Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Psicoloxía e saúde mental

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Pódese frear o actual ritmo de vida?

Aprender a vivir o presente é o mellor modo de afrontar os problemas físicos e psicolóxicos de longas xornadas de traballo

Horarios imposibles, días ou semanas enteiras sen ver a pais, irmáns e amigos e, a duras penas, atopar un intre paira charlar coa parella ou os fillos. Afeccións persoais relegadas polo traballo e citas aprazadas “sine die“. O estilo de vida imperante esixe demasiado e en áreas diversas: familiar, laboral, de parella, social… o que provocou que uno de cada dez adultos padeza tensión, depresión ou esgotamento. Un cambio de hábitos e ter recursos persoais paira aliviar a presión que a contorna exerce sobre cada un, pode axudar a soportar o acelerado ritmo de vida.

Cuestión de habilidade

Tensión, depresión e esgotamento. Un de cada dez adultos de todo o mundo sofre estes síntomas, segundo un informe recente da Organización Internacional do Traballo (OIT), que predí un aumento drástico destes trastornos debido ao modo de vida actual. O crecemento de enfermidades relacionadas a estes trastornos -como as enfermidades coronarias, derrámelos cerebrais, o cancro ou a diabetes- aceléranse con extrema rapidez, segundo algúns especialistas. O estilo de vida actual esixe un exceso de tarefas, todas ben feitas e en todos ámbitos (familiar, laboral ou social). E, metidos neste vórtice, ninguén quere quedar atrás ou facelo peor que os demais. Como pode afectar a unha persoa este “non poder parar”? Un ritmo de vida acelerado pode pasar factura e provocar ansiedade, depresión ou trastornos psicolóxicos nos casos máis graves.

/imgs/2006/10/estress2.jpg

Así o asegura Anxo Porta, socio consultor do madrileño Grupo Luria de psicólogos, quen indica que desde hai uns anos obsérvase un aumento de pacientes adultos por esta causa nas consultas dos psicólogos. E, segundo sinala, esta demanda social “pódese observar na cantidade de empresas que ofrecen ‘produtos máxicos’ paira terminar coa ansiedade, como organizar festas?”. Pero paira superar a tensión que provoca o ritmo actual de vida non existen solucións máxicas -di Porta-, senón a existencia de recursos e habilidades persoais (saber como manexar os pensamentos e actuacións). Una capacidade que non teñen todas as persoas por igual, e que a moitos provoca graves problemas. Como Porta, Verónica Guillén, psicóloga e coordinadora do gabinete de Psicoloxía Previ de Valencia, explica que a maneira de reaccionar ante o ritmo actual depende, en gran medida, das persoas, xa que algunhas son máis vulnerables que outras a padecer trastornos psicolóxicos, o que tamén depende do tipo de ‘estresor’, así como da intensidade e duración do mesmo.

A presión ante un exceso de tarefas afecta tanto a homes como a mulleres, pero faio do mesmo xeito? Segundo Guillén, as mulleres adoitan ser máis propensas a padecer este trastorno, aínda que depende do trastorno específico que sufran. Pola contra, Anxo Porta opina que as mulleres están máis afeitas realizar múltiples tarefas e saír airosas de todas elas, polo que someterse ao vórtice dun ritmo de vida demasiado rápido suponlles un problema menor que á maioría dos homes. Ademais, a presión excesiva pódese sentir a calquera idade, xa sexa na adolescencia, a idade adulta ou a vellez, cando hai problemas paira chegar a fin de mes ou preocupación pola precariedade da saúde. Pero o ritmo de vida máis acelerado dáse durante a etapa de actividade laboral, polo que é máis frecuente sufrilo en idades comprendidas entre os 25 e os 44 anos, segundo explica a psicóloga do centro valenciano.

Paxinación dentro deste contido

  •  Non hai ningunha páxina anterior
  • Estás na páxina: [Pág. 1 de 3]
  • Ir á páxina seguinte: Síntomas de alarma »

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións