Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Problemas de saúde

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Retención de líquidos? Adopta estes hábitos para evitar as edemas

Usar pouco sal, aumentar a toma de alimentos con potasio e facer exercicio físico son algunhas rutinas que debes practicar para non sufrir de pernas cansas.

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 02 de Agosto de 2019

Detrás da retención de líquidos (edemas) que produce no noso corpo hinchazón e pesadez nas pernas, hai moitas causas. Están os cambios hormales, a insuficiencia venosa crónica (varices), algúns medicamentos… e tamén o sal. Algunhas podes evitalas. Apunta os seguintes consellos de alimentación e rutinas para non sufrir os síntomas das pernas cansas.

Foxe do exceso de sal

Máis do 70 % do sodio que inxerimos provén do procesado e manufacturación dos alimentos, e só o resto corresponde ao sal que se engade durante o cociñado ou na mesa.

Que produtos debería excluír da dieta unha persoa con retención de líquidos? Segundo a Axencia Española de Seguridade Alimentaria e Nutrición (AESAN), estes son algúns dos alimentos que convén evitar: anchoas en salgadura (12,14 g de sal por cada 100 g), fuet (3,94 g), chourizo (3,58 g), salchichón (3,36 g), queixos, en especial o azul (3,14 g), kétchup (2,64 g), sopas e caldos (2,05 g), aperitivos salgados (1,26 g), pratos preparados (0,92 g) e repostaría industrial (0,61 g).

Tamén debería ter en conta que entre os alimentos baixos en sodio están verduras, hortalizas e froitas frescas, como as espinacas, a alcachofa, a remolacha, a cenoria ou o apio. Tamén se atopan os legumes, como as lentellas, os garavanzos, os feixóns ou a soia. A carne, o peixe e o marisco fresco, sen procesar, tamén son baixos en sal. Así, podemos comer tenreira, cordeiro, pito, porco, pescada, rape, sardiñas, ameixas, robaliza ou polbo fervido.

Toma potasio para compensar

Para manter o equilibrio de líquidos e contrarrestar o nivel de sodio do organismo recoméndase consumir alimentos ricos en potasio. Nesta categoría áchanse algunhas froitas, como o albaricoque, o plátano, os kiwis, as ciruelas ou o dátil, e verduras como o brócoli, a alcachofa, a acelga ou a cabaza. Ademais, hai que engadir as cebolas, que axudan a mellorar a circulación do sangue.

Outras rutinas para evitar edemas

Imaxe: yekophotostudio

Ademais da dieta, o estilo de vida é fundamental no que á saúde cardiovascular refírese. Acompañar unha alimentación adecuada coa práctica regular de exercicio reducirá as posibilidades de hinchazón nas pernas.

  • 1. Move os músculos. Activar a musculatura da parte afectada pola edema (en especial, as pernas) pode contribuír a bombear o exceso de líquido cara ao corazón. A natación, a bicicleta elíptica e a bici sen resistencia ou os exercicios de chan, como a técnica de Pilates ou a práctica de ioga, poden resultar beneficiosos.
  • 2. Eleva a parte afectada manténdoa por encima do corazón varias veces ao día, mesmo mentres dormes.
  • 3. Masajea a zona inchada cara ao corazón mediante unha presión firme, pero non dolorosa.
  • 4. Evita estar moito tempo de pé e utilizar tacóns demasiado altos.
  • 5. É recomendable non usar pezas apertadas na cintura ou calcetíns con goma elástica. No seu lugar, é preferible o emprego de medias elásticas de compresión progresiva, se o médico recoméndachas.
  • 6. Mantén a zona limpa, hidratada e sen lesións. A pel seca e gretada é máis propensa a raspaduras, cortes e infeccións, que poden agravar o problema.

Etiquetas:

edema piernas-gl

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografías | Fotografías | Investigaciones

Información de Copyright e aviso legal

Visita a nosa canle Eroski Consumer TV

En EROSKI CONSUMER tomámonos moi en serio a privacidade dos teus datos, aviso legal. © Fundación EROSKI

Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto