Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Problemas de saúde

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Retención de líquidos? Adopta estes hábitos para evitar as edemas

Usar pouco sal, aumentar a toma de alimentos con potasio e facer exercicio físico son algunhas rutinas que debes practicar para non sufrir de pernas cansas.

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 02deAgostode2019
Img retencion liquidos habitos hd Imaxe: stockasso

Detrás da retención de líquidos (edemas) que produce no noso corpo hinchazón e pesadez nas pernas, hai moitas causas. Están os cambios hormales, a insuficiencia venosa crónica (varices), algúns medicamentos… e tamén o sal. Algunhas podes evitalas. Apunta os seguintes consellos de alimentación e rutinas para non sufrir os síntomas das pernas cansas.

Foxe do exceso de sal

Máis do 70 % do sodio que inxerimos provén do procesado e manufacturación dos alimentos, e só o resto corresponde ao sal que se engade durante o cociñado ou na mesa.

Que produtos debería excluír da dieta unha persoa con retención de líquidos? Segundo a Axencia Española de Seguridade Alimentaria e Nutrición (AESAN), estes son algúns dos alimentos que convén evitar: anchoas en salgadura (12,14 g de sal por cada 100 g), fuet (3,94 g), chourizo (3,58 g), salchichón (3,36 g), queixos, en especial o azul (3,14 g), kétchup (2,64 g), sopas e caldos (2,05 g), aperitivos salgados (1,26 g), pratos preparados (0,92 g) e repostaría industrial (0,61 g).

Tamén debería ter en conta que entre os alimentos baixos en sodio están verduras, hortalizas e froitas frescas, como as espinacas, a alcachofa, a remolacha, a cenoria ou o apio. Tamén se atopan os legumes, como as lentellas, os garavanzos, os feixóns ou a soia. A carne, o peixe e o marisco fresco, sen procesar, tamén son baixos en sal. Así, podemos comer tenreira, cordeiro, pito, porco, pescada, rape, sardiñas, ameixas, robaliza ou polbo fervido.

Toma potasio para compensar

Para manter o equilibrio de líquidos e contrarrestar o nivel de sodio do organismo recoméndase consumir alimentos ricos en potasio. Nesta categoría áchanse algunhas froitas, como o albaricoque, o plátano, os kiwis, as ciruelas ou o dátil, e verduras como o brócoli, a alcachofa, a acelga ou a cabaza. Ademais, hai que engadir as cebolas, que axudan a mellorar a circulación do sangue.

Outras rutinas para evitar edemas

Img caminar o correr corazon hd
Imaxe: yekophotostudio

Ademais da dieta, o estilo de vida é fundamental no que á saúde cardiovascular refírese. Acompañar unha alimentación adecuada coa práctica regular de exercicio reducirá as posibilidades de hinchazón nas pernas.

  • 1. Move os músculos. Activar a musculatura da parte afectada pola edema (en especial, as pernas) pode contribuír a bombear o exceso de líquido cara ao corazón. A natación, a bicicleta elíptica e a bici sen resistencia ou os exercicios de chan, como a técnica de Pilates ou a práctica de ioga, poden resultar beneficiosos.
  • 2. Eleva a parte afectada manténdoa por encima do corazón varias veces ao día, mesmo mentres dormes.
  • 3. Masajea a zona inchada cara ao corazón mediante unha presión firme, pero non dolorosa.
  • 4. Evita estar moito tempo de pé e utilizar tacóns demasiado altos.
  • 5. É recomendable non usar pezas apertadas na cintura ou calcetíns con goma elástica. No seu lugar, é preferible o emprego de medias elásticas de compresión progresiva, se o médico recoméndachas.
  • 6. Mantén a zona limpa, hidratada e sen lesións. A pel seca e gretada é máis propensa a raspaduras, cortes e infeccións, que poden agravar o problema.

Para acceder a máis contidos, consulta a revista impresa.

Etiquetas:

edema piernas-gl

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións