Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Por que é clave descansar cando tes diabetes

O descanso desempeña un papel moi importante na saúde das persoas con diabetes, aínda que ao redor do 40 % delas padece algún tipo de trastorno do soño

descanso diabetes port

Para lograr un bo control da diabetes, é importante levar unha alimentación equilibrada, practicar exercicio físico e seguir o tratamento pautado polo noso equipo sanitario. En numerosas ocasións xa o explicamos. No entanto, moitas veces esquecémonos doutro aspecto esencial para o manexo desta patoloxía: asegurar un descanso suficiente e reparador para o organismo. Como durmir o suficiente e ben? A continuación damos algúns consellos.

Durante as horas de soño, o corpo pasa por unha serie de fases que, como explican desde o Instituto do Soño, axudan a “restablecer as funcións físicas e psicolóxicas esenciais para un pleno rendemento”. Por tanto, é unha necesidade básica do organismo que contribúe a reparar os tecidos corporais, á consolidación de recordos e aprendizaxes e á regulación da temperatura corporal, entre outras cuestións. Ademais, o soño reparador favorece o labor do páncreas na regulación dos niveis de insulina en sangue, o que determina o valor do descanso nas persoas con diabetes.

No entanto, moitos pacientes con diabetes (en torno ao 38-45 % das persoas con diabetes tipo 2, segundo o Instituto do Soño) padecen algún tipo de trastorno do soño, como apnea do soño ou síndrome de pernas inquietas. Ademais, sobre todo en persoas con diabetes tipo 1, o medo a padecer unha hipoglucemia nocturna, os síntomas deste tipo de episodios ou a necesidade de controlar a glucemia durante a noite dificultan o descanso.

Doutra banda, durmir pouco tamén pode incrementar o risco de padecer diabetes tipo 2, posto que a falta de soño impulsa o aumento dalgunhas hormonas, como o cortisol e a hormona do crecemento, que limitan os efectos da insulina, e, á súa vez, incrementa a secreción doutras sustancias que favorecen a subida de peso e a resistencia á insulina.

Por iso, é importante descansar para lograr un bo control da diabetes e da nosa saúde a nivel xeral. Hoxe compartimos algunhas recomendacións para conseguilo:

Durmir o suficiente

As necesidades de soño cambian ao longo da vida e en función de factores como o nivel de actividade física e outros hábitos diarios. No entanto, diversos estudos demostraron que as necesidades de soño van diminuíndo coa idade e que, en calquera caso, entre os 18 e os 65 anos, o rango de soño recomendado é de 7 a 9 horas. A ONG estadounidense National Sleep Foundation establece tamén que entre estas idades as horas de soño non deben estar por baixo de 6, nin por encima de 11. No entanto, a partir dos 65 anos, o período de soño aceptable sitúase entre as 5 e as 9 horas, aínda que o aconsellado son 7-8 horas.

Ademais do soño nocturno, e sempre segundo das necesidades de cada persoa, pode ser positivo un breve descanso ou sesta tras a comida, de non máis de 20-30 minutos. Un estudo publicado na revista Neuron apunta a que a sesta é unha “resposta natural do organismo para recobrar enerxías”, favorecendo o rendemento e o bo humor tras este descanso.

Durmir ben

Ademais de durmir o suficiente, é necesario tomar medidas para lograr que o descanso sexa reparador:

  • Seguir unha rutina, descansando as horas necesarias todos os días e tratando de deitarse e levantarse á mesma hora.
  • Evitar actividades que poidan estimular ao organismo pouco antes de deitarse, como o exercicio físico ou o uso de dispositivos móbiles.
  • Eludir as ceas pesadas e o consumo de alcol antes do descanso.
  • Favorecer un ambiente tranquilo para o soño, sen luces ou ruídos molestos e cunha temperatura adecuada.

Do mesmo xeito que sucede coa cantidade de horas recomendadas, é necesario ter en conta que cada persoa e cada corpo é diferente, polo que algunhas necesitarán seguir algunhas pautas adicionais para conciliar o soño e maximizar os seus beneficios. Por iso, desde a Federación Española de Diabetes (FEDE) recoméndase non menosprezar a importancia do soño para a saúde e consultar co equipo sanitario de referencia en caso de dúbidas.

RSS. Sigue informado

Federación de diabéticos españoles

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións