Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Psicoloxía e saúde mental

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Phubbing ou ningufoneo: cando o móbil acaba coas relacións sociais

Prestar una atención desmedida ao móbil e ignorar ás persoas que che rodean é cada vez máis frecuente. Esta conduta, coñecida como phubbing, pode afectar á saúde mental

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 11deNovembrode2021

Vives pendente dos sons que emite o teu teléfono e paralizas as túas interaccións cando chégache una notificación nova. Prestas máis atención ao móbil que ás persoas que están contigo nese momento. Recoñécesche? Poida que padezas phubbing ou ningufoneo, o acto de menosprezar e ignorar todo o que che rodea (en especial aos seres humanos) paira concentrarse única e exclusivamente no teléfono. Quen o practica, e sófreo, pode experimentar importantes consecuencias negativas. E non sempre é fácil de identificar. Estamos tan afeitos utilizar o móbil que ás veces non somos conscientes de como este pequeno aparello modifica a nosa conduta. Por iso nas seguintes liñas contámosche máis acerca deste comportamento e dámosche algúns consellos paira evitar caer na tentación de atender ao teléfono a cada intre.

Que é o phubbing e a quen afecta

O phubbing é o acto de ignorar á persoa con quen se está nun momento dado prestando atención ao teléfono móbil. O termo é una combinación das palabras phone (teléfono) e snubbing (facer un desprezo). A palabra foi acuñada polos responsables do dicionario australiano Macquarie. No ano 2012, e axudados pola axencia de publicidade McCann, encomendaron a un nutrido grupo de lexicógrafos, escritores e poetas crear un neoloxismo paira definir este hábito e concienciar así á poboación sobre esta conduta. En español, phubbing tradúcese como ningufoneo.

En ningufoneo non é un comportamento exclusivo de certas etapas vitais. Aínda que os nenos e os mozos parecen máis tendentes a practicalo, a realidade mostra que os adultos de todas as idades tamén teñen esta conduta. Só hai que pararse a mirar calquera reunión familiar e ver como as persoas, en lugar de interactuar entre si, están a atender aos seus teléfonos móbiles.

Por que se produce o phubbing

Segundo o ‘Estudo Mobile & Conectividad Intelixente 2021‘ de IAB Spain, dous de cada tres minutos que navegamos por Internet facémolo desde dispositivos móbiles. A diario investimos nas nosas conexións una media de 3 horas e 16 minutos. O 60 % dos usuarios confesa empregar o teléfono paira chatear en aplicacións de mensaxería instantánea, navegar polas redes sociais ou consultar o correo electrónico. Cada persoa, de media, ten instaladas 36 aplicacións no seu móbil.

Se contemplamos estes datos, é fácil deducir que, en termos xerais, existe una alta dependencia instrumental do teléfono. Temos o hábito máis que adquirido de mirar a pantalla case paira calquera cousa e practicamente en todo momento.

Entre os motivos de leste enganche tecnolóxico algúns psicólogos apuntan á dopamina —un neurotransmisor que produce un efecto de pracer no noso organismo— que se libera cando recibimos os estímulos sociais positivos das redes sociais. A teoría non só deféndena os expertos: Sexan Parker, expresidente de Facebook, declarou publicamente sentirse culpable de activar estes mensaxeiros químicos nos cerebros dos seguidores da empresa na que traballaba.

Consecuencias do ningufoneo

O phubbing afecta tanto ao que o practica como ao que o padece. Segundo os Institutos Nacionais de Saúde dos Estados Unidos (NIH) o ningufoneo repercute na saúde física e mental. Provoca problemas de dependencia como a nomofobia (o medo irracional a non ter o móbil sempre a man); autismo virtual (un illamento presencial que xera soidade, timidez, ansiedade, inseguridade e problemas de habilidades sociais); síntomas físicos e neurológicos, como a síndrome do túnel carpiano ou a vibración pantasma; e dores crónicas como ‘síndrome’ do pescozo roto.

Paira avaliar como afecta as persoas ser ningufoneadas, un grupo de psicólogos da Universidade de Kent (Reino Unido) realizou un estudo hai uns anos. Pediron a colaboración de 153 individuos e expuxéronos a unha conversación simulada co obxecto de valorar como sentían se o seu interlocutor atendíalles, ignoráballes lixeiramente ou lles menosprezaba de maneira moi evidente.

Os resultados do traballo, publicando na revista Journal of Applied Social Psychology, revelaron que canto maior era o phubbing, peor era a calidade da comunicación entre os individuos. O ningufoneo tamén provocaba relacións persoais insatisfactorias e facía que o sentimento de pertenza grupal, a autoestima, o valor existencia e o autocontrol quedasen afectados. Ademais, tal e como sinalaron os investigadores, o phubbing era perigoso xa que podía ter lugar en calquera lugar e en calquera momento, algo que non ocorría con outras formas de exclusión social máis estudadas.

Como evitar o ningufoneo

A mellor maneira de frear o ningufoneo é prescindir do móbil cando esteamos con outras persoas. Gardar o teléfono ou deixalo nun lugar apartado axudará a evitar que miremos a pantalla a cada momento. Tamén podemos optar por silenciar ou desactivar as notificacións.

Ademais, co obxectivo de ir reducindo a dependencia do teléfono, podemos seguir una serie de normas:

  • Establecer franxas horarias ou pausas de descanso no uso do móbil.
  • Fomentar a comunicación presencial con familia e amigos.
  • Buscar actividades lúdicas paira ocupar o tempo que nos manteñan afastados do teléfono.
  • Desconectar en período vacacional e só consultar o móbil cando sexa de verdade necesario.
  • Evitar utilizar o teléfono cando esteamos a facer outra tarefa, por exemplo, navegar polas redes sociais ao mesmo tempo que estamos a ver a televisión.

Etiquetas:

adicción movil-gl

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións