Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Sauna sen riscos: o que debes saber

A sauna non adelgaza, pero si ten beneficios para o corpo, aínda que tamén comporta algúns perigos que hai que evitar

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 12deMarzode2019
Img saunas sin riesgos

Img saunas sin riesgos art

Húmida ou seca. Tomar un baño de calor nunha sauna ten efectos positivos para o corazón, xa que o fortalece e afasta o perigo de sufrir unha enfermidade cardiovascular. Ademais, axúdanos a liberar endorfinas, e iso fainos máis felices. Pero a sauna tamén ten os seus riscos, polo que hai que tomar certas precaucións, como expomos a continuación.

A sauna é un baño de calor no interior dunha cabina que adoita ser de madeira ou de cerámica e azulexos. Hainas húmidas (tamén chamadas baños turcos), que funcionan con vapor de auga; e secas, cuxo orixe se atribúe aos finlandeses e que traballan con calor e moi pouca humidade. Unhas e outras teñen cada vez máis adeptos en España (hai máis de 35.000), e están presentes en moitos ximnasios, balnearios e centros de spa ou benestar.
No baño turco súase menos que na sauna seca, pois o corpo adoita empezar a suar ao cinco ou seis minutos

Unha sauna regular, ben tomada, axuda a liberar endorfinas (hormonas asociadas ao benestar), limpar a pel, respirar mellor (sobre todo, a húmida) e tranquilizar a tensión, entre outros beneficios. Pero, digan o que digan, non adelgaza. O motivo é que, coa suor, pérdese fundamentalmente líquido, e non graxa. “A temperatura ten efectos beneficiosos para a saúde, xa que botas toxinas para fose e liberas proteínas de choque de calor que teñen efectos positivos para a saúde”, asegura Ricardo Moura, doutor e catedrático en termorregulación e membro da Asociación Española de Ciencias do Deporte.
O baño de calor protexe o corazón
A sauna, ademais, axuda a manter o corazón san. Segundo un estudo das universidades do Leste de Finlandia e Jyväskylä, o seu uso regular (polo menos unha vez por semana) está asociado a un menor risco de morte por enfermidade cardiovascular en persoas maiores de 50 anos. Isto débese a que baixa a presión arterial mentres se activa unha frecuencia cardíaca similar á que temos durante o exercicio físico de intensidade baixa ou moderada: uns 120 latexados por minuto.

Tamén axuda, din os expertos, a eliminar patógenos e previr arrefriados, ademais de reducir dores articulares e favorecer a recuperación muscular.
Un ritual seguro

Para tomar unha sauna con seguridade, hai que seguir con coidado os pasos dun ritual que inclúe hidratarse, controlar a dixestión e non exceder o tempo recomendado. Os expertos aconsellan o seu uso habitual, polo que, se nos senta ben e a nosa condición física e saúde permítennolo, podemos aumentar a frecuencia semanal e utilizala mesmo a diario.
Sauna seca ou húmida?
Dependendo da humidade dentro da cabina, a sauna pode ser seca (tamén chamada finlandesa) ou húmida (baño turco ou hammam). E aínda que estas dúas instalacións baséanse na calor, cada unha aprovéitao de maneira distinta. Se o baño turco emprega vapor de auga, a sauna finlandesa usa calor seca. No entanto, o efecto no noso corpo é similar: as altas temperaturas da estancia provocan que o corpo suar e perda toxinas.
Img saunas sin peligrosImagen: Unsplash

En seco
Na sauna finlandesa, con paredes revestidas de madeira, a temperatura rolda os 80 e 85 ºC -límite máximo- e a humidade relativa non chega ao 20 %. Isto propicia unha abundante sudoración como mecanismo de refrixeración e fai que o corpo rompa a suar en dous ou tres minutos, o que permite eliminar moito líquido. A calor obtense ao quentar rocas con resistencias eléctricas (aínda que nas saunas tradicionais úsase leña) que fan que estas se poñan a lume vivo e desprendan calor.
En húmido
A temperatura do baño húmido é inferior, entre 25 e 45 ºC. Pero a súa humidade relativa é moi alta, por encima do 85 %, xa que o ambiente está saturado de vapor, o que a fai moi beneficiosa para tratar as vías respiratorias. Neste caso, a calor xérase ao quentar auga e evaporarse, o que crea unha brétema de humidade que ao pousarse sobre o corpo condénsase e forma pingas. Este proceso axuda a refrigerar o corpo e eliminar parte da súa calor, un proceso que reduce a sudoración. Por iso, no baño turco súase menos -o corpo adoita empezar a suar ao cinco ou seis minutos- que na sauna seca. Debido á alta concentración de humidade, as cabinas están recubertas de cerámica ou azulexos e a sala é hermética para manter estas condicións.

Ademais do vapor, algunhas saunas húmidas favorecen a relaxación recorrendo á aromaterapia, incorporando aceites esenciais como esencia eucalipto, que axuda a dilatar alveolos e aliviar a expectoración.
Mellor absterse

Antes de meterse na sauna, convén consultar co médico posibles incompatibilidades. O seu uso está desaconsellado para nenos, porque o seu sistema respiratorio aínda é inmaturo, algunhas embarazadas -sempre se debe
consultar co médico con anterioridade-, persoas de avanzada idade, sobre todo con problemas de saúde, e persoas con problemas cardiocirculatorios, presión alta ou baixa, problemas renais ou de corazón ou problemas de bronquios.

Img portada marzo 19
MARTÍN Para acceder a máis contidos, consulta a revista impresa.

Etiquetas:

baño

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións