Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Promesa para 2017: deixar de fumar

Abandonar o tabaco e facer exercicio físico son dous dos propósitos máis comúns co inicio dun novo ano, aínda que a boa intención non é suficiente para logralo

img_por una vida sin humos 1

Acábanse os días nos que fumar forma parte da nosa vida. En 2017, deixamos ao carón o vivido e miramos cara adiante con grandes promesas que teñen como obxectivo mellorar a nosa calidade de vida. Deixar de fumar e facer exercicio físico son dous dos propósitos máis comúns. Para abandonar o consumo de tabaco, a intención é un bo punto de partida aínda que non suficiente. Necesítase axuda. Neste artigo explícase como facelo e por onde empezar.

Imaxe: AECC

Se quere, pode deixar o tabaco

Só fai falta saber como facelo ou por onde empezar. Desde a Asociación Española Contra o Cancro (AECC) proponse algúns consellos:

Busque axuda. Non todo o mundo pode deixar de fumar por si só. A AECC ofrece apoio terapeútico e diferentes vías de asesoramento para que resulte máis sinxelo. Un programa de axuda específica e personalizada é moi útil para facer fronte ao complexo proceso de abandono. Para iso dótase ao fumador das seguintes estratexias:

  • Información achega do tabaco, os riscos para a saúde e os beneficios de deixar de fumar.
  • Control de síntomas da síndrome de abstinencia.
  • Técnicas de autocontrol e control de tensión.
  • Habilidades dirixidas á prevención de recaídas.

Os obxectivos son os seguintes:

  • Facilitar o proceso de abandono do consumo de cigarros.
  • Favorecer o mantemento da conduta abstinente, diminuíndo a probabilidade de recaídas.

Está decidido? Quere deixalo? Adiante!

Os seguintes son algúns valiosos consellos para logralo:

  • Prepárese.
    • Escriba unha lista de razóns para deixar de fumar.
    • Fixe unha data para abandonalo.
    • Non compre tabaco e retire todos os cinceiros, mistos e chisqueiros da súa casa e automóbil.
    • Unha vez que deixe de fumar, non fume nin unha soa calada e expor como un reto diario: “Hoxe non vou fumar”.
  • Busque apoio. Pida colaboración aos seus familiares, amigos e compañeiros de traballo para que non lle ofrezan nin fumen na súa presenza e para que lle axuden e animen nos momentos difíciles e felicítenlle cando leve tempo sen fumar.
  • Aprenda habilidades e condutas novas.
    • Durante os primeiros días cambie a súa rutina. Utilice unha ruta diferente, almorce nun lugar distinto, tome algunha infusión en lugar de café… e planee algunha actividade que lle resulte gratificante.
    • Cando senta desexos de fumar, realice actividades alternativas e distractoras. Fale con alguén, salga a pasear, ocúpese con algunha tarefa, mastique chicles sen azucre, tome froita, beba moita auga, etc.
    • Reduza a tensión. Faga exercicio físico, tome un baño quente, respire profundamente, etc.
  • Prepárese para as situacións difíciles.
    • Identifique as circunstancias que poidan inducirlle a fumar: acontecementos sociais (festas, celebracións), situacións estresantes negativas (morte dun ser querido, enfermidade grave, dificultades no traballo), momentos de tensión (discusión, conflitos familiares), etc.
    • Pense cal sería a súa reacción nestas situacións e planifique alternativas ao consumo de tabaco.
    • Lembre que estas circunstancias non cambian por fumar. O tabaco non resolve problemas. Tan só engade un máis.

Ao acabar o día, felicítese por non fumar.

Xa non hai escusas para deixar de fumar

En AECC pómolo moi fácil cunha aplicación móbil para deixar de fumar: Respirapp, rompe co tabaco. Agora pode descargar gratis esta aplicación da Asociación Española Contra o Cancro (AECC) dirixida a todas as persoas que decidiron deixar de fumar e que necesitan axuda durante o proceso. Descárguella aquí ou comparta a ligazón coa persoa que crea que o necesita.

Respirapp é unha guía de orientación e apoio dividida en catro fases nas que terá que ir realizando unha serie de indicacións para avanzar cara ao seu obxectivo: romper co tabaco de forma definitiva! E como cada fumador ten as súas necesidades e motivacións, disporá, ademais, dun perfil personalizado en base ao rexistro e avaliación do consumo de tabaco que orientará o seu camiño cara á súa liberación definitiva.

Pero tranquilo, non estará só! Na aplicación atopará diferentes apartados de axuda cos que aprenderá a reducir a ansiedade, relaxarse, evitar as ganas de fumar, controlar o aumento de peso, previr recaídas, etc. Ademais, recibirá notificacións de apoio e ánimo e información sobre os teus avances. E se en calquera momento necesita unha atención máis personalizada, dispón de acceso directo ao consultorio da AECC, onde un profesional dará resposta ás dúbidas que lle expoña.

Imaxe: AECC

Nunca llo puxeron máis fácil para deixar de fumar, hoxe é a súa oportunidade, non a deixe pasar! Estaremos ao seu lado en todo momento. Anímase?

Deixar de fumar é un camiño no que o fumador ten que avanzar por iniciativa propia. Ninguén pode facelo por el. Pero dos demais dependerá moitas veces que a persoa que toma a decisión de abandonar o consumo atope o camiño máis achandado ou, pola contra, cheo de pedras. O papel que desempeñan as persoas que rodean ao fumador é fundamental.

Para librar a súa contorna de malos fumes pode empezar por aquí: imprima este cartel e a guía e axúdenos a difundir o noso servizo gratuíto para deixar de fumar.

RSS. Sigue informado

AECC

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións