Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Os beneficios dos estiramentos, en dúbida

Un estudo afirma que estirar antes de practicar exercicio non é tan importante como manter unha rutina adecuada a cada organismo e previa á actividade física

Img estiramientos Imaxe: Tony Alter

Ocupan apenas uns minutos. Antes de correr pola mañá, comezar un adestramento ou practicar exercicio no ximnasio, moitas persoas están habituadas a un ritual de estiramentos para preparar o organismo para a actividade e previr lesións. A teoría que se esconde tras esta tradición é que estes movementos alongan as fibras musculares e o corpo absorbe mellor a situación de tensión á cal se verán sometidos e xera máis forza. Un novo estudo afirma, con todo, que estirar antes de correr non reduce o risco de dano se non se mantén unha rutina adecuada. As conclusións do traballo destacan a obesidade como un dos principais factores de risco de sufrir lesións.

A importancia dunha rutina


Os estiramentos non preveñen necesariamente as lesións. Polo menos, estas son as conclusións dun traballo recente levado a cabo por investigadores da Universidade de Washington e ÚSAA Track and Field Association (USATF), de EE.UU., que se presentou no último congreso da American Academy of Orthopaedic Surgeons. É o primeiro estudo que examina a relación entre os estiramentos e o risco de lesión. Os investigadores analizaron a un total de 2.700 persoas de máis de 13 anos, divididas en dous grupos: un que realizou uns minutos de estiramentos antes de correr case 17 quilómetros cada semana durante 3 meses e outro que non os practicou.

Os membros do primeiro grupo estiraron os músculos cuádriceps, os isquiotibiais e os xemelgos. Os resultados non mostraron diferenzas significativas respecto das lesións: a incidencia foi do 16% en ambos os grupos.

No entanto, os investigadores detectaron algo sorprendente: si é importante seguir unha rutina, xa que calquera cambio pode causar problemas, tanto iniciar un programa diario de estiramentos como abandonalo. En cifras, quen iniciaron o hábito de estirar aumentaron as posibilidades de sufrir dano nun 22%. Quen o fixeron ao revés, é dicir, abandonaron esta práctica, sufriron máis porque esta mesma probabilidade aumentou nun 40%. Por tanto, un cambio inmediato de réxime de estiramentos pode ser máis determinante que o réxime en si mesmo.

Sen un asesoramento adecuado e cuns quilos de máis, nocellos, ínguas, pés e xeonllos son as zonas máis propensas a sufrir lesións

Ademais do feito de non seguir unha rutina, detectouse maior probabilidade de sufrir lesións en persoas cun índice de masa corporal (IMC) elevado, que sufriran problemas recentes ou padecían algunha lesión crónica. Os corredores de máis idade e quen correron máis quilómetros por semana tamén rexistraron un maior risco de magoarse. As zonas máis habituais foron pés, nocellos e xeonllos, sen diferenzas de xénero.

As conclusións dos investigadores céntranse en deixar de garantir que os estiramentos acheguen un beneficio “seguro” a todas as persoas. Por este motivo, recomendan que cada unha siga a rutina de exercicio que considere máis adecuada para o seu organismo e que lle provoque maior benestar.

Algo máis que estiramentos

As lesións deportivas poden deberse a tres razoes principais: exercicios demasiado intensos sen estar preparados, mala técnica durante a execución da actividade ou non levar a cabo exercicios de quecemento. O dano pode ser agudo, é dicir, ocorrer de forma repentina durante a práctica física (dor intensa, inflamación e dificultade para mover a articulación afectada), ou crónico, cando a molestia dura máis de tres meses. En xeral, este ocorre despois de realizar un deporte durante un tempo prolongado.

Máis aló dos estiramentos aconsellados de maneira habitual, os especialistas en medicamento do deporte sinalan outras directrices que poden axudar a previr estas lesións. Para empezar, o uso dun calzado apropiado cun soporte adecuado, así como un bo precalentamiento no que se exerciten os músculos principais que intervirán na actividade. Se se sufriu un dano previo, aconséllase non precipitarse e realizar o programa completo de rehabilitación prescrito por un especialista.

Convídase a cambiar, de maneira ocasional, o tipo de actividade física, para mobilizar outras articulacións. Variar a intensidade dos exercicios, repousar os músculos para que se recuperen da tensión ao que se someteron e unha boa hidratación son aspectos fundamentais.

Influencia da obesidade

O estudo tamén destaca, entre os factores de risco máis determinantes para sufrir lesións, a obesidade e o sobrepeso. Aínda que é certo que para perder peso sempre se recomenda unha dieta equilibrada e actividade física, algúns exercicios poden ser contraproducentes, polo menos, ata que se consiga rebaixar algúns quilos. Sen un asesoramento adecuado e cuns quilos de máis, nocellos, ínguas, pés e xeonllos son as partes do corpo máis propensas a sufrir lesións. Non debe esquecerse, con todo, que as vantaxes que se logran da práctica deportiva sempre superan aos inconvenientes.

PREVENCIÓN

Segundo os especialistas, a forma de andar é fundamental para previr lesións e esencial en deportistas de elite, que poden finalizar a súa carreira profesional por este motivo. Calquera desequilibrio afectaría ás costas ou aos xeonllos e aumentaría a probabilidade de sufrir danos. As novas técnicas de alongamento gemelar, presentadas no II Curso de Mecánica Clínica e Terapéutica de pé e Nocello, organizado no Hospital Universitario Quirón de Madrid, poderían mellorar os problemas crónicos do pé e do nocello, como a fascitis plantar ou tendinopatías aquíleas.

Non son máis que alteracións mecánicas cuxa comprensión é clave para poder tratalos. A maioría das patoloxías que afectan os membros inferiores provócanse por disfuncións. Hai que coñecer as bases da biomecánica da marcha para poder comprender por que se orixina dor nun lugar determinado e como solucionalo. Grazas aos novos coñecementos sobre os mecanismos que xeran un problema e os avances en técnicas médicas e cirúrxicas, o tratamento de lesións derivadas da práctica do deporte foi considerable.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións