Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

“Síndrome do pescozo roto”: dor cervical polo uso excesivo de pantallas

As novas tecnoloxías poden pasar factura á saúde, se non se usan de maneira adecuada

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 03 de Xullo de 2017
img_dolor cuello cervicales hd

Nalgúns foros en Internet denomínase “síndrome de pescozo roto” á dor cervical provocado por adoptar unha mala postura cando se utilizan tabletas, laptops (portátiles pequenos) e teléfonos móbiles ou polo seu uso excesivo. Con todo, esta dor, que pode chegar a ser moi agudo e estenderse a outras zonas lindeiras, como a cabeza, os ombreiros e as costas, pódese previr. A continuación exponse a razón desta molestia no pescozo e que medidas poden evitala.

Imaxe: Rawpixel

Síndrome de pescozo roto: dor cervical por malas posturas

A tecnoloxía é parte importante na vida diaria de moitas persoas grazas ás numerosas comodidades que proporciona. Pero, como pasa con outros aspectos, é contraproducente cando non se utiliza ben. Un uso inadecuado e excesivo de smartphones ou dispositivos portátiles leva riscos derivados sobre todo dunha postura incorrecta.

O problema xorde porque as persoas inclinan a cabeza cara abaixo cando consultan o móbil ou empregan a tableta. Este pequeno xesto fai que os músculos posteriores do pescozo traballen moito ao ter que soportar máis peso: calcúlase que unha inclinación de 60 graos pode supor para as costas o esforzo equivalente a cargar sobre os ombreiros 27 quilos, tal como indica un estudo publicado na revista Surgical Technology International.

Un uso inadecuado e excesivo de móbiles e computadores leva riscos derivados sobre todo dunha postura inadecuada
Segundo esta investigación, só o xesto de “sacar o móbil do peto e inclinar a cabeza cara abaixo supón tal esforzo para a columna vertebral que, a longo prazo, pode provocar dores e problemas musculares nas costas”. A solución, segundo o traballo científico, pasa por levantar os brazos á altura da cara e mirar o aparello coa cabeza ergueita.

Un estudo realizado en primeira persoa polo xornalista especializado en novas tecnoloxías Adam Clark revela que a excesiva consulta aos smartphones levoulle a “sufrir dores de cabeza moi recorrentes, coma se alguén me golpeou na cabeza cunha barra de aceiro”. Na maioría dos casos esta doenza -que non enfermidade- a sofren máis os mozos, que son os que máis tempo pasan fronte ás pequenas pantallas.

Como evitar a dor de cervicais

A primeira das recomendacións é cambiar os hábitos posturales. En moitos casos non é unha tarefa fácil, porque se adoptan posicións forzadas de forma inconsciente. Ser consciente do problema e tentar cambiar de postura é o primeiro paso para conseguir sentar do modo correcto e reducir tensións.

Ademais, deben terse en conta outras recomendacións ergonómicas fronte a unha pantalla:

  • Manter unha distancia de entre 25 e 30 centímetros entre a pantalla e os ollos.

  • As costas debe estar recta e, se é necesario, levantarase o dispositivo á altura que permita ter a cabeza recta ou lixeiramente inclinada cara abaixo.

  • O teclado debe estar baixo, a unha altura que deixe ter os brazos aliñados co tronco e os antebrazos a 90º destes coas bonecas en posición neutra.

  • Sentar o máis atrás posible da cadeira, co respaldo recto, as costas ergueitas. É importante cambiar de posición cada certo tempo e levantarse cada 45-60 minutos.

  • Os xeonllos deben estar nun ángulo de 90º.

  • Os pés teñen que quedar paralelos e con toda a planta no chan.

  • É preferible que a luz sexa natural e evitar reflexos na pantalla.

  • Cun uso prolongado do rato é recomendable alternar de man cada certo tempo.

En canto ao uso de móbiles, as premisas para evitar problemas cervicais son as mesmas, pero a máis importante é a seguinte: a pantalla debe quedar á altura dos ollos para impedir inclinar a cabeza cara abaixo.

Tampouco deben esquecerse outros aspectos:

  • Na cama, non empregar almofadas que inclinen moito a cabeza, porque tamén poden aparecer alteracións na columna e contracturas musculares. Deitados, a cabeza debe estar na mesma dirección do corpo.

  • Para viaxar en coche, a cabeza debe apoiarse no asento.

  • Evitar estar todo o día sentado, manterse activo e facer deporte de forma habitual; para iso, antes deben quentarse os músculos e, despois, facer estiramentos.

  • Se se carga unha mochila, debe levar pegada ao corpo, á altura da zona lumbar ou entre as cadeiras, por encima das nádegas. É recomendable non cargar máis do 10% do propio peso.

Se, a pesar de todo, aparece dor ou hai molestias, o máis recomendable é consultar ao médico, que é quen decidirá cales son as medidas máis adecuadas que deben aplicarse. É importante evitar o repouso e seguir unha vida o máis normal posible, fundamentada en manterse activo tanto como se poida.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións