Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Recomendan que a sesta non supere a media hora para que teña un efecto reparador

Existen certos hábitos na sociedade que están a levar a un envellecemento pouco saudable

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 26deXuñode2002

Siesta
Algúns cambios no estilo de vida dos occidentais van condicionar negativamente “a nosa forma de envellecer, enfermar e morrer”, asegurou onte Pedro Iturrioz, médico da Unidade Docente de Medicamento Comunitario e de Familia de Guipúzcoa, quen avogou por estratexias que reconduzan estes hábitos, entre elas a de recuperar a sesta.

“En Alemaña están a recomendar os 20 minutos reparadores, porque está demostrado fisiológicamente o beneficio da sesta; ao facer a dixestión hai unha gran cantidade de sangue que chega ao estómago para favorecer o proceso e, por tanto, o cerebro queda con menos sangue. Isto provoca certa somnolencia, unha baixada dos reflexos, e xa hai empresas onde se instaurou a sesta para persoas que teñen que traballar ao 100%”.

Os estudos científicos que avalan a bondade da sesta “non fan senón confirmar algo que está na lóxica e que é de sentido común. Agora ben a sesta non debe superar os 20-30 minutos para que teña un efecto realmente reparador”, sinalou Iturrioz durante os cursos de verán que organiza a Universidade do País vasco.

Envellecer con saúde

O sedentarismo asociado á pasividade que requiren a televisión e o computador, o crecente impacto da obesidade na poboación infantil, así como o relativo abandono da dieta mediterránea en favor do comido lixo acrecentan, na súa opinión, unha propensión a un envellecemento pouco saudable.

Neste sentido, ejemplificó a perda de calidade de vida en “a tensión ligada á necesidade de chegar a todo; cómese de pé, cómese comida lixo en caixas de cartón, e unha dieta tan recoñecida como a mediterránea está a acantoarse pola moda para comer chips, hamburguesas, etcétera, que teñen un compoñente moi importante en graxas saturadas”.

O tres factores que, ao seu xuízo, hai que modificar para preparar unha vellez saudable son a dieta, a actividade física e a eliminación do tabaco, “o inimigo número uno”. A recuperación dunha alimentación baseada en legumes, froitas e verduras, e a promoción da actividade, arrumbando o sedentarismo, son fundamentais.

“Non se trata tanto de facer exercicio físico, -que ten unha connotación de sufrimento-, no noso tempo libre, como de deseñar estratexias para ter actividade saudable mesmo durante o tempo laboral. Unha persoa non pode estar oito horas sentada ante un computador. Ir andando unha vez á semana ao traballo, subir dúas veces a casa sen utilizar o ascensor ou os paseos son estratexias moi saudables”, apuntou Iturrioz.

Para que a actividade física teña beneficios cardiovasculares hai que practicala tres veces á semana e cunha intensidade que non supere o 80% da frecuencia cardíaca máxima -este factor obtense de restar a 220 os anos de idade-.

No caso das persoas maiores, a recomendación é camiñar. “Un paseo a paso lixeiro é moi saudable. Hai que racionalizar esta actividade e ser consciente de que se vai a percorrer unha distancia determinada e a un ritmo xe. Os beneficios para a persoa son incuestionables”.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións