Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Tres propósitos saudables para 2018

Para mellorar a saúde respiratoria é clave cambiar algúns hábitos e incorporar novas rutinas á vida cotiá

Sabía que durante este ano respirará entre 7,5 e 10 millóns de veces? Que a gran maioría destas ocasións farao de maneira inconsciente? E que se deixa de respirar non poderá aguantar máis duns segundos sen facelo? Se respirar é tan importante, tamén é esencial coñecer a nosa saúde pulmonar. Para iso, e coa finalidade de que a saúde lle acompañe durante todo 2018, a continuación proponse unha lista de novos hábitos para pór en práctica neste novo ano que acaba de comezar.

Imaxe: Maridav

O tres propósitos que a Fundación Lovexair expón para mellorar a súa saúde pulmonar son os seguintes:

1. Levar unha vida activa

Imaxe: Doura Horvath

Seguro que ouviu que hai que evitar o sedentarismo e que se recomenda realizar uns 30 minutos de exercicio diario. Os pacientes respiratorios, debido á disnea (sensación de afogo) que senten e que, en moitas ocasións, empeora co exercicio, pensan que esta práctica é contraproducente para eles. Pero nada máis lonxe da realidade. Grazas ao exercicio conseguirán utilizar mellor o osíxeno que adquiren ao respirar, terán menos sensación de falta de aire, fatigaranse menos e aprenderán a controlar os síntomas; con esta práctica, pronto notarán os beneficios no seu corpo e mente.

Pero para mellorar a forma física non é necesario apuntarse ao ximnasio. Estudos recentes demostraron que saír a pasear é un hábito sinxelo de seguir e saudable que contribúe a mellorar a nosa saúde. Para iso recomendamos buscar un lugar agradable e próximo no que poder levar a cabo esta práctica a diario. E lembre que ten que andar de tal forma que poida falar mentres camiña.

2. Non fumar

Como non imos dicirlle que o tabaco é prexudicial para a súa saúde, se produce 53.000 mortes ao ano? Inhalar fume de tabaco, tanto de forma activa como pasiva, fai que o sistema respiratorio se inflame e as vías aéreas estréitense e tapónense “” polas secreciones producidas, impedindo que o aire pase con facilidade. Ademais, os alveolos destrúense, polo que pasa menos osíxeno ao sangue, a sensación de afogo aumenta e, por tanto, calquera actividade produce fatiga.

Por todo iso, deixar de fumar é un dos propósitos esenciais para este 2018. Ademais, o tabaco é unha das principais causas de enfermidades como a EPOC ou o cancro de pulmón.

3. Introducir novas constumbres para previr enfermidades

Cantas veces ouviu que é mellor previr que curar? Pois en saúde pulmonar tamén, sobre todo porque a gran maioría destas enfermidades pódese previr.

Para previr as enfermidades respiratorias agudas é fundamental pór en práctica os seguintes hábitos:

  • Ao toser ou estornudar, cubrirse a boca. Cando se tose ou se estornuda, expúlsanse moitas pingas de saliva que poden estar infectadas por bacterias ou virus. Estas partículas poden contaxiar a outras persoas por inhalalas ou tocar obxectos nos que se depositaron. Para evitalo, SEMPRE hai que cubrirse co brazo.
  • Lavarse as mans. Cada día, ao realizar actividades habituais como ir ao baño ou taparse coas mans ao estornudar ou toser, éntrase en contacto con virus e bacterias que son prexudiciais para a saúde. Pero non só é posible caer enfermo, senón que se poden propagar enfermidades, xa que a diario as mans están en contacto con persoas, obxectos ou superficies. Para impedilo, hai que que lavarse as mans despois de ir ao baño, antes de comer, tras viaxar en transporte público, antes de tocar a un bebé ou ancián ou despois de estar en contacto cun enfermo. As enfermidades respiratorias que poden contaxiarse a través das mans son a gripe, o arrefriado común e a tose ferina.
  • Vacinarse. Vacinarse é unha das medidas máis importantes para previr estas enfermidades e impedir a súa propagación. Pregunte ao seu médico de cabeceira se está nalgún dos diferentes grupos de risco para cada enfermidade e non dubide en facelo se llo recomenda. Se xa padece unha enfermidade respiratoria crónica é fundamental que se vacine, non o deixe.

Para previr as enfermidades respiratorias crónicas é vital:

  • Non fumar nin estar en lugares onde se fume.
  • Non exporse a sustancias irritantes como vernices, lacas… sen a protección adecuada.
  • Evitar os lugares contaminados.
    Non utilizar combustibles biomasa para cociñar, quentarse… O fume xerado pola queima de materiais como a madeira ou o carbón contén partículas daniñas para o sistema respiratorio.

Se necesita axuda para alcanzar algún destes propósitos ou ten calquera dúbida ou suxestión, pode contactar connosco a través do correo cuentanos@lovexair.com.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións