Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Propómosche un reto: inicia unha nova vida

O tabaquismo é a enfermidade máis prevalente do mundo e relaciónase con case 30 patoloxías, algunhas delas, moi graves

img_reto inicia nueva vida hd

Quen fuman ouviron infinidade de veces que teñen que deixalo, que é malo para a súa saúde… En efecto, o tabaquismo é unha enfermidade crónica e adictiva recoñecida pola Organización Mundial da Saúde (OMS) como un trastorno mental e do comportamento. Na actualidade, supón a enfermidade máis prevalente do mundo e relaciónase coa aparición doutras 29 patoloxías (cancro, enfermidades pulmonares, enfermidades cardíacas…). Ademais, como consecuencia da adicción ao tabaco, cada ano morren en España máis de 50.000 persoas. Entón, por que seguir fumando? Que fai tan difícil deixalo? Neste artigo analízanse as razóns de por que fumar é unha conduta aprendida que se converte en hábito e que facer para deixalo.

Imaxe: stockasso

Por que fumamos

O consumo de tabaco é unha conduta complexa que se explica en base a dous grandes factores: a adicción física, causada pola nicotina, e os hábitos de comportamento.

Do mesmo xeito que ocorre con outras actividades, como lavarse os dentes despois de comer, fumar é unha conduta aprendida que se converte en hábito debido a:

  • A práctica. Alguén que fuma un paquete de tabaco ao día durante 25 anos repetiría o acto de acender un cigarro 182.500 veces e levoullo á boca unhas 2.737.500 veces. Poucos actos repetiría ou repetirá en tantas ocasións ao longo da súa vida. Por iso, a conduta de fumar termina automatizándose.
  • A asociación. Cando unha persoa fuma, non queda parada, sempre está a facer outras actividades á vez, como conducir, tomar un café, estar con amigos… e a súa realización termina asociándose a ter un cigarro nas súas mans. Se non se tivese un, atoparíase incómoda e incompleta.
  • O reforzo. Cando un fuma cre que cada vez que o fai ten consecuencias positivas na súa persoa, xa que estimula os centros de pracer do cerebro.

Por todo iso, unha conduta aprendida nun momento, co tempo termina converténdose nun hábito de comportamento estable e mantido. Por iso, cando alguén quere deixar de fumar, ademais de superar a adicción á nicotina, ten que aprender a realizar actividades cotiás sen acompañalas do tabaco, o que moitas veces é moi complicado.

Que facer entón se é tan difícil

Se fuma e quere deixar o tabaco, o primeiro que debe facer é buscar no seu interior a motivación que lle axudará a logralo. Se non está motivado, non o conseguirá; a decisión de deixalo só pode proceder dun mesmo. A cada persoa móvenlle unhas determinadas razóns, por iso ten que buscar as súas. Escriba todas e cada unha delas, todas son válidas, e compáreas coas que lle convidan a continuar fumando. Mire cara a que lado inclínase a balanza: se cae cara ao lado de abandonar o seu hábito, non o dubide e comece a súa nova vida.

Busque axuda. Non o faga só, sobre todo se xa o tentou en ocasións anteriores sen éxito. Consulte co seu médico os diferentes tratamentos psicolóxicos (conductual e motivacional) e farmacolóxicos como os tratamentos sustitutivos da nicotina (parches, chicles, vareniclina ou bupropion) existentes e cuxo éxito está clinicamente probado.

Elixa que día comezar a súa nova vida. É recomendable que sexa dentro dun tres semanas para poder prepararse, e sempre que as circunstancias que rodean a esa data sexan adecuadas. É dicir, non elixa unha data na que teña unha excesiva carga de traballo, exames, un evento social… porque entón será máis complicado. O día D ten que estar enmarcado nunhas circunstancias favorables.

Coñeza cal é o seu hábito de consumo diario de tabaco. Para iso, rexistre cada un dos cigarros que fuma durante unha semana, anotando a hora á que o fai, que actividade acompañaba a ese cigarro e como se sentiu ao fumalo. Ao final da semana poderá facerse unha idea máis concreta de como é o seu hábito.

Durante as dúas semanas anteriores á data elixida ten que reducir o consumo de cigarros para favorecer este proceso. Algúns consellos que poden axudarlle a conseguilo é que non fume en canto apetézalle, deixe pasar un tempo; non acepte cigarros que lle ofrezan; fume marcas de tabaco que non lle gusten, se é posible sen nicotina; e alongue o tempo entre que se levanta e o primeiro cigarro, e entre que termine para comer e o cigarro de despois.

O día anterior ao Día D deshágase de todo o que lle provoca desexo de fumar e organice actividades para manterse ocupado durante o primeiro día da súa nova vida.

A partir do día elixido, pense ao levantarche: “Hoxe non vou fumar!”. Ese ten que converterse no seu obxectivo diario.

Se precisa axuda para iniciar a súa nova vida, pode descargarse a ‘Guía para deixar de fumar HappyAir‘ e consultar cos nosos profesionais sanitarios especializados a través do correo cuentanos@lovexair.com.

Etiquetas:

fumar-gl tabaco

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións