Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Suspenso en actividade física

Só un 12% dos españois practica exercicio físico de forma adecuada, segundo unha enquisa levada a cabo polos médicos de familia

  • Autor: Por

  • Data de publicación: Mércores, 12deDecembrode2007

Porse en forma adoita ser o propósito de moitas persoas ao estrear ano, pero os datos confirman que poucos cumpren con tan saudable labor. Desde a Sociedade Española de Medicamento de Familia e Comunitaria publicouse recentemente una guía que anima aos profesionais a prescribir programas de exercicio físico como una forma de previr, tratar e rehabilitar enfermidades. Una guía que vén complementar a Guía Práctica de Saúde e Deporte, elaborada por CONSUMER EROSKI, na que se inclúen una serie de consellos e pautas sobre como exercitarse en cada caso e nas diferentes idades.

Valor terapéutico

/imgs/2007/12/deporte1.jpg

Un estudo recente con 68.055 pacientes de máis de 14 anos revela que só o 12% da poboación practica exercicio físico de forma adecuada. Os expertos néganse a considerar a unha persoa fisicamente activa si non realiza polo menos tres sesións semanais de actividade física moderada de polo menos 30 minutos de duración. «Son tantos os datos que avalan os beneficios do exercicio que a actividade física débese recetar escrupulosamente desde os centros de saúde en cada visita médica», sostén o presidente da Sociedade Española de Medicamento de Familia e Comunitaria, semFYC, Luís Aguilera.

Exercitarse non só é bo paira calquera persoa sa, senón tamén paira pacientes con enfermidades crónicas como bronquites, hipertensión arterial, diabetes, cancro, obesidade, osteoporose ou artrose. Os médicos de familia queren acabar coa idea errónea de que un enfermo non debe practicar exercicio físico. «Trátase de pautar convenientemente a duración, a frecuencia ou a intensidade da actividade que van practicar, igual que facemos á hora de asignar un determinado medicamento», sinala o experto.

Con semellante fin, a semFYC elaborou un manual sobre prescrición de exercicio no tratamento das enfermidades crónicas. A obra anima aos profesionais a prescribir programas de exercicio físico como una forma de previr, tratar e rehabilitar enfermidades, introducindo ademais una melloría sensible na calidade de vida. «Sabemos que a idade tampouco non é una contraindicación paira practicar exercicio de maneira regular e adaptado ás condicións de cada paciente», puntualiza Aguilera. «Todos podemos exercitarnos nun grao ou outro, desde andar un treito a paso algo lixeiro ou correr, polo menos tres días á semana e durante polo menos media hora».

A inactividade física é un factor de risco importante implicado no desenvolvemento de numerosas enfermidadesAguilera subliña que convén empezar de forma progresiva e continuada, evitando ese recurso tan habitual como nefasto de levar a cabo grandes esforzos un só día de fin de semana. «Os beneficios do exercicio déixanse sentir a longo prazo e de forma gradual, e por iso é preciso ser constantes», engade.

Una guía oportuna

«Estamos ante un factor de risco importante que, asociado aos hábitos de vida actuais, ten un impacto negativo sobre a saúde e aparece implicado no desenvolvemento de numerosas enfermidades», explica Ortega. En España, advirte, a prevalencia do sedentarismo é superior á de calquera outro factor de risco como o tabaquismo ou o consumo de alcol. Ortega, que tomou parte tamén nun estudo sobre exercicio físico nun centenar de pacientes fumadores e non fumadores, asegura que esta práctica «axuda a deixar de fumar e que a intensidade do exercicio inflúe no abandono do tabaco».

O experto asegura que a razón de que na maioría das citas bibliográficas de experimentos de exercicio físico con fumadores rócese o desastre é que a actividade proposta era demasiado suave. Segundo a súa experiencia, «correr una distancia moderada é un exercicio suficientemente intenso como paira facelo incompatible co hábito de fumar». Ortega aclara que un 70% de quen empezaran a correr no seu estudo fíxoo coa idea en mente de abandonar o tabaco.

Exploracións como un electrocardiograma ou una proba de esforzo poden ser necesarias ao prescribir exercicio en persoas maiores ou con risco cardiovascular. «Sabemos, no entanto, que os pacientes activos viven uns tres anos máis de media con maior calidade de vida e autonomía persoal que os pacientes inactivos», explica.

Paxinación dentro deste contido


Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións