Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Screen pollution: a contaminación da que (case) ninguén fala

Os oftalmólogos denominan astenotopia acomodativa a un novo mal ocular causado polas pantallas dos móbiles, os computadores e as tabletas

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Sábado, 18 de Xaneiro de 2020

Screen pollution, un termo terrorífico para a saúde visual, describe unha patoloxía provocada pola chegada masiva dos dispositivos electrónicos á vida cotiá. Segundo un estudo realizado por Sonda, o primeiro que fai o 80 % dos españois ao levantarse é mirar unha pantalla electrónica; e o último, tamén. Nin en vacacións descansamos delas. O mesmo mostraxe achega outro dato preocupante para os ollos: pasamos máis de 11 horas fixando a vista nunha pantalla e o 81 % de nós mira cinco ou máis. E isto ten as súas consecuencias, sobre todo nos máis novos. A continuación contamos cales son e que pautas debemos seguir para facer un uso responsable das pantallas e así reducir os seus efectos negativos.

Consultar a hora, agendar actividades, pór a alarma, saber que tempo fará, ler as noticias, colgar un contido en redes sociais, xogar ao solitario, ver unha serie, revisar as contas do banco…. Practicamente en todos os ámbitos do estilo de vida actual están presentes as pantallas. A sobredose electrónica coouse nas nosas vidas de forma inefable e, como alertan os expertos, xa non só é o tempo que pasamos fronte ás pantallas, senón das consecuencias que ten este comportamento sobre a saúde.

Manuel Díaz Llopis, catedrático de Oftalmoloxía da Universidade de Valencia, sinala que “esta ausencia de actividade luminosa e excesivamente sedentaria derivada da exposición ás pantallas leva efectos moi nocivos, como a posible aparición de astenopia acomodativa (cuxos principais síntomas son escozor e enrojecimiento dos ollos, así como dor de cabeza) ou a progresión da miopía en nenos derivada desta falta de luz natural”.

O futuro visual dos máis novos está en xogo. Segundo o estudo citado, un de cada tres menores de 18 anos pasa catro horas ou máis ao máis ao día mirando unha pantalla. “Na maioría dos casos, iso lévalles a buscar sitios escuros e con pouca luz, o que se coñece como efecto caverna. Esta falta de exposición dos ollos a realizar actividades baixo luz natural garda relación directa co incremento da miopía que se está observando na poboación mundial”, comenta o oftalmólogo.

pantallas movil ordenador redes sociales
Imaxe: Erik_Lucatero

Por iso é polo que os expertos lanzasen a voz de alarma e pidan aos proxenitores precaución co uso dos dispositivos electrónicos. Aínda que son inevitables e facilitan a existencia —mesmo proporcionan deliciosos momentos de tranquilidade—, controlar as horas da súa utilización vai máis aló de que poidan causar adiccións: a moderación é imprescindible para salvagardar a boa vista das futuras xeracións. O dato é arrepiante, segundo o doutor Díaz Llopis: “En 10 anos calcúlase que en España máis do 80 % dos nenos acabarán desenvolvendo miopía”.

11 xestos para combater a screen pollution

A boa noticia é que, se actuamos con previsión, as predicións non se teñen por que cumprir. Que se pode facer? Manuel Díaz Llopis, en colaboración coa asociación Empantallados, recomenda seguir unha serie de pautas para realizar un uso responsable das pantallas e tentar reducir así os posibles efectos nocivos para a saúde ocular.

  • 1. Autoevaluación. É importante ser consciente do uso que facemos das pantallas no noso día a día. Medir o tempo que lles dedicamos e valorar se é o que se desexa empregar. Prestar especial atención ás actividades que levan a cabo de maneira simultánea coas pantallas.
  • 2. Crear un plan persoal de uso dixital, sobre todo, determinando para que se quere utilizar cada un dos dispositivos. Un truco? Quitar as notificacións da pantalla de inicio e ser un mesmo o que marca cando consultar o teléfono.
  • 3. Buscar aliados. Incorporar recursos para medir, definir tempos e buscar espazos de desconexión. Algúns sistemas operativos xa permiten establecer tempos de uso; incorpora alarmas ou establece mecanismos para deixar aparcados os dispositivos en determinados momentos.
  • 4. Parpadear de forma voluntaria con frecuencia. Iso evitará a sequedad e a fatiga ocular.
  • 5. Facer descansos curtos pero periódicos, levantando a mirada e desenfocando a pantalla. Se se ten oportunidade, o idóneo é mirar pola xanela ou dirixir a mirada cara a algún espazo con luz natural. E o conveniente é tomar estes descansos cada 45 minutos. Ao longo do día, cando se vai incrementando a fatiga visual, esa frecuencia débese incrementar.
  • 6. Utilizar lubricantes oculares, tipo bágoas artificiais, para previr o ollo seco secundario, cuxos principais síntomas son sensación de terra, enrojecimiento e necesidade involuntaria de que se pechen os ollos. Así mesmo, en ocasións pode producir lagrimeo por rebote, visión borrosa e dificultades para a concentración.
  • 7. Buscar a distancia adecuada das pantallas. O idóneo é situarnos a unha distancia de entre 35 e 50 centímetros para pantallas pequenas (móbil, tableta) e a un mínimo de 55 centímetros para outras pantallas fixas.
  • 8. Engadir filtro de luz azul no caso de que levemos lentes graduadas.
  • 9. Se es pai ou nai, dá exemplo. Non convén dirixirse aos fillos mentres se está usando o móbil. O recomendable é aglutinar as tarefas que requiran o emprego de pantallas en momentos determinados e establecer un plan dixital para gozar en familia.
  • 10. En menores de 21 anos, promover que o uso de pantallas fose do horario escolar fágase en horas sen sol, para evitar que esa utilización de pantallas en sitios escuros impida realizar outras actividades baixo luz natural.
  • 11. Fixar un día á semana sen pantallas, expondo alternativas de lecer como escapadas á natureza, deporte, lectura, etc.

Etiquetas:

pantallas-gl vista

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións