Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Os beneficios de correr

Correr é un dos deportes máis populares, por ser económico, sinxelo e non estar suxeito a horario, aínda que non hai que esquecer algunhas recomendacións

img_jogging hd_

Running e jogging son dúas anglicismos que definen unha soa acción física: a carreira continua. A intensidade e o obxectivo final de cada unha delas difire, pero as dúas baséanse no exercicio de correr. Nos últimos tempos, esta forma de actividade física, quizais por ser moi flexible en todos os sentidos, ha ido gañando adeptos entre quen queren manter un bo estado de saúde ou perder peso. Neste artigo exponse a multitude de beneficios que achega, así como as recomendacións que hai que seguir para converter esta práctica nun deporte sen riscos.

Img correr art
Imaxe: Jared Goralnick

Estar en boa forma achega grandes beneficios: diminúe o risco de desenvolver algunhas enfermidades, permite controlar o peso, mellora a calidade do soño, alivia a tensión e aumenta os niveis de enerxía. Para iso é necesario seguir unha dieta equilibrada, levar hábitos de vida saudables e, sobre todo, facer deporte. Aínda que isto último non sempre resulta viable, xa sexa por falta de tempo ou de diñeiro. Ademais, en época de crise, buscar un deporte barato, efectivo e fácil de facer non é sinxelo.

Pero, por que non apostar por saír “a correr”? A carreira é inherente a todos os seres humanos e, en principio, todos poden practicalo. É un deporte idóneo para quen queren manterse en forma e abarca calquera obxectivo: bater unha marca ou relaxar a mente, entre outros. Quizais, por este motivo, neste momento é un dos deportes con máis adeptos.

Os aspectos do ‘running’ que enganchan

Durante as dúas horas posteriores a unha carreira de 30 minutos, o organismo segue xerando endorfinas que achegan sensación de benestar
Son moitas as características que converten a carreira nun tipo de actividade física que, unha vez empézase, seduce e produce adicción. É un dos exercicios que máis calorías consome e un dos máis eficaces para traballar pernas, coxas e glúteos. Tamén axuda a colocar de forma correcta as costas e fortalece brazos, ombreiros e abdominais. Como todo deporte, correr reforza o corazón e o aparello respiratorio e isto nótase a curto prazo. Tamén robustece o estado das articulacións: músculos, ligamentos e tendóns. En termos de saúde física, a carreira continua regula o apetito e facilita as dixestións e mellora a calidade do descanso nocturno.

Na vertente emocional e psicolóxica, correr de maneira continuada ten un grao de autosuperación importante. Ben sexa co obxectivo de gañar unha carreira, ben para superar as marcas persoais, o corredor sente que cada día pode mellorar un pouco máis, coa consecuente motivación que implica. Correr crea unha sensación de benestar que reduce a ansiedade e leva a repetir. Ademais, durante as dúas horas posteriores a unha carreira de 30 minutos, o organismo segue xerando endorfinas, neurotrasmisores que achegan un efecto analxésico e sensación de benestar.

Correr sen horarios e en calquera terreo

Un dos beneficios máis rechamantes desta práctica deportiva é que se pode practicar cando a un lle apetece. Isto implica motivación e constancia, ademais de sensación de autosatisfacción cando un é capaz de cumprir coa obrigación autoimpuesta. Ademais, é un deporte sinxelo que non require dunha técnica especial e os resultados nótanse enseguida.

Correr en compañía permite axudarse mutuamente a superar os momentos máis aburridos e colaborar para establecer obxectivos cada vez máis esixentes. Para os deportistas menos experimentados, a quen ao principio lles pode custar ser constantes, o compromiso co compañeiro pode ser o que necesitan para cumprir un horario.

Aínda que o máis recomendable é correr ao aire libre, pode practicarse nunha ampla variedade de escenarios: en asfalto, coa desvantaxe de ser un terreo duro; sobre céspede, considerado o mellor terreo pola esponjosidad da súa composición; sobre terra, que ten o inconveniente de ser moi dura ou moi branda, o que posibilita as lesións; e sobre tartán, o material do que están fabricadas as pistas de atletismo.

Por último, correr permite competir sen moitas dificultades. Durante todo o ano convócanse infinidade de carreiras populares para todos os niveis, unha maneira de pór a proba a superación persoal.

Recomendacións para correr sen riscos

Aínda que correr sexa un deporte popular, a súa práctica non está exenta de riscos. Para minimizalos hai que ter en conta varias recomendacións.

  • Hai que estar en condicións de saúde adecuadas antes de porse a correr. Recoméndase someterse a unha revisión médica e indicar ao profesional a intención de comezar un programa de adestramento de carreira continua, co fin de asegurarse de que non hai ningunha contraindicación.
  • Evitar saír a correr de noite sen pezas reflectoras. Do mesmo xeito, se se vive nunha zona con contaminación, hai que tentar non correr ao final do día, posto que son as horas con máis niveis de contaminantes. E se loce o sol, débense empregar protectores solares para a pel, lentes de sol e gorra.
  • Usar roupa cómoda e transpirable. Hai que prestar atención ao calzado, xa que en cada unha das zancadas o pé impacta contra o chan cun peso de entre dous e cinco veces o do individuo. Para minimizar e absorber estes choques e evitar lesións, debe utilizarse un bo sistema de amortiguación.
  • Para correr é necesario ter as articulacións sas e fortes para soportar o impacto repetitivo que se produce en nocellos e xeonllos e minimizar as doenzas asociadas; ademais duns zapatos adecuados, é fundamental unha alimentación sa e equilibrada que achegue os nutrientes necesarios para o bo desempeño diario.
  • Establecer metas moi accesibles e aumentalas de forma progresiva. Crear falsas expectativas respecto dos obxectivos que se queren cumprir pode ser moi frustrante e levar ao abandono.
  • Hai que hidratarse de forma adecuada antes, durante e despois de cada adestramento e tentar manter unha respiración regular e periódica.
  • É importante quentar antes de empezar a carreira e estirar despois, unha vez terminouse.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións