Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Sedentarismo

Os modos de vida non activos son una das 10 causas principais de mortalidade no mundo

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 21deNovembrode2005

Os novos hábitos de vida caracterizados polo pouco tempo dispoñible paira o goce persoal e as interminables xornadas laborais marcadas pola tensión provocan que as persoas realicen cada vez menos actividade física, sobre todo os adultos, con graves consecuencias paira manter una boa calidade de vida. Un estudo realizado por un centro de medicamento deportivo madrileño revela que dous de cada tres adultos europeos non se exercita moderadamente nin sequera media hora ao día e que o 25% non realiza ningunha actividade física. O sedentarismo, por tanto, esténdese con rapidez na sociedade actual e con el a posibilidade de padecer enfermidades cardiovasculares, obesidade, diabetes ou cancro de colon, entre outras moitas. Neste sentido, a Organización Mundial da Saúde (OMS) explica nun informe que os modos de vida non activos son una das 10 causas principais de mortalidade, até o punto de provocar ao redor de dous millóns de mortes anuais no mundo. Tal é a situación que esta organización recomenda seguir una serie de consellos paira enfrontar este mal: paseos diarios de media hora, carreiras de quince minutos e rutas en bicicleta.

Mingua a calidade de vida

A vida sedentaria contribúe a que o esqueleto se debilite e perda as súas funcións máis aló dos movementos habituais. Iso débese á mesma natureza dos ósos. Neles, unhas células chamadas osteoblastos encárganse de fabricar tecido óseo naquelas zonas que necesitan ser reforzadas debido, por exemplo, ao esforzo ou ao exercicio. Desa forma, a estrutura ósea fortalécese. Pola contra, outras células chamadas osteoclastos destrúen óso e absorben calcio alí onde xa non fai falta. Por iso é polo que o esqueleto dos individuos sedentarios se descalcifique progresivamente en maior medida que os ósos das persoas adestradas e ceda máis facilmente aos traumas ou a enfermidades como a artrose ou a artrite.

De igual forma, as persoas sedentarias teñen máis posibilidades de padecer dores musculares. As persoas sedentarias teñen máis posibilidades de padecer dores musculares De feito, a falta de actividade consegue que os músculos e os tendóns perdan tamaño, forza e flexibilidade, se aplanen e fatíguense con maior facilidade. Por iso é polo que xurda a necesidade de adestralos constantemente. De non ser así, o sistema muscular corre o risco de derivar en contracturas e estas, en males crónicos. A situación descrita chega acompañada doutra igualmente preocupante. E é que co sedentarismo a proporción de graxa no organismo é cada vez maior en relación a outros tecidos, aínda que iso non implica que se aumente o peso necesariamente, xa que os músculos decrecen.

Ademais, hai que ter en conta que a falta de exercicio afecta o individuo dobremente, xa que consegue diminuír a capacidade de adaptación das persoas á actividade física caendo así estas en un círculo vicioso.

Afecta a máis da metade da poboación adulta

Os números ditan que a porcentaxe de persoas adultas sedentarias oscila entre o 60% e o 85% en case todo o mundo. Sobre o particular di a Organización Mundial da Saúde que, ao contrario do que puidese parecer, a ausencia da actividade física necesaria afecta case por igual a países ricos e a países en vías de desenvolvemento. Tal é así que esta institución asegura que en occidente máis da metade da súa poboación adulta vive de forma sedentaria e esténdese con celeridade polos estados pobres debido, en gran parte, ás condicións que padecen estes, pouco propicias -aglomeracións, mala calidade do aire e da auga, ausencia de equipamentos e instalacións adecuadas ou as carencias básicas, entre outras- paira o desenvolvemento da actividade física. Desta tendencia, tal e como apunta a OMS, non se libran nin as poboacións rurais, onde o lecer sedentario, como a televisión, está a gañar aceptación de forma rápida.

Como remedio ao sedentarismo, os consellos médicos atenden a recomendacións sinxelas. Neste sentido, una dieta equilibrada e axustada aos requirimentos de cada organismo e una vida activa cobran forza como principais solucións. É dicir, comer de todo e na súa xusta medida, e realizar frecuentemente algún tipo de actividade física, entendendo esta non como arduos adestramentos deportivos, senón como paseos diarios de media hora, carreiras de quince minutos, rutas en bicicleta ou, simplemente, a través dos xogos infantís. E é que a maioría dos beneficios que achega o deporte pódense conseguir con actividades moderadas como as citadas. Agora ben, a maior nivel de actividade física controlada, maior serán os beneficios obtidos e a sensación de benestar.

Paxinación dentro deste contido


Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións