Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Sedentarismo, a segunda pandemia tras a covid-19: como volver á actividade física?

Para as persoas que tiveron o coronavirus, e notan fatiga ao realizar actividades cotiás, é imprescindible un programa de exercicio físico personalizado e seguir estes consellos

img_ejercicio diabetes verano hd 1

A crise sanitaria, económica e social da covid-19 obrigou a ter que adoptar medidas extraordinarias durante estes meses para evitar novos contagios do coronavirus. Entre elas, destaca o confinamento, ao que foi sometida gran parte da poboación mundial, como xa ocorrese en 1918 no noso país e noutros moitos para impedir a propagación da gripe española. Esta medida afectou de forma directa á práctica de exercicio físico. Por iso, algúns autores afirman que, na actualidade, estamos a enfrontarnos a dúas pandemias de maneira simultánea: a pandemia de covid-19 e unha pandemia de inactividade física e comportamento sedentario.

Que efectos causa o sedentarismo na nosa saúde?

Segundo a Organización Mundial da Saúde (OMS), o 31 % das persoas con 15 anos ou máis xa eran fisicamente inactivas antes de que chegase a covid-19. Pero o coronavirus está a facer que todos nos movamos menos que antes e ata é posible que a inactividade física continúe despois de superar a pandemia. E o noso organismo sufrirao. De feito, xa o está facendo. Só a redución no número de pasos diarios durante polo menos dúas semanas é suficiente para producir nunha deterioración significativa nos nosos músculos, esqueleto e metabolismo.

Beneficios do exercicio físico

E é que a actividade física é beneficiosa para o corpo e a mente. Reduce a hipertensión, axuda no control de peso, diminúe o risco de enfermidades cardíacas, accidentes cerebrovasculares, diabetes tipo 2 e diversos tipos de cancro, enfermidades que poden aumentar a vulnerabilidade á covid-19. O exercicio físico realizado con regularidade contribúe a fortalecer a musculatura, mellorar a flexibilidade e o equilibrio e en nenos axuda a manter un desenvolvemento e crecemento saudables. Tamén é bo para a nosa saúde mental, xa que reduce o risco de depresión e deterioración cognitiva, atrasa a aparición de demencia e mellora o noso estado de ánimo en xeral.

Como estar activos tras pasar a covid-19?

Isto é especialmente importante para as persoas que padeceron a nova enfermidade. Por unha banda, observouse que quen se infectaron de coronavirus e tiveron poucos síntomas recupéranse de forma espontánea e non adoitan referir consecuencias a nivel funcional. Con todo, nun 5-10 % das persoas que pasaron a covid-19, eses signos da enfermidade mantéñense pasadas o catro semanas desde a infección, a pesar de que o test xa sexan negativos. Moitas delas refiren fatiga excesiva ao facer actividades cotiás que podían realizar previamente, soño pouco reparador e falta de concentración.

Para aquelas persoas que necesitan recuperar a capacidade funcional, é dicir, a capacidade para levar a cabo as actividades da vida diaria sen supervisión, recoméndase iniciar de maneira paulatina un programa de exercicio físico específico e adaptado ao grupo ao que se pertenza: persoas fisicamente inactivas, activas, maiores… Para quen tiveron a covid-19 é imprescindible realizar un programa de rehabilitación personalizado que conte cun fisioterapeuta experto que adapte este programa de exercicios a cada paciente en función do seu estado de saúde actual, a súa capacidade física, as súas preferencias, etc.

De maneira xeral, hai que seguir as seguintes recomendacións:

  • ➡️ Facer exercicio físico a diario. Non realizar se aparece febre ou máis síntomas respiratorios dos habituais.
  • ➡️ Evitar períodos longos de sedestación..
  • ➡️ Coordinar a respiración durante a execución dos exercicios. Para iso, sempre debes soltar o aire cando se fai o esforzo; por exemplo, se queres subir as escaleiras, colócache diante dos chanzos, colle aire polo nariz e comeza a subir os banzos soprando coma se apagases unha vela, e cando te quedes sen aire, empeza de novo.
  • ➡️ Controlar a intensidade dos exercicios e o esforzo coa escala de Borg. Para iso, puntúa ambas as sensacións do 0 (nada de fatiga nin de falta de aire) ata o 10 (máximo cansazo e falta de aire). Poden ser valores diferentes. Lembra que hai que adaptar cada sesión de exercicio aos teus síntomas.
  • ➡️ Beber líquido frecuente durante o día.
  • ➡️ Realizaranse exercicios dirixidos para mellorar a capacidade cardiorrespiratoria e fórzaa-resistencia muscular, que explicaremos no seguinte apartado.
  • ➡️ Aqueles pacientes que teñan unha deterioración da capacidade funcional deben comezar facendo actividades da vida diaria e básicas.

Alicerces fundamentais do exercicio físico en pacientes pos-covid-19

  • ✅ Adestramento de forza-resistencia. É recomendable realizar a diario este tipo de exercicio mediante movementos funcionais e con axuda de pesas, bandas elásticas, botellas de auga, quilos de alimentos ou o propio peso corporal. De cada exercicio débense executar tres series, tendo en conta que a sensación subxectiva de esforzo non sexa maior de 3-5 na escala de Borg.
  • ✅ Entren amiento de resistencia aeróbica. Facer este adestramento a diario cunha intensidade de exercicio alta, é dicir, un 6 na escala de Borg, pero sempre que contemos coa supervisión dun profesional; se non, é recomendable non pasar de 3-4. Aconséllase levalo a cabo polo menos 30 minutos exercicios que impliquen grandes grupos musculares como subir e baixar escaleiras, camiñar, correr ou nadar.

Se queres empezar a levar unha vida activa, recuperar o teu estado físico anterior á pandemia ou se che viches afectado polo virus e necesitas recuperarche, os nosos coaches poden axudarche no proceso. Podes consultarnos no correo cuentanos@lovexair.com

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións