Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Os excesos do Nadal poden pór en “grave perigo” a saúde das persoas maiores

Lembran que a maior parte deste grupo de idade ten algunha enfermidade cuxo tratamento garda relación coa alimentación

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 28deDecembrode2010

Os excesos durante as festas do Nadal poden “pór en grave perigo” a saúde das persoas de máis de 65 anos, sobre todo se se ten en conta que a maior parte deste grupo de idade ten algunha enfermidade cuxo tratamento ten relación coa alimentación, tal como advirte a Sociedade Española de Xeriatría e Gerontología (SEGG).

Os datos desta entidade indican que un 52% deles ten hipertensión, unha 18% diabetes, un 30% hipercolesterolemia, un 12% estreñimiento crónico e hemorroides e un 15% padece osteoporose, enfermidades ante as que “as celebracións poden traer consigo efectos negativos para a saúde se non temos coidado co que comemos”. Ademais, unha elevada porcentaxe de maiores enfróntase tamén a outro tipo de problemas que inflúen na súa alimentación e nutrición, como a falta de pezas dentarias ou as próteses dentais mal axustadas, que trae consigo problemas de masticación.

A atrofia nas papilas gustativas, que alteran o sentido do gusto, pode incrementarse polo habitual consumo de medicamentos que se dá nos anciáns. Outros riscos poden estar relacionados con atrasos no baleirado do estómago, que produce dixestións máis lentas e gases, ou co intestino delgado que, co paso do tempo, diminúe a superficie de absorción e, por tanto, aprovéitanse peor as sustancias nutritivas. Do mesmo xeito, no intestino groso pode haber un tránsito intestinal máis lento, o que propicia o risco de padecer estreñimiento.

Desde a SEGG recomendan a este grupo de idade comer entre catro e seis veces ao día, así como aumentar o consumo de cereais, preferiblemente integrais. Tamén aconsellan comer tres pezas de froita, dúas racións de verdura, tres racións de lácteos pouco grasos e dúas racións de alimento proteicos (alternar a carne, peixe e ovos).

Ademais, en relación cos menús do Nadal, insisten en moderar o consumo de sal e azucre nos pratos e sobremesas, que o consumo de alcol non exceda un ou dous vasos de viño, así como incluír propostas gastronómicas novas e adecuadas a estas festas, pero tras adaptar as texturas dos pratos ás dificultades máis habituais para tragar.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións