Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Radiografía da muller runner

As mulleres que practican running teñen varias cousas en común máis aló do deporte. Descobre os seus principais características e coñece os consellos de expertos para evitar lesións ao correr

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 21 de Xaneiro de 2020
Imaxe: skeeze

O número de mulleres corredoras xa iguala ao dos homes, mesmo o supera. Así o asegura o informe ‘The State of Running 2019’ realizado pola comunidade de runners RunRepeat e a Asociación Internacional de Federacións de Atletismo, tras analizar 70.000 carreiras entre 1986 e 2018. Ao estudar a evolución da participación da muller descubriron que en 2018, por primeira vez na historia, houbo máis runners femininas (50,24 %) nestas convocatorias deportivas. Sobre os hábitos de adestramento que seguen, as súas motivacións e principais hándicaps e as súas lesións máis frecuentes, e como evitalas, falamos nestas liñas. Esta é a radiografía da muller runner.

Distancia, terreo e adestramento preferido

O 53,7 % das mulleres enquisadas pola comunidade Runnea para a elaboración do ‘Runómetro 2019’ prefire o asfalto, fronte a un 33,8 % que elixe indistintamente o asfalto e a montaña e un 14,2 % que se inclina pola montaña como a súa superficie favorita.

De igual modo, o 54,6 % das mulleres runners decántanse polos 10 quilómetros de distancia nas súas carreiras, fronte a un 24,3 % que se inclinan polos 21 quilómetros do media maratón, e un 12,5 % que queda con cinco quilómetros.

O ‘Runómetro 2019’ mostra como o 42,3 % das mulleres corre sen ningún tipo de pauta. Mentres, un 27,8 % das participantes no estudo afirma seguir un plan de adestramento específico e individualizado e un 29,9 % adestrar cun plan non personalizado.

Mujer runner estirando músculos
Imaxe: skeeze

Adestrar seguindo un plan específico acorde coas necesidades e obxectivos de cada deportista resulta primordial. De igual modo, Alfonso Rodríguez Paredes, exatleta profesional do equipo italiano Salomon e preparador físico, lembra que as lesións adoitan provir dun adestro inadecuado ou excesivo, dunha mala progresión do mesmo, por exceso de peso e, mesmo, polo emprego unhas malas zapatillas.

“O meu consello máis importante é ter paciencia e sentido común.  Non falo soamente do típico caso dunha persoa que non corre nada de luns a sábado e que o domingo roda 25 quilómetros. Tamén de casos menos drásticos pero que teñen a súa importancia á hora de causar unha lesión”, afirma Rodríguez Paredes. Na súa experiencia, os corredores descoñecen os principais principios do adestramento, por iso considera fundamental porse en mans de profesionais cualificados.

A conciliación laboral e familiar, principal hándicap

O running consolídase como unha das principais disciplinas deportivas entre a poboación española. O 50,8 % das enquisadas por Runnea corre desde fai máis de catro anos, “unha tendencia en continuo auxe que responde a distintas causas relacionadas con aspectos de carácter social, económico e tecnolóxico”, sinalan desde a comunidade. Entre a poboación feminina o feito de permitir liberdade e flexibilidade horaria, ademais do poder despexar a cabeza (56 %) están entre os maiores alicientes deste deporte.  Con todo, a pesar desta liberdade, o 70 % da muller recoñecen que a conciliación laboral e familiar é o principal impedimento para saír a correr.

O 92,5 % das mulleres que participaron na enquisa de Runnea corren cando teñen a regra; algo tan natural, como o ciclo menstrual, non é impedimento para que as mulleres gocen do seu deporte favorito. Para iso, un 51,1 % das enquisadas utiliza o tampón como dispositivo de absorción, cando un 18,3 % compresas e un crecente 17,7 % copa menstrual.

Principais lesións e como previlas

Mujer runner corriendo
Imaxe: MabelAmber

A incontinencia urinaria resulta un dos maiores problemas que sofre a muller corredora. A súa causa son os impactos que produce a carreira, xa que terminan debilitando o chan pélvico. Entre os seus síntomas destacan a perda ou incapacidade para reter os ouriños. Para evitalo, Alfonso Rodríguez Paredes recomenda fortalecer e manter un bo ton da musculatura do chan pélvico, pero se non se tomaron as medidas pertinentes, nunca é demasiado tarde para recuperar esa tonificación. “Moitas mulleres pensan que non se pode recuperar, pero cun fortalecemento do chan pélvico a través das diferentes técnicas e ferramentas, acompañado dun plan de adestramento moderado que non acentúe a debilitación, pódese”, asegura o experto.

Entre outras das lesións máis comúns nestas mulleres figura o acortamiento dun músculo, o psoas iliaco. “As insercións do psoas iliaco aproxímanse reducindo a lonxitude do músculo e a súa capacidade de contracción e aproximando as articulacións ás que están ancoradas, que á súa vez provocan desequilibrios a nivel pélvico”, explica Rodríguez Paredes. A dor ou a dificultade de movemento localizado directamente sobre o psoas iliaco, incluso a dor na zona lumbar producido pola rotación pélvica, son algúns dos seus síntomas.

A súa principal causa provén da repetición continua en carreira da elevación da perna xunto cunha mala posición da cadeira e a pelvis. Por iso, Rodríguez Paredes aconsella educar unha correcta posición de cadeira en carreira, traballar a técnica, compensar a musculatura posterior e anterior da cadeira e a súa flexibilización. Para conseguilo, de novo, é imprescindible contar cun profesional cualificado que dirixa os adestramentos. En caso de padecer esta lesión, “a súa recuperación consiste nas mesmas medidas que debemos realizar para evitalo”, afirma o exatleta, aínda que indica que, nalgúns casos avanzados, resulta necesario un tratamento por un experto, xa que pode desembocar en lesións máis serias como tendinites ou pubalxia.

Etiquetas:

correr mujer-gl

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións