Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Recuperar os bos propósitos despois do verán

O outono é a época idónea para establecerse novas metas e propósitos máis saudables
Por Montse Arboix 19 de Setembro de 2014
Img corredor hd
Imagen: HeyJules

Tras o trafego do verán e as vacacións, chega o outono co seu ritmo máis pausado. Da man deste cambio de estación tamén volve a normalidade de horarios e rutinas que caracteriza a vida laboral e escolar. Para moitos, o outono significa o inicio dun novo curso e o momento óptimo para establecer ou recuperar bos propósitos despois da pausa estival. Pero, que facer se non se ten a forza de vontade necesaria? Este artigo dá resposta a esta e outras cuestións e achega consellos para exercitar o autocontrol e recuperar a falta de vontade.

Coa volta á normalidade, a chegada do outono e o inicio do curso escolar, moitas persoas senten con forza e a motivación necesaria, para afrontar novos retos persoais e establecer novas metas e propósitos nas súas vidas. Pero para logralo con éxito, antes hai que deixar de lado o que non agrada ou molesta. Os especialistas insisten en que, para non equivocarse, é importante conectar co que uno realmente é e ter forza de vontade.

Os bos propósitos: e se a forza de vontade falla?

Ás veces, a pesar de que un non sente ben, quere realizar cambios na súa vida. De feito, é frecuente que no mes de setembro iníciense unha infinidade de actividades, como apuntarse a un ximnasio, deixar de fumar, empezar cursos de idiomas ou de cociña, comezar coleccións, etc. “E, entón, ás poucas semanas, nos desmotivamos, deixamos que a desgana nos venza e volvemos repetir as mesmas pautas de comportamento que queriamos variar”, explica Elena Mayorga, escritora e codirectora do portal web Mente Libre.

Para recuperar a falta de vontade hai que exercitar o autocontrol, que permitirá alcanzar os obxectivos propostos
Para en realidade “engancharnos e perseverar nesa transformación que queremos operar nas nosas vidas, temos que buscar motivación interior e apoio exterior“, opina Mayorga. Se se actúa destas dúas maneiras -cun mesmo, implicándose na evolución persoal que un desexa, e desde fóra, buscando persoas da contorna próxima que apoien nestas variacións- pódense lograr os propósitos establecidos.

Como conseguir introducir estes cambios saudables? Para lograr os obxectivos propostos, a experta insiste en que resulta fundamental non dispersarse, non impacientarse e centrarse nun propósito claro: “Hai que ser conscientes de que ás veces se arrastran, desde hai anos, comportamentos pouco saudables, polo que non podemos alterar a nosa vida dun día para outro. Para iso necesítase tempo, constancia e concentrarse nun obxectivo primario, que é o que marcará ese cambio nas nosas vidas; os pequenos propósitos secundarios serán os que axuden a lograr esta transformación”.

Aumentar a forza de vontade con autocontrol

A forza de vontade pódese definir como a capacidade que teñen as persoas para aprazar o pracer inmediato de certas accións (a comida, o tabaco, gastar diñeiro, etc.) co fin de conseguir un beneficio a longo prazo (adelgazar, mellorar a saúde, aforrar, etc.).

Pero, ás veces, tal e como conclúen algunhas investigacións, resistirse de maneira continua ás tentacións pode chegar a fatigar por exceso de uso, coma se dun músculo tratásese. E para recuperar a falta de vontade perdida, hai que exercitar o autocontrol, que é o que permitirá alcanzar os obxectivos propostos.Desde a Asociación Americana de Psicoloxía apuntan unha serie de tácticas para aumentar o autocontrol:

  • Manterse lonxe da tentación. Aínda que soe aos consabido “ollos que non ven, corazón que non sente”, un estudo recente atopou que os traballadores de oficina que gardaban doces nun caixón consumíanos menos que quen os tiñan a plena vista.
  • Utilizar a técnica de implementación da intención, é dicir, ter un plan establecido con anterioridade para enfrontarse a situacións que poderían prexudicar a decisión tomada axuda a non ter que aplicar a forza de vontade.
  • Ter unha alta motivación pode contribuír a manter o autocontrol e a perseveranza en busca duns obxectivos. Con todo, é importante definir que metas quérense lograr, para que e que se conseguirá con iso.
  • Estar esgotado nunha área pode reducir o autocontrol noutras. Por este motivo, non tería demasiado sentido tratar de deixar de fumar, empezar a practicar deporte e adoptar unha dieta sa, todo ao mesmo tempo. Os estudos sinalan que é máis efectivo exporse os obxectivos dun nun. E unha vez que se incorporou como rutina (por exemplo, practicar exercicio con regularidade), xa non se necesita tanto esforzo para mantelo.
  • Un estudo da Universidade deMacquarie (Sidney, Australia) conclúe que o esgotamento da forza de vontade está asociado aos niveis de glicosa e suxire que manter niveis estables de glicosa no sangue por medio do consumo regular de comidas e merendas saudables pode axudar a previr os efectos do esgotamento da forza de vontade

Bos propósitos: como empezar

Cando se desexa facer un cambio na vida, como deixar de fumar ou empezar a práctica de exercicio físico, a moitas persoas axúdalles a comprometerse, se o pon por escrito, coma se asinasen unha especie de contrato, suxire Elena Mayorga. Neste documento debería constar que se quere conseguir e a que se implica un para logralo, e asinalo. Ademais, pódese pedir a alguén da contorna próxima (parella, familiar ou amigo) que axude á consecución do obxectivo. A esta persoa de confianza, que pode comprometerse a que dará o soporte necesario, acudirase cando as forzas fraqueen e un senta que decae, “que é o habitual”, aclara a experta, quen engade que “o máis importante é confiar nun mesmo, que se pode lograr o cambio que se desexa”. Beneficia deixar constancia do calendario, do propósito primario e dos secundarios (máis sinxelos e temporais), e polo nun lugar ben visible, como a porta da neveira ou na mesita de noite.