesterol e a tensión arterial- sería máis perigosa que a mesma cantidade de tecido adiposo en coxas e cadeiras.

Segundo un recente estudo, publicado en ‘Cancer Research’, as mulleres obesas poderían reducir o risco de padecer cancro de mama despois da menopausa se, antes de entrar nesta etapa vital, evitasen un aumento de peso. Os autores sinalan, ademais, que as mulleres obesas na posmenopausia teñen maior risco de sufrir cancro de mama e de sufrir peores resultados clínicos ante a enfermidade que quen, na posmenopausia tamén, están delgadas.

Dieta para a menopausa: recomendacións

A pesar de que os cambios hormonais e metabólicos propios da menopausa tenden a un aumento de peso e a un cambio na distribución da graxa corporal, ante todo, hai que desterrar crenzas como que este incremento e a menopausa van sempre da man ou como que os quilos de máis non se poden perder ou, como proclaman algúns mitos, mesmo pode ser prexudicial facelo. En liñas xerais, a dieta para as mulleres na menopausa non dista demasiado das recomendacións que debería ter en conta o resto da poboación.

  • Asegurar o achegue de calcio, vitamina K e magnesio. Para iso, é idóneo consumir lácteos desnatados, peixe azul e verduras (sobre todo de follas verdes).
  • Incrementar os niveis de vitamina D, que se atopa en alimentos como o leite e os ovos. Asegurar unha exposición solar diaria de 15 a 30 minutos, polo menos, en cara e brazos.
  • Reducir a inxesta de sal.
  • Aumentar o consumo de alimentos de orixe vexetal pola súa contribución en fitoestrógenos , como as isoflavonas da soia.
  • Elevar a inxesta de froitas, verduras e hortalizas, legumes, cereais integrais e froitos secos e diminuír o consumo de alimentos grasos.

Ademais destes consellos dietéticos, os especialistas insisten na importancia de seguir un estilo de vida saudable, abandonando hábitos tóxicos, como tabaco e alcol, e incrementar a actividade física, que axudará a manter baixo control os factores de risco cardiovascular e a mellorar o estado anímico da muller, ademais de favorecer o mantemento da súa masa ósea e muscular para previr as fracturas e diminuír o ritmo do proceso de envellecemento.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións