Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Psicoloxía e saúde mental

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Só en Nadal: como pasar as festas sen compañía

A crise da covid-19 fará que moitas persoas pasen en soidade este Nadal. Unha psicóloga dános varios consellos para soportar esta época tan entrañable en solitario

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 18deDecembrode2020

Moitas persoas tiveron que sufrir o confinamento en soidade. Tamén soas no hospital ou na súa propia casa tiveron que padecer moitas outras a covid-19 ou o illamento por un contacto estreito. E agora, elas e outros moitos cidadáns, tamén os nosos maiores, deberán pasar o Nadal en solitario por múltiples razóns. Unha delas, evitar pór en risco aos seres queridos, sexan familiares ou achegados. Unha experta en psicoloxía explícanos por que tendemos a estar máis sensibles nesta época e dános algunhas claves para soportar esta soidade durante as festas do Nadal. 

Segundo a última Enquisa Continua de Fogares do Instituto Nacional de Estatística (INE), 4,6 millóns de persoas viven soas en España, das cales un 41,8 % teñen máis de 65 anos. Moitas delas pasarán as festas do Nadal sen compañía. E este ano, ademais, non serán poucas as persoas que viven lonxe das súas familias e que non poderán viaxar polas restricións de mobilidade ou por razóns económicas, así como as que decidiron illarse para non pór en risco aos seus familiares. E non hai que esquecer que unha alta porcentaxe da poboación está a pasar por un momento de duelo, debido á perda recente dun ser querido.

O Nadal pon máis sensibles a quen están a atravesar momentos difíciles, xa que se lles fai máis notorio que a súa vida non é “como debería ser” ou que non sente “como se debería sentir”. É unha época que representa alegría, paz, amor, unión familiar… “unha positividad que pode resultar algo tóxica para quen nese momento senten tristes”, recoñece Oceanía Martín, coordinadora do Centro Psicolóxico Cepsim en Madrid. Ademais, o proceso de duelo tamén se agudiza nestas datas, porque a soidade, tanto a física como a percibida, son máis evidentes. “A soidade física é ver a cadeira baleira na mesa. A soidade percibida son as emocións que provoca a perda, como a nostalxia polos recordos do ser querido ausente”, explica a experta.

“A sensación percibida de soidade, o que está dentro, tráenos emocións negativas, o que nos fai sentirnos sós”, aclara. Porque non é o mesmo estar fisicamente só que sentirse só. Podes estar só e sentirche ben respecto diso, pero se estrañas estar con alguén e non o estás, entón te sentirás só, algo normal neste tempo que tamén relacionamos con estar rodeados de familia.

Consellos para soportar o Nadal en soidade

Agora ben, pódense facer cousas para non sentirse só e triste, ou polo menos facer a soidade máis levadía. Martín ofrécenos algúns consellos que poden axudar.

1. Reunirnos con amigos ou familia por videoconferencia

Trátase de non illarse por completo de amigos e familiares. E esta recomendación sobre todo recae para as persoas que están a pasar por un duelo. “Quen acaban de perder a alguén adoitan sentir que o teñen que pasar sós —di a psicóloga— pero non ten que ser así”. Se algo nos ensinou esta crise é que podemos sentirnos preto dos nosos seres queridos a través da tecnoloxía, máis agora que todos aprendemos forzosa ou voluntariamente a usar programas e apps de videollamadas como Zoom e Teams.

2. Aprender algo novo

Martín explica que aprender algo novo pode ser unha boa forma de manterse ocupado, que á súa vez é o que evita pensar na soidade. Por que non aproveitar o tempo a soas para aprender algo que sempre quixeches facer, como tecer, pintar, hornear un pastel ou meditar? Hoxe en día hai moitos cursos en liña e aplicacións para o que sexa que queiras aprender.

soledad naturaleza
Imaxe: NickyPe

3. Facer cousas que gozas

Do mesmo xeito que aprender algo novo, dedicarlle tempo aos teus hobbies pode ser outra gran opción para manterche distraído. Podes ler ese libro que non che deu tempo a terminar, ir pasear a un parque ou pola cidade, se as restricións de mobilidade permítencho; facer ioga ou calquera outra cousa que goces facer. “O importante é manter a mente ocupada”, explica a psicóloga.

4. Pensar nos teus

Se voluntariamente pasarás o Nadal en soidade para non pór en risco de contaxio a familiares ou amigos vulnerables, pensar en que estás a facer este sacrificio por eles pode axudar a transformar as emocións negativas en positivas, indica Martín.

5. Pedir axuda profesional se sentes que a necesitas

A psicóloga lembra que a axuda profesional pode ser moi útil, se sentes que non podes soportar a soidade por ti mesmo. A telemedicina neste campo está moi instaurada. Ata por videoconferencia ou chat podes ser atendido por psicólogos colexiados.

Facer voluntariado

Está comprobado que axudar aos demais xéranos felicidade e benestar. Para moitas persoas, esta será o primeiro Nadal que pasan sós, pero para o millón de persoas maiores que viven en soidade non desexada en España, esta será un Nadal como calquera outra: sen a compañía de seres queridos, e máis difícil aínda este ano que os voluntarios non poderán facer acompañamento físico. Con todo, a  ONG como Amigos dos Maiores ou Grandes Amigos adaptáronse á crise, facendo acompañamento telefónico e repartindo cestas de Nadal. Facéndoche voluntario podes compartir a túa soidade con alguén que tamén está só, valorar o que tes e sentir gratitude e satisfacción.

Etiquetas:

soidade

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións