Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Os beneficios da ximnasia acuática

Este tipo de exercicio pode mellorar a capacidade cardiorrespiratoria e a forma física neuromuscular de persoas maiores

Son moitos os beneficios que se apuntaron á práctica do fitness acuático e, en concreto, do aquagym. Numerosos estudos constataron que é unha práctica excelente en moitos sentidos, e que pode beneficiar tanto ás persoas que buscan un pouco de relaxación como ás que queren fortalecer a súa masa muscular. Mesmo favorece de forma máis intensa a quen se someten a tratamentos de rehabilitación. E en persoas maiores comprobouse que este tipo de exercicio pode acelerar o proceso de porse en forma.

A ejercitación na auga reúne as vantaxes e os requisitos necesarios para poder considerala saudable. O seu uso para fins recreativos e de rehabilitación é xa histórico: Hipócrates usaba a auga para o tratamento de enfermidades xa no ano 460 a.C.; os romanos utilizaban augas frías ou quentes con diferentes obxectivos, e os gregos popularizaron as camiñadas na auga. Desde entón e en todo o mundo se han ido desenvolvendo distintas prácticas de exercicios acuáticos con fins beneficiosos. Na actualidade, son varios os estudos que corroboran que o exercicio na auga, concretamente o aquagym, é en grao sumo adecuado.

Un estudo levado a cabo na Universidade Federal de Sao Paulo (Brasil), publicado na revista “Geriatrics Gerontologie International”, comparou as vantaxes de exercitarse na auga ou facelo en terra en persoas maiores. Os resultados demostraron que o aquagym é moito máis efectivo. No estudo participaron mulleres sas maiores que mantiñan unha vida sedentaria, o que permitiu aos investigadores unha maior precisión nos efectos.

Unhas practicaron durante 12 semanas na auga e outras, en terra. Tras este período, os datos de peso corporal, pulsaciones, poder aeróbico, flexibilidade e elasticidade foron moi parecidos entre os dous grupos. Pola contra, a capacidade cardiorrespiratoria e a forma física neuromuscular nas mulleres anciás que levaran a cabo o seu plan de adestramento na auga melloraron de maneira considerable.

Tonificación na auga

O aquagym recoméndase a persoas con sobrepeso, con lesións traumatológicas, con problemas de mobilidade e estabilidade articular en xeonllos

O aquagym é un tipo de fitness acuático cuxos exercicios se centran na tonificación muscular, nas repeticións e no traballo con diferentes materiais, como pesas ou pelotas, entre outros. En esencia, o aquagym trata de trasladar ao medio acuático o traballo físico que se realiza en terra aproveitando, iso si, as posibilidades que achega o novo medio. Adóitase levar a cabo en piscinas de pouca profundidade (de 1,20 m a 1,50 m), aínda que tamén pode executarse noutro tipo de piscinas. A temperatura máis adecuada debe oscilar entre os 28º C e os 31º C.

Co aquagym mellórase a condición física xeral, xa que cos seus exercicios conséguese unha adaptabilidade ás diferentes técnicas de natación. Ademais, permite unha mellor recuperación das lesións, polo que está indicado para persoas en procesos de rehabilitación. Vanse traballando os diferentes grupos musculares de forma específica (con movementos repetidos entre 15 e 60 veces) e altérnanse exercicios da parte superior, media (oblicuos e abdominais) e inferior do corpo, variando as diferentes partes durante toda a sesión.

Os alumnos poden atoparse en pé no bordo da piscina ou permanecer á boia dentro da auga. O tipo de exercicio que se realiza pode ser: de baixo impacto, con deslizamientos suaves no chan e mantendo como mínimo un pé no chan; de alto impacto, con saltos e perda de contacto co chan e proxección do corpo cara arriba; e sen impacto, que se corresponde con aqueles exercicios nos que o corpo se atopa en flotación e sen tocar de pés no chan.

Beneficios xerais e concretos

Son varias as vantaxes que ofrece este fitness acuático fronte ás prácticas terrestres. Trabállanse todos os músculos, polo que todo o organismo vese beneficiado pola súa práctica. É precisamente por este carácter integral que está indicado para todos. Ademais dos beneficios para persoas maiores, tamén se recomenda a aquelas con problemas de sobrepeso, en proceso de recuperación , con lesións traumatológicas, con problemas de mobilidade e estabilidade articular en xeonllos , nocellos ou para problemas de costas en xeral. Tamén é un exercicio moi indicado para mulleres embarazadas.

A hipogravidez (escaseza de gravidade) permite a diminución do impacto do corpo co chan e, con isto, a tensión sobre as articulacións. Esta característica fai que os exercicios na auga poidan ser máis duradeiros e frecuentes. Tamén permite que persoas con mobilidade reducida poidan beneficiarse da liberación de peso que achega a auga. O beneficio psicolóxico neste sentido é indubidable.

A presión hidrostática, que nun principio pode resultar incómoda polas molestias respiratorias que provoca, mellora finalmente os músculos respiratorios e a capacidade de ventilación. Facilita tamén a posición do corpo en posición vertical, algo moi interesante para persoas que necesitan axudas externas para manter esta posición. Así mesmo, a lentitude dos movementos que provoca a presión na auga permite detectar moito antes, ademais, as caídas nestas persoas. O medio acuático está indicado tamén para persoas que queiran previr ou tratar flebitis, xa que a presión hidrostática axuda a mellorar a circulación sanguínea.

A dificultade para moverse na auga facilita o desenvolvemento da resistencia e tonificación muscular, que pode complementarse ademais coa inclusión de complementos, como unha pelota (que axuda a adaptar o corpo ás necesidades de cada persoa, ofrecendo maior ou menor resistencia) e, da mesma maneira, mellora as cualidades e capacidades físicas, como o acondicionamento físico xeneral, aeróbico e muscular. Loxicamente, esta característica da auga faina apropiada para persoas con osteoporoses , que verán reforzada a súa resistencia muscular.

A auga achega tamén equilibrio muscular e unha mellor termorregulación. A temperatura corporal é moito máis estable, o que proporciona unha maior comodidade e fai que a sesión de exercicios sexa máis agradable. Así mesmo, o aquagym achega relaxación e tranquilidade a quen o práctica, sobre todo polo efecto sedante da auga morna.

AQUAGYM NO EMBARAZO

Img embarazada
Os cambios que sofre unha muller durante o nove meses de xestación, como hinchazón de pernas, pés e nocellos, peso excesivo, varices ou hemorroides, poden controlarse a través do exercicio. Segundo conclúen diversas investigacións, un dos que poden achegar máis beneficios é a ximnasia acuática, de forma especial na redución da dor lumbar. Aínda que a embarazada debe antes consultar co médico se é adecuado ou non para ela realizar este tipo de exercicio, o certo é que o aquagym relaxa, axuda a gastar as calorías excesivas, mellora a circulación e fai que a muller non senta tanto o peso da barriga.

Se levan a cabo este tipo de exercicios, sempre conducidos por profesionais especializados, é recomendable facelo desde o quinto mes de embarazo. Durante a clase recoméndase realizar movementos xerais e paseos na auga, así como exercicios para tonificar as extremidades. Cabe destacar que os especialistas aconsellan a práctica de exercicio adaptado ao período de embarazo e ao estado físico da muller embarazada, así como outorgar uns minutos ás técnicas de respiración e relaxación.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións