Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Que é o mindfulness?

O mindfulness está considerado unha forma de meditación útil para xestionar a tensión e reducir as emocións negativas

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 10 de Xullo de 2017

A práctica de meditación demostrou xerar efectos beneficiosos tanto a nivel físico como psicolóxico. En concreto, a técnica mindfulness leva a unha consciencia plena da realidade, de aceptación do aquí e agora, sen quedar aferrado aos pensamentos ou emocións que provoca. Por iso, considéralla moi útil para xestionar a tensión e reducir as emocións negativas. Neste artigo explícase en que consiste o mindfulness e cales son os beneficios que achega a súa práctica.

Imaxe: dimaberkut

A meditación é unha práctica milenaria que se relacionou, tradicionalmente, cunha sensación de relaxación física e de tranquilidade. Aínda que durante moitos anos asociouse a aspectos místicos, cada vez son máis os traballos científicos que demostran os seus beneficios cognitivos e psicolóxicos e pon de manifesto que ter unha boa saúde emocional ten consecuencias positivas na saúde física e mental. No caso da práctica do mindfulness, desvinculada de crenzas relixiosas e filosofías de vida concretas, numerosos estudos relacionan os seus efectos cunha mellor calidade de vida, capaz de adaptarse a distintos contextos e contornas.

Como practicar mindfulness

A técnica de meditación mindfulness ten a súa orixe no concepto budista de consciencia plena. Consiste en tomar consciencia da realidade para vivir nun estado de atención plena cun mesmo e coa contorna, percibindo sentimentos, sensacións e emocións. De feito, é un exercicio intelectual cuxo obxectivo é concentrarse nun pensamento de benestar, un obxecto ou son ou na propia respiración -e liberar a mente de preocupacións e doutras cargas emocionais- co fin de conseguir un estado profundo de consciencia para centrarse no aquí e agora.

A técnica mindfulness achega relaxación física, reduce emocións negativas e axuda a xestionar a tensión
O conveniente é dedicar uns 30 minutos ao día, pola mañá ou pola noite, aínda que se se é principiante, basta a metade do tempo para empezar. Hai que ser constantes no adestramento ata que se chegue a incorporar e un sexa capaz de realizar este tipo de meditación baixo calquera circunstancia (como nun espazo ruidoso).

É recomendable escoller un lugar sen demasiado ruído (aconséllase apagar todos os dispositivos móbiles ou calquera aparello que xere son e/ou alarma) e que teña unha temperatura agradable. Con roupa que non aperte, a mellor postura é sentados no chan ou sobre un coxín.

Antes de empezar, convén facer un repaso por todas as estruturas musculares, o pescozo, os ombreiros e os brazos, para valorar se están o suficiente relaxados. Os expertos en mindfulness recomendan centrarse na respiración. Tamén axuda visualizar un lugar ou situación que produza benestar.

Aos principiantes aconséllaselles que non se frustren se as primeiras veces a mente vai onde ela quere. De ser así, hai que frear o pensamento, aceptalo e volver concentrarse coa respiración. O mindfulness non se consegue dominar nunhas poucas sesións; como calquera outra práctica, necesita de adestramento.

Beneficios do mindfulness

Ademais de achegar relaxación física, axuda a reducir as emocións negativas como a ira. Por iso é polo que se considere beneficiosa para xestionar a tensión, tal como recoñece Jon Kabat-Zinn, un dos investigadores que máis se dedicou a analizar os efectos da meditación e as súas aplicacións clínicas, fundador do Center for Mindfulness in Medicine, Health Care and Society da Escola de Medicamento da Universidade de Massachusetts (EE.UU.).

Tamén se relaciona con efectos sobre o estado inmunológico en persoas con ansiedade e depresión. Tal e como reflicte un estudo realizado no Hospital Comarcal da Axarquía(Málaga), esta técnica mellora os parámetros do seu sistema inmune.

A saúde do corazón tamén se beneficia da meditación mindfulness. Segundo a Fundación Española do Corazón (FEC), a súa práctica reduce a presión arterial, a frecuencia cardíaca e a activación de adrenalina e cortisol (as hormonas da tensión), todos factores de risco cardiovascular.

Un dos principais efectos da meditación é o de facilitar a capacidade de concentración. A base é a práctica da atención plena, en estar atentos á mente e tentar identificar os pensamentos e observalos con distancia.

Nos últimos anos, os neurocientíficos tamén mostraron interese na práctica do mindfulness. Segundo unha investigación levada a cabo por expertos da Universidade de Yale (EE.UU), mesmo é capaz de modificar o uso de determinadas áreas do cerebro cuxas alteracións se vinculan con ansiedade, hiperactividade e déficit de atención. Coa meditación, en especial cando xa se ten certa experiencia en practicala, actívanse outras áreas asociadas ao control cognitivo e a enfermidades como o autismo e a esquizofrenia. Para os expertos, a capacidade de meditar está relacionada con aumentos no nivel de felicidade e beneficia o estado xeral.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións