Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Superar o estreñimiento: exercicio, alimentación e rutinas

Dous de cada tres españois non consultan con ningún profesional sanitario os seus problemas de estreñimiento, segundo unha recente enquisa

Img estrenimiento nadal list Imaxe: Mr. Boxhead

Uno de cada cinco españois ten problemas de estreñimiento, segundo datos recentes da Fundación Española do Aparello Dixestivo (FEAD). A pesar de que o 20% das consultas de atención primaria en España están relacionadas con estes síntomas, a porcentaxe podería ser maior se todos os afectados consultasen co seu médico ou enfermeira. Segundo unha enquisa recente, só faino un de cada tres. Neste artigo descríbense as principais causas do estreñimiento e achéganse algúns consellos para alivialo durante todo o ano e, de maneira especial, en épocas festivas como o Nadal.

Img estrenimiento nadal art
Imaxe: Mr. Boxhead

Dous de cada tres españois non consultan con ningún profesional cando sofre problemas de estreñimiento, segundo unha enquisa do Foro de Regulación Intestinal sobre 2.000 persoas de toda España. Como apuntan os resultados, entre os motivos polos que non se acode ao médico é a pouca importancia que se outorga a estes síntomas ou a vergoña que dá recoñecer que se padece este problema. Tamén a preguiza e a falta de tempo son algunhas razóns que se esgrimen para non acudir á consulta. Os que máis acoden ao médico ou ao farmacéutico ante un problema desta índole son os maiores de 65 anos, en concreto, un 40%.

Enténdese por estreñimiento cando unha persoa fai menos de tres deposiciones por semana. No entanto, este criterio non é suficiente per se, xa que moitos afectados refiren unha frecuencia normal pero con molestias asociadas, como un esforzo excesivo, consistencia moi dura das feces ou unha sensación de evacuación incompleta. En xeral, o prognóstico é leve, excepto en nenos e anciáns. Se as molestias perduran máis aló das 72 horas, algúns profesionais recomendan supositorios ou microenemas. No caso de que se prolongue, o aconsellable é acudir ao médico de familia para comprobar se hai unha patoloxía asociada e establecer unhas pautas nutricionais adecuadas.

Contra o estreñimiento: alimentación, exercicio e horarios regulares

Nas festas do Nadal é frecuente sufrir estreñimiento, xa que se inxere menos fibra, cámbianse os horarios de comida e de soño e bébese máis alcol
Os principais factores de risco de padecer estreñimiento son unha alimentación inadecuada, a falta de exercicio e, por último, reprimirse as ganas de ir baño. En datas recentes, tamén o feito de sufrir tensión situouse como elemento substancial, xa que adoita provocar un aumento da inxesta de comida rápida e unha diminución da de froita e fibra.

A Fundación Española do Aparello Dixestivo, FEAD, resume en cinco puntos, os consellos para reducir o estreñimiento e ter unha boa saúde intestinal:

  • Comida: son moi recomendables as hortalizas frescas, as froitas e os cereais integrais polo seu contido en fibra (en España só consómese a metade do aconsellado); tamén os legumes e os froitos secos (que hai que comer dúas veces por semana). Hai que moderar o consumo de alimentos flatulentos e limitar os azucres refinados (doces, pasteis, etc.), os alimentos grasos, o café e os picantes.
  • Auga e bebidas: incrementar a inxesta de auga ou líquidos -infusións non estimulantes e caldos suaves- e limitar os refrescos azucarados e con gas.
  • Cociñado dos alimentos: para facilitar a dixestión son preferibles as cocciones suaves, como o vapor, o forno ou o papillote.
  • Exercicio suave diario: ir andando aos sitios, baixarse do metro unha ou dúas paradas antes, bailar ou montar en bicicleta son actividades suficientes para o estreñimiento.
  • Horarios: manter un horario regular para as comidas, non cear tarde (provoca que un se levante sen fame pola mañá e non almorce de forma adecuada) e tratar de ir ao baño sempre á mesma hora, nun ambiente relaxado e íntimo son outros consellos.
  • O Foro de Regulación intestinal recomenda tamén produtos naturais de efecto laxante de dispensación farmacéutica, en caso de pasar varios días sen ir ao baño. As plantas medicinais que axudan á regulación do tránsito intestinal, como a frángula, o fucus ou a casca sacra, favorecen as deposiciones.

    Pola súa banda, os especialistas insisten en obviar algúns mitos que rodean ao estreñimiento e que, en realidade, poden ser contraproducentes. Reiteran que é falsa a crenza de que fumar evita o estreñimiento e que, pola contra, comer moitos iogures estriñe.

    Quen sofre máis estreñimiento?

    En xeral, calcúlase que o estreñimiento ocasional afecta a un de cada cinco españois. As persoas que máis sofren son as mulleres (18%) pola súa anatomía pélvica, os factores hormonais ou o sedentarismo.

    Da mesma maneira, a franxa de idade comprendida entre os 50 a 64 anos é unha das máis propensas. O problema débese a que estas persoas toman unha gran cantidade de fármacos de maneira habitual que alteran a regulación intestinal e, doutra banda, teñen unhas condicións físicas que dificultan a mobilidade do intestino.

    Así mesmo, ata o 38% das mulleres embarazadas desenvolven problemas para defecar durante a xestación, debido a cambios fisiológicos e anatómicos do aparello dixestivo. Nestes casos, segundo publicaba hai pouco o Colexio de Médicos de Familia de Canadá, prodúcese un aumento dos niveis de proxesterona e unha redución dos niveis de hormonas motilina, que diminúen o tránsito intestinal. Ademais, aumenta a absorción de auga dos intestinos, que provoca unhas feces máis secas. Do mesmo xeito, mentres avanza o embarazo, o aumento do tamaño do útero pode retardar o movemento do intestino.

    Excesos do Nadal e estreñimiento

    Durante o Nadal, a maioría da poboación realiza excesos, sobre todo, alimentarios. En xeral, durante e despois destas datas, é recorrente sufrir estreñimiento, xa que durante as festas inxérese menos fibra, cámbianse os horarios de comida e de soño e bébese máis alcol do habitual. Para que todo iso non pase factura, os especialistas insisten en:

    • Evitar prolongar en exceso o tempo que se está sentado durante os ágapes do Nadal, que provocan que se coma e beba máis da conta.
    • Compensar as enchentes cunha alimentación equilibrada o resto dos días e evitar picar entre horas.
    • Esquecerse dos licores de alta gradación.
    • Beber dous litros de auga ao longo do día e non abandonar a inxesta de alimentos ricos en fibras, as hortalizas e as froitas frescas.
    • Presentar os doces na mesa en pouca cantidade e en pequenas porcións.
    • Comer amodo e con tranquilidade.
    • Tratar de evitar a tensión. A miúdo, durante a época do Nadal, xéranse momentos de nerviosismo. É vital organizarse, establecer prioridades e non deixar que as tarefas se acumulen.

    RSS. Sigue informado

    Pódeche interesar:

    Infografía | Fotografías | Investigacións