Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Psicoloxía e saúde mental

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Técnicas de relaxación

Convén porse en mans de profesionais paira pór en práctica estes métodos

A tensión, a ansiedade e a depresión, situacións asociadas ao noso vertixinoso ritmo de vida, son cada vez máis frecuentes entre a poboación mundial. De feito, a Organización Mundial da Saúde considera a ansiedade como a primeira causa de consulta a especialistas en saúde mental. Paira facer fronte a estes estados de ánimo, moitas persoas utilizan as denominadas técnicas de relaxación, una serie de ferramentas que van desde respiracións profundas, meditación, tensión e relaxación de músculos, até visualizaciones. Os expertos advirten, con todo, de que nos casos crónicos estes métodos non son eficaces si non se fan baixo a orientación de psicólogos. Os especialistas aseguran que nos últimos anos foi recorrente a aparición de persoas que se dedican ao ensino de técnicas de relaxación sen ter una formación adecuada.

Intrusismo e pouca profesionalidade

As técnicas de relaxación son procedementos útiles non só no ámbito da psicoloxía clínica e da saúde, senón tamén no da psicoloxía aplicada en xeral, segundo explican Neves Beira e Jaime Vila no Manual de Técnicas de terapia e modificación da conduta de Vicente E. Cabalo. As súas orixes remóntanse aos primeiros anos do século XX, aínda que hai métodos que se desenvolveron a partir dos anos sesenta e setenta.

Segundo o doutor Héctor González Ordi, psicólogo da Universidade Complutense de Madrid e membro da Sociedade Española paira o Estudo da Ansiedade e a Tensión, na actualidade existen “moitísimas técnicas de relaxación”: desde as clásicas (exercicios de tensión-distensión; procedementos de respiración e sugestión e imaxinación mental), até as correntes máis recentes que inclúen música especializada da denominada “Nova Era”. “Hai todo un mundo en torno ao control mental”, engade o psicólogo.

Nese “mundo” abundan seudo especialistas con pouca formación profesional que se dedican a pór en práctica técnicas de relaxación sen coñecementos clínicos previos. E por iso, non resulta nada estraño escoitar por rádioa anuncios sobre entidades ou escolas que ofrecen cursos de “especialista en técnicas de relaxación e autoaxuda”. Polo xeral, os requisitos paira ingresar nestes cursos non inclúen formación universitaria relacionada coa psicoloxía. E é aí onde está o risco. González Ordi aclara que as técnicas de relaxación “non son perigosas en si”, pero cando se trata de estados crónicos una relaxación caseira con música de fondo e unhas cantas respiracións non bastan paira solucionar o problema nin tampouco a asistencia a consultas con persoas pouco preparadas. O ideal sempre é acudir ao psicólogo.

“Eu non se que calidade terán os cursos que se dan sobre técnicas de relaxación, pero está claro que hai trastornos de ansiedade que non se poden tratar só mediante a relaxación. Moitos, inclusive, son crónicos e requiren outro tipo de tratamento que vai máis aló da simple relaxación. Aos problemas de ansiedade non se lles pode aplicar una receita rápida e fácil”, engade a doutora Susana Ruiz, psicóloga con sede en Madrid.

Paxinación dentro deste contido


Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións