Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Uso saudable da bicicleta

Utilizar a bicicleta para desprazarse é unha das mellores maneiras de desenvolver os músculos, perder peso e mellorar a función cardiorespiratoria

O sedentarismo, a obesidade e o incremento dos niveis de contaminación do aire fan da bicicleta unha ferramenta eficaz para lograr vantaxes colectivas, pero tamén individuais: desprazarse en bicicleta mellora a saúde, proporciona autonomía, é barato, eficiente e rápido. Ademais, aínda que a taxa de accidentes en desprazamentos en bicicleta diminuíu, os especialistas aseguran que non hai que perder de vista as medidas de seguridade pasiva, como o uso do casco. Está demostrado que utilizalo diminúe a gravidade dos danos nas caídas: reduce o risco de lesión cranial e cerebral entre un 63% e un 88%, á vez que descende o risco de falecemento nun 26%.

Img
Imaxe: allaboutgeorge

Os beneficios para a saúde da actividade física ao desprazarse en bicicleta dentro da cidade son moito maiores que os riscos pola contaminación do aire e os accidentes de tráfico. Así o acaban de revelar na revista “British Medical Journal” os investigadores do proxecto español TAPAS (“Transportation, Air Pollution and Physical Activities”), o primeiro estudo no mundo que cuantifica o impacto na saúde dun sistema de bicicletas públicas. Analizados todos os parámetros, a investigación apunta que o risco de morrer para os usuarios redúcese un 24%.

Os resultados, obtidos por investigadores do Centre de Recerca en Epidemiologia Ambiental de Cataluña (CREAL), confirmáronse a partir do estudo exhaustivo do sistema Bicing de Barcelona, que conta cunhas 6.000 unidades, 420 estacións e 120.000 abonados. Máis de 70 cidades españolas xa dispoñen deste servizo e os resultados, segundo sinalan os autores, poden extrapolarse a todas elas.

Como conclusión, os investigadores constatan que as políticas de transporte que promoven a actividade física son un bo medio para mellorar a saúde da poboación e reducir os gastos en sanidade pública. Cren, ademais, que aínda hai moita marxe de mellora e, por tanto, para aumentar os beneficios para a saúde e o medio ambiente. A preocupación sobre as altas taxas de sedentarismo, a epidemia de obesidade e o incremento dos niveis de contaminación do aire nas cidades fai que institucións como a Organización Mundial da Saúde (OMS), a Comisión Europea e o Centro de EE.UU. para o Control de Enfermidades poñan o seu empeño en frear a situación.

Pedalear en bicicleta a ritmo constante

Segundo o estudo do CREAL, as mulleres que utilizan a bici unha media de catro horas á semana son menos propensas a gañar peso

Desprazarse en bicicleta supón para os usuarios habituais, que percorren traxectos curtos pero constantes cada día, unha actividade física non extenuante. En resumo, é unha boa forma de facer exercicio sen demasiado esforzo. Hai xusto un ano, investigadores da Universidade de Harvard (EE.UU.) publicaron un estudo na revista “Arquives of Internal Medicine” no que confirmaban que, aínda que se lle dedique pouco tempo, pedalear axuda a controlar o peso, o cal representa un beneficio evidente para a saúde. O traballo levou a cabo entre 18.414 mulleres que, ao comezo do estudo, tiñan idades comprendidas entre os 25 e os 42 anos.

Tras analizar os datos obtidos, os investigadores comprobaron que quen utilizaban a bici unha media de catro horas á semana eran menos propensas a gañar peso, se llas comparaba con quen non pedaleaban. Un incremento de cinco minutos ao día nas mulleres que non usaban a bici ao comezo do estudo tamén mostrou ser beneficioso. A bicicleta permite desprazarse dun lado a outro, o cal a converte nun medio de transporte útil, á vez que unha ferramenta para realizar actividade física case de forma inconsciente, xa que o obxectivo non é o exercicio en si, senón desprazarse dun lugar a outro. Os especialistas sinalan que podería equipararse a camiñar de forma enérxica.

Multitude de vantaxes para a saúde

Xunto coa carreira e a natación, pedalear é unha das maneiras de mellorar a capacidade aeróbica. Contribúe a desenvolver a mobilidade articular e os músculos das pernas, as cadeiras e os glúteos e perder graxa nas coxas e as pantorrillas. Ademais, como calquera actividade física, mellora a función cardiorespiratoria. Tamén axuda a manter a mobilidade das articulacións e, sempre que se coloque o sillín na posición adecuada, pode diminuír a tensión na columna vertebral e aliviar a dor de costas.

Hai múltiples vantaxes do seu uso como medio habitual de transporte: a eficiencia enerxética, xa que o consumo de enerxía que require é 50 veces menor que o que precisa un coche, e o prezo, ao ser moito máis baratas (40 veces menos que un coche e de 10 a 20 veces menos que unha motocicleta). A bicicleta é segura e, en xeral, contribúe a diminuír o tráfico e a reducir a gravidade dos accidentes. Tamén son máis rápidas en desprazamentos urbanos (para distancias de ata 5 quilómetros) e ocupan moi pouco espazo, tanto en circulación como en estacionamento.

O USO DO CASCO, MAIOR SEGURIDADE

O aumento do uso da bicicleta provocou hai poucos anos un incremento considerable de accidentes con resultados de lesións medulares. Chegaron mesmo a superar as causadas polo coche. En xaneiro publicáronse datos do Bicing en Barcelona que ilustraban un descenso dos accidentes en ciclistas tras a implantación do servizo e dos carrís específicos. E esa parece ser a tendencia no resto de cidades españolas.

No entanto, non hai que esquecer que a seguridade encima da bicicleta é fundamental. O casco é unha das medidas de seguridade pasiva que poden aplicar os ciclistas (tanto nenos como adultos) para minimizar os danos nunha posible caída. A súa colocación en nenos é especialmente importante se se ten en conta que, segundo datos da Dirección Xeral de Tráfico, preto dun 20% dos mortos en accidente de tráfico entre 10 e 14 anos eran usuarios de bicicleta. As lesións na cabeza foron a causa principal de falecemento. O uso correcto do casco reduce o risco de lesión cranial e cerebral entre un 63% e un 88%, mentres que o risco de falecemento descende nun 26%.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións