Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Triglicéridos altos? Así afectan o teu corazón

Os niveis de triglicéridos que superan o 150 mg/dl están relacionados co desenvolvemento de ateroesclerosis e, en consecuencia, con anginas de peito, infarto de miocardio e ictus

img_trigliceridos afectan corazon hd

Non se ouve falar deles con tanta frecuencia como do colesterol, e con todo tamén hai que vixialos moi de preto. E é que os niveis de triglicéridos en sangue poden prexudicar a saúde cardiovascular cando exceden determinados límites. Acerca dos niveis recomendados, de por que aumentan e do que ocorre cando se superan trata o seguinte artigo.

Imaxe: Syda_Productions

Entre as graxas que se acumulan no organismo atópanse os fosfolípidos, o colesterol e tamén os triglicéridos. Estes últimos son os máis abundantes, xa que é o principal tipo de graxa que hai no sangue. E tamén é maioritaria na nosa contorna: é a que se acha en maior cantidade na natureza, tanto no mundo animal como no vexetal. A razón da súa abundancia está en que ten a función de servir de reserva enerxética, e por iso necesítase.

Que ocorre cando os niveis de triglicéridos aumentan?

Con todo, cando os niveis de triglicéridos en sangue superan un determinado limiar -considérase que os niveis son adecuados mentres non superen o 150 mg/dl-, poden ter efectos nocivos no organismo. Os niveis altos están relacionados co desenvolvemento de ateroesclerosis, que produce estrechamientos nas arterias coronarias que impiden que o sangue flúa, o que pode causar angina de peito ou infarto de miocardio.

Ademais, a hipertrigliceridemia tamén se asocia ao desenvolvemento doutras patoloxías como pancreatitis e ictus. Segundo un estudo do Hospital Universitario de Copenhague (Dinamarca) publicado na edición dixital da revista Annals of Neurology, maiores niveis de colesterol teñen que ver cun maior risco de ictus, razón pola que os autores da investigación pediron que as recomendacións sobre o nivel de triglicéridos adecuado incluísense nas directrices da prevención do ictus, que naquel momento centrábase nos niveis de colesterol LDL.

Por que aumentan os triglicéridos?

Para coñecer os niveis de triglicéridos que ten unha persoa, hai que facer unha análise de sangue, o único método para confirmar que todo está en orde. Con todo, o corpo ten formas de avisar de que algo pode estar a funcionar mal, aínda que non se dan en todos os casos. Unha deses sinais son as erupciones cutáneas amareladas no dorso de cóbados, xeonllos ou glúteos. Outra posible advertencia son os xantelasmas que, en ocasións, aparecen nas pálpebras, aínda que a súa presenza pode deberse tamén a outras causas.

O aumento deste tipo de graxa pode estar provocado por distintos factores. Segundo explica o cardiólogo Manuel Abeytua, presidente da Sección Risco Vascular e Rehabilitación Cardíaca da Sociedade Española do Corazón (SEC), o nivel de triglicéridos en sangue depende da inxesta de triglicéridos presentes en distintos produtos alimenticios e bebidas, do seu metabolismo e do achegar do fígado á circulación dos triglicéridos. Desa combinación dependerán os niveis de triglicéridos. “Cando temos uns niveis de triglicéridos lixeiramente elevados, entre 150 e 200 mg/dl, aínda non temos datos para dicir que producen unha patoloxía determinada. Pero segundo vanse elevando, a partir desas cifras xa poden producir alteracións no noso organismo”, asegura Abeytua, quen recomenda tomar medidas para recuperar os niveis normais.

Esas pautas varían segundo o grao no que estean elevados os triglicéridos. Cando a cifra se atopa entre 150 e 200 mg/dl, os especialistas aconsellan medidas dietéticas. É a partir de 200 mg/dl cando se inicia tratamento farmacolóxico, sen esquecerse das medidas dietéticas. En ambos os casos, o exercicio pode axudar a recuperar os niveis normais, polo que, ademais do tratamento farmacolóxico e/ou alimenticio, é conveniente practicar algo de deporte polo menos tres días á semana.

Que dieta seguir para baixar os triglicéridos?

Unha alimentación baixa en graxas saturadas, que están presentes en produtos de orixe animal como a manteiga, a nata, as carnes graxas, os lácteos enteiros e nalgúns alimentos de orixe vexetal como o aceite de coco e de palma, frecuentemente utilizado na elaboración de repostaría e pastelería industrial, é a primeira regra a seguir para manter os triglicéridos baixo control.

En lugar deses produtos alimenticios, deberíanse inxerir alimentos ricos en acedos grasos monoinsaturados, como o aceite de oliva, e aqueles en os que predominen os ácidos grasos omega 3, como os peixes azuis. Ademais, teríanse que incorporar á dieta polo menos cinco racións diarias de froitas e verduras e un mínimo de tres racións semanais de legumes , que achegan proteínas vexetais de mediano valor biolóxico, hidratos de carbono complexos e fibra soluble.

Outra recomendación importante é evitar os azucres simples (azucre, mel, bebidas azucaradas e refrescos), a fructosa e, sobre todo, o alcol, xa que todos eles aumentan a síntese hepática de triglicéridos.

RSS. Sigue informado

Fundación española del corazón

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións