Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Saúde cardiovascular con acedos grasos poliinsaturados

O beneficio do omega 3 en prevención cardiovascular pode ser tan importante como o dos fármacos que controlan o colesterol

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Domingo, 01deNovembrode2009

Os ácidos grasos poliinsaturados do peixe azul preveñen episodios cardiovasculares, que son a principal causa de mortalidade en todo o mundo. O seu consumo recoméndase en especial aos pacientes con cardiopatías, pero tamén á poboación en xeral. A carne de peixe azul non só é rica en omega 3, senón que ten moitos máis beneficios.

O consumo regular de ácidos poliinsaturados, sobre todo omega 3, é adecuado para individuos con risco cardiovascular e para a poboación en xeral. O peixe é un alimento moi rico neste nutriente. Incluso un estudo recente ha descuberto que o seu valor “excede o propio dun suplemento nutritivo para erixirse en base alimenticia”. O seu beneficio, en canto a prevención cardiovascular, considérase tan importante como o das estatinas -os fármacos que reducen os niveis de colesterol-.

O principal autor do estudo, Carl J. Lavie, do Ochsner Medical Center (Nova Orleans, EE.UU.), investigou con persoas sas e con sobreviventes dun infarto de miocardio, pacientes con insuficiencia cardíaca, aterosclerosis ou fibrilación auricular. Os resultados do seguimento, que durou 30 anos, publicáronse na revista “Journal of the American College of Cardiology”.

Cultura de omega 3

O consumo de ácidos poliinsaturados non só beneficia a individuos con risco cardiovascular, senón a toda a poboación

Lavie lamenta que moitos médicos asuman que o aceite dos peixes grasos, sobre todo o omega 3, beneficia a saúde, sen deterse a pescudar por que vías, como e en que medida. Censura que moitos facultativos estean ao corrente dos ensaios levados a cabo con estatinas, pero descoñezan as últimas publicacións relativas ao omega 3. Na insuficiencia cardíaca e con pacientes que sufriron un infarto, este demostrou previr mortes e hospitalizacións.

Estímase que estes grupos deberían tomar peixe azul nas comidas, polo menos, catro ou cinco veces á semana. O omega 3 máis estudados son o ácido docosahexenoico (DHA) e o eicosapentenoico (EPA). As vantaxes clínicas destes ácidos grasos demostráronse nun total de catro ensaios levados a cabo con 40.000 pacientes, con e sen enfermidade cardiovascular.

Tamén en Europa e en Asia

As probas clínicas destinadas a reivindicar os beneficios cardiovasculares do peixe azul non se limitan a EE.UU. O Diet and Reinfarction Trial (DART) e o Gruppo Italiano per o Studio della Sopravvivenza nell’ Infarto de Miocardico (GISSI)-Prevenzione, en Europa, ademais do Japan EPA Lipid Intervention Study (JELIS), en Asia, demostran que un consumo regular destes ácidos grasos a partir do peixe azul prevén episodios cardiovasculares tanto de forma primaria como secundaria.

A diminución media do risco supera o 30%. Os beneficios non se cinguen ao infarto, senón que abarcan a enfermidade aterosclerótica e unha ampla gama de arritmias. Sobre estas últimas, Lavie cita un ensaio destinado a indagar o beneficio do omega 3 na prevención da fibrilación auricular, unha arritmia propia de persoas sen aparentes factores de risco cardiovascular (obesidade tabaquismo, hipertensión ou diabetes) pero que, debido a unha práctica excesiva e continuada de exercicio físico intenso (ciclistas, alpinistas, corredores de maratón, etc.), o corazón empeza a acusar arritmias na quinta ou sexta década de vida.

No seu estudo, Lavie tamén recoñece que se especulou coa posibilidade de que un omega 3 de orixe vexetal, o ácido alfalinolénico (Á), exercese un beneficio comparable aos acedos grasos do peixe. No entanto, a evidencia científica sitúa o beneficio deste último “moi por baixo” dos de orixe animal.

PEIXE AZUL, LIBRO VERMELLO

Img atunrojo031
As excelencias que se atribúen aos peixes azuis, e en particular ao atún, chocan cun problema importante de sustentabilidade e biodiversidade. Hai 12 especies de atúns, que viven en todos os océanos do planeta, pero a Unión Internacional para a Conservación da Natureza (UICN) xa deu carta de “especie próxima á extinción” a cinco (catro delas en serio perigo): atún de aleta amarela ou atún claro (“Thunnus albacares”), atún do sur (“Thunnus maccoyii”), atún de ollos grandes (“Thunnus obesus”), albacora (“Thunnus alalunga”) e atún vermello (“Thunnus thynnus”).

Asociacións ecoloxistas como Greenpeace corroboran que, despois de máis de 3.000 anos de pesca artesanal, o atún vermello do Atlántico oriental e do Mediterráneo está ao bordo da extinción. Subliñan que bastaron só 10 anos de “desenvolvemento descontrolado” por parte da industria de pesca ao cerco para pór en perigo a supervivencia da especie.

Estas asociacións critican que as medidas que tomaron a Unión Europea e os Estados membros para protexer ao atún vermello son insuficientes e que se ignoran as denuncias de pescadores artesanais, científicos, comerciantes de lonxas de peixe, cadeas de distribución e ONG como WWF. O atún vermello é o maior desta especie. Diferénciase do resto en que a súa aleta pectoral é máis curta e a cor da súa carne, máis escuro. Frecuenta augas distintas, posto que coa actividade muscular é capaz de elevar a temperatura do seu sangue por encima da da auga.

Pode chegar a medir tres metros e o seu peso oscila entre 130 e 600 kg. A súa esperanza de vida en estado salvaxe supera os 20 anos. Aliméntase doutros peixes máis pequenos, como sardiña, caballa e xurelo. Os seus depredadores naturais no mar son quenllas e orcas, aínda que quen pon en xogo a súa supervivencia é agora o ser humano.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións