Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Atención sanitaria

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Pilates para o cancro de mama

O exercicio suave durante o tratamento ou despois de sufrir un tumor mamario achega beneficios tanto a nivel psicolóxico como na vertente física

Img pilates Imaxe: familymwr

O tratamento dunha neoplasia de mama supón un momento delicado en que deben terse en conta moitos factores, tanto físicos como emocionais. Así mesmo, as mulleres que se recuperan enfróntanse a moitos retos, non só para recobrar a súa forza e enerxía anterior, senón tamén, en moitos casos, a súa autoestima. Hai pouco, a Asociación Española Contra o Cancro (AECC) recomendaba incorporar a actividade física no plan de tratamento do cancro. Agora, o Grupo Español de Investigación en Cancro de Mama vai máis aló, e sinala que un adestramento como o que se efectúa co método Pilates pode axudar ás mulleres, de forma fácil e suave, á súa recuperación.

Img
Imaxe: familymwr

Actividade física fácil de practicar, beneficiosa e que non causa dor nin deixa sen alento. Así define o método Pilates o Grupo Español de Investigación en Cancro de Mama (GEICAM), que recentemente recomendou esta práctica en mulleres que padecen cancro de mama. A información publicouse na revista “GEySALUS”. Moitas pacientes abandonan a súa actividade física habitual cando son diagnosticadas dunha neoplasia, situación que manteñen durante o tratamento e, mesmo, cando se superou a enfermidade.

Con todo, numerosas investigacións mostraron que o exercicio físico é unha alternativa eficaz e segura para mellorar a calidade de vida das afectadas; ademais dos beneficios fisiológicos como o aumento da capacidade funcional, o incremento da forza muscular, a diminución da fatiga ou o maior control da dor, leva unha melloría emocional. Segundo o GEICAM, o Pilates é a mellor opción, xa que se adapta a todas as idades e formas físicas e que, mesmo poden practicar persoas enfermas ou convalecentes.

Ademais, os especialistas lembran que favorece unha redución da ansiedade e a depresión, mellora a autoestima e provoca unha maior sensación de control e de satisfacción coa vida.

Tonifica, reforza e aumenta a flexibilidade

A mobilidade, o traballo muscular, a mellora na flexibilidade, a relaxación e a concentración que achega o Pilates fan que achegue numerosos beneficios

En xeral, o método Pilates axuda a tonificar e reforzar os músculos sen que estes aumenten de volume. Aumenta a flexibilidade xeral, fortalece as costas e axuda a evitar lesións, así como perfecciona a postura e os malos hábitos relacionados, e mellora o aspecto físico xeneral e a saúde. En termos psicolóxicos, diminúe a tensión, a fatiga e a dor, reforza a capacidade de concentración e o control do individuo. E tamén optimiza o rendemento deportivo.

Fatiga, limitación da amplitude de movemento en peito, ombreiros e costas e medo a mover as zonas doloridas poden provocar que quen sofre ou sufriu un cancro de mama senta timidez para practicar calquera tipo de actividade. A recuperación de todos estes factores, no entanto, garántenlle a recuperación do coidado de si mesma e a continuación da súa vida normal. Outro dos beneficios suxeridos é a prevención da osteoporose, enfermidade que desenvolven as afectadas con máis frecuencia que o resto de mulleres debido á propia quimioterapia ou pola indución temperá da menopausa debido ao tratamento.

A mobilidade, o traballo muscular, a mellora na flexibilidade, o benestar, a relaxación e a concentración que achega este método de adestramento fan que, sempre que se practique baixo supervisión profesional, achegar numerosos beneficios ás afectadas.

Unha actividade completa

Co Pilates lógranse resultados sen necesidade de practicalo todos os días, e cun par de horas á semana xa se notan as melloras. Ademais, unha das súas vantaxes é que inclúe moitas modificacións, de modo que un pode empezar a practicalo a calquera nivel. Moitos dos exercicios que comprende realízanse desde o chan, o que reduce o risco dunha caída ou un sobreesfuerzo. Entre os máis habituais está a respiración profunda, que axuda a reducir a tensión e a traballar os músculos centrais. Tamén se practica a respiración diafragmática e a respiración lateral.

Os exercicios simples axudan a fortalecer os músculos abdominais e favorecen unha boa postura das costas, o que se traduce nunha maior estabilidade e liberdade de movemento todos os días. Ademais, ser capaz de manter unha postura adecuada está relacionado co nivel de seguridade e autoconfianza dunha persoa e, por tanto, coa súa autoestima. Por último, e como requisito previo, recoméndase realizar estiramentos cunha boa aliñación corporal, que axuda ás mulleres a recuperar a amplitude completa de movemento a través do peito e o brazo.

Recomendación dos expertos

Os expertos de GEICAM recomendan empezar con dous ou tres sesións cun monitor particular, que estará pendente de que non senta ningunha molestia. Unha vez a paciente familiarizouse cos exercicios e posturas básicas, pode incorporarse a sesións de grupo e, mesmo, practicar en casa.

É importante que o programa de Pilates para a recuperación do cancro de mama desenvólvase de maneira lenta e asegúrese sempre que os movementos son seguros e cómodos para a paciente. A muller afectada pode desenvolver un instinto de protección, e pode pasar moito tempo ata que senta de novo cómoda coas costas rectas ou facendo determinados movementos. Exercicios simples, como a respiración profunda, poden reactivar o corpo desde o interior, sen causar tensións indebidas. Este avance lento pero constante pode axudar a gañar confianza e establecerse de novo no seu corpo.

Deberán terse en conta tamén factores psicolóxicos que poden aflorar durante a práctica de Pilates: pode provocar algunhas emocións e ás veces a área do peito nótase moi diferente do que adoitaba sentir pola perda de sensibilidade (a paciente pode necesitar tempo para adoitarse).

LOITAR CONTRA O LINFEDEMA

Cando se extirpa total ou parcialmente a mama afectada, tamén se extraen os ganglios da axila (linfadenectomía) para eliminar do todo posibles células malignas desprendidas do tumor. Pero xunto cos ganglios, tamén se eliminan parte dos vasos linfáticos entrelazados con eles, que actúan como sistema accesorio para que os líquidos dos espazos intersticiales poidan retornar ao sangue. Aínda que sempre se procura non invadir os ganglios e vasos máis profundos, ás veces non é suficiente. Entón, a linfa que sobe do brazo tende a acumularse nos tecidos grasos de debaixo da pel, dando unha forma de edema con aspecto dunha hinchazón branda.

É o linfedema, e pode xurdir nos meses seguintes á cirurxía, ou varios anos despois. Ocorre no 10% ao 15% das mulleres que pasaron por unha mastectomía. Aínda que coller peso co brazo está contraindicado (cargar vultos, levar bolsas, arrastrar o carro da compra ou levar nenos en brazos), hai diversas actividades físicas moi indicadas para evitar esta molesta complicación, entre elas, o Pilates, a natación, o ioga ou a ximnasia de mantemento. Iso si, para lograr maximizar os seus beneficios, deben practicarse con regularidade.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións