Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Sedentarismo e cancro: razóns de peso paira pornos en marcha

A inactividade física é o cuarto factor de risco paira a saúde no mundo: multiplica as enfermidades cardíacas e respiratorias, a diabetes, a obesidade e o cancro

Até un 40 % da poboación adulta en España é sedentaria, apenas se move no seu día a día. Sabías que a Organización Mundial da Saúde (OMS) recomenda un mínimo de 150 minutos de actividade física moderada ao longo da semana? Aínda que afecta de forma distinta a cada tipo de persoa, esta falta de movemento agrava determinadas patoloxías. No entanto, o exercicio reduce o risco de padecer cancro e outras enfermidades non transmisibles. Pero pór fin ao sedentarismo é moi sinxelo, como contamos a continuación.

Mesmo sen ter en conta o peso corporal, hai estudos solventes que relacionan a inactividade física co cancro de mama e o cancro de colon. Por iso é polo que o exercicio físico axúdenos en todo momento a mellorar a nosa calidade de vida.

Entre o 30 % e o 40 % da poboación adulta en España é sedentaria. De cando en cando realiza algún tipo de actividade física, aínda que só sexa camiñar. Por tanto, non cumprimos coas recomendacións mínimas da Organización Mundial da Saúde (OMS), que establece polo menos 150 minutos de actividade física moderada ao longo da semana: é dicir, deberiamos camiñar a paso rápido durante 30 minutos polo menos cinco días.

Sedentarismo: una vida entre cadeiras e pantallas

O sedentarismo está asociado ao noso modo de vida, e moito máis nestes tempos de pandemia co teletrabajo en plena efervescencia. As xornadas laborais de moitos traballadores materialízanse sobre unha cadeira ou de pé, durante horas, pero sen apenas cambiar de postura. A isto súmase que a mobilidade leva a cabo en vehículos privados ou en transporte público. Nestas circunstancias, as recomendacións da OMS dificilmente poden levar a cabo. Outro factor acentúa este perigoso hábito: o uso das novas tecnoloxías potencia un lecer pasivo ao redor das omnipresentes pantallas que hai na nosa vida.

Moitas son, desde logo, as circunstancias que nos limitan atopar a motivación necesaria paira dedicar tempo á práctica de exercicio. Pero debemos superar estas adversidades porque a actividade física é fundamental paira una mellor calidade de vida.

Beneficios da actividade física

Cumprir coas pautas da OMS cun mínimo de disciplina diaria permitiranos mellorar o funcionamento do noso corazón e pulmóns, así como a saúde dos nosos músculos e ósos. A actividade física reduce o risco de padecer cancro e outras enfermidades non transmisibles. Pero a cousa non queda só aí. Aínda que xa padezamos algunha destas enfermidades, e sempre que non exista ningunha contraindicación médica, o exercicio físico sempre nos procurará benestar.

Estes beneficios serán maiores si imos un pouco máis aló do guion mínimo aconsellado pola OMS. Deberiamos tentar, por tanto, chegar aos 300 minutos de actividade moderada á semana, o que significa camiñar a paso rápido durante 45 minutos cada día. Como na vida, sempre será mellor sacar un notable que aprobar polos pelos.

Pongámonos en marcha

Aínda que o sedentarismo está moi xeneralizado na nosa sociedade, afecta de maneira diferente a cada persoa. Con todo, ser conscientes da importancia de coidar a nosa saúde e de evitar as malas rutinas no noso día a día está ao noso alcance.

➡️ Se non practicaches exercicio antes e non tes una rutina creada

  • Este é o escenario cero paira una gran parte das persoas. Entendemos as túas dificultades e sabemos que comezar a crear una rutina non é fácil. Por iso é importante una reflexión previa sobre os motivos do exercicio, os beneficios que che achegará e sobre que actividades físicas gustaríache facer e séntesche capaz de levar a cabo. Pode parecer pouca cousa, pero é o primeiro paso paira afianzar un novo hábito. Os pequenos cambios sempre suman.

➡️ Se xa creaches una rutina de actividade

  •  Parabén! Optaches por mellorar a túa saúde e é o mellor agasallo que podes facerche. É moi valioso o que lograches e máis importante é non perdelo. Aproveita paira abrir novos espazo de actividade física que non probes até agora. Pode ser montar en bicicleta, nadar… O mellor sería atopar actividades que che permitan complementar o exercicio que xa estás a facer e non substituílo.

➡️ Se tes una rutina de exercicio físico, pero che custa mantela

  • Nunca é tarde paira retomar o que deixaches. Simplemente lembra que si levas un período de tempo sen moverche, poida que non teñas a mesma forma física de antes. Non pasa nada, pero é importante previr as lesións. Por ese motivo, tómacho con calma. Mide as túas capacidades e ve progresando aos poucos.

Etiquetas:

cancro sedentarismo

RSS. Sigue informado

AECC

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións