Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Vitamina D e os perigos do exceso: por que non debes tomala pola túa conta

A vitamina D é necesaria paira o organismo e moi beneficiosa paira a saúde, pero consumila en exceso pode ser moi daniño e desencadear problemas graves

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 11deMaiode2021
vitamina D exceso peligro Imaxe: Pixabay

Consumir máis vitamina D da necesaria pode ser moi prexudicial paira a nosa saúde. Os excesos provocan altos niveis de concentración de calcio en sangue, que poden desencadear un fallo renal. Inxerir suplementos de vitamina D sen control médico é o motivo destes problemas. A exposición ao sol e tomar certos alimentos, en lugar de recorrer a suplementos, pode axudarnos a manter unhas cotas de vitamina D adecuadas paira a nosa saúde. Repasamos cales son os niveis óptimos de vitamina D, que ocorre si superámolos e como podemos devolvelos á normalidade.

A vitamina D fíxose moi popular nos últimos meses. Aos seus xa coñecidos beneficios paira mellorar a saúde dos nosos ósos sumouse una nova propiedade: protexer contra o coronavirus. Certos estudos médicos avalan una relación entre o déficit de vitamina D e una maior probabilidade de enfermar gravemente de covid-19. Pola contra, outras publicacións aseguran non poder establecer un vínculo entre ambas as circunstancias.

Á espera de que a comunidade científica póñase de acordo, moitas persoas seguiron o refraneiro español ao pé da letra e, coa máxima de “máis vale previr que curar”, incorporaron suplementos de vitamina D ás súas vidas sen ningunha supervisión médica. Lonxe de curar, esta prevención ante a enfermidade provocou un aumento de casos por toxicidade de vitamina D.

A acumulación de calcio en sangue (hipercalcemia) é a principal consecuencia do exceso de vitamina D. Ese calcio extra deposítase por todo o organismo, sobre todo nos riles, os vasos sanguíneos, os pulmóns e o corazón. Cando isto ocorre, os riles sofren lesións e perda funcional irreversibles, o que evoluciona a unha insuficiencia renal.

Vitamina D, toxicidade e contraindicaciones do seu exceso

A vitamina D obtense de tres maneiras: a través da pel pola exposición solar, na dieta e tomando suplementos. Segundo datos da Sociedade Española de Endocrinoloxía e Nutrición (SEEN), o 40 % da poboación adulta ten carencia de vitamina D, unha porcentaxe que ascende ao 80-100 % a partir dos 65 anos. Por que ocorre?

Tal e como indican desde a SEEN, paira obter a suficiente vitamina D por síntese cutánea hai que expor a pel á luz solar un mínimo de tres veces por semana durante polo menos 20 minutos. Todo o ano. Pero non o facemos porque a posición de España (por encima do paralelo 35ºN) non axuda nos meses de inverno e primavera; e tampouco o fan as altas temperaturas no verán.

Polo que respecta á dieta, os españois non destacamos por consumir grandes cantidades de alimentos ricos en vitamina D ou enriquecidos con ela.

Que nos queda? Os suplementos en vitamina D. Estes poden ser a ferramenta perfecta paira compensar o déficit, pero sempre deben tomarse baixo supervisión médica. Se non o facemos e pasámonos coas cantidades, correremos o risco de causarnos toxicidade por vitamina D ou hipervitaminosis D.

A toxicidade por vitamina D provoca altas concentracións de calcio en sangue ou hipercalcemia. Os Institutos Nacionais de Saúde de EE. UU. (NIH) advirten das consecuencias do consumo excesivo de vitamina D, “as concentracións demasiado elevadas no sangue (superiores a 150 ng/mL) poden causar insuficiencia real, arritmia e até a morte”. Alcanzar estes niveis en sangue supón consumir a diario doses moi altas de vitamina D, entre 600 e 100 veces máis da cantidade recomendada.

Síntomas de hipervitaminosis D e efectos secundarios

Como se describe no ‘Manual MSD‘, especializado en publicacións médicas, “os primeiros síntomas de toxicidade por vitamina D son perda do apetito, náuseas e vómitos, seguidos de debilidade, nerviosismo e hipertensión arterial. Posto que a concentración de calcio é alta, o exceso deposítase por todo o organismo, sobre todo nos riles, os vasos sanguíneos, os pulmóns e o corazón. Os riles chegan a sufrir lesións e perda funcional irreversibles, que evolucionan a insuficiencia renal”.

O tratamento por toxicidade de vitamina D implica suprimir os suplementos e restrinxir o calcio na dieta. Ademais, o médico pode recomendar un maior achegue de líquidos por vía intravenosa e pautar certos fármacos, como corticoesteroides ou bifosfonatos paira inhibir a liberación de calcio nos ósos.

Que alimentos son fonte de vitamina D

A vitamina D é una vitamina liposoluble, o que quere dicir que se atopa en pártelas graxas dos alimentos, polo que non está presente nin nas verduras nin nas froitas. Ademais, hai alimentos enriquecidos con vitamina D que tamén achegan una cantidade extra desta vitamina, como os cereais paira o almorzo ou certos leites enriquecidos.

Alimentos ricos en vitamina D

  • Pescados grasos e azuis: troita, salmón, atún, sardiña, xurelo, boquerón, palometa, dourada e caballa. Tamén os aceites de fígado de peixe son ricos nesta vitamina.
  • Ovos.
  • Fígado de pito e tenreira.
  • Leite enteiro.
  • Manteiga.
  • Queixo.
  • Fungos e cogomelos.

Paira que serve e cales os valores normais de vitamina D

A vitamina D desempeña un papel substancial no metabolismo mineral óseo regulando os niveis de calcio en sangue, estimulando a súa absorción e favorecendo a súa reabsorción a nivel renal. Ademais, ten destacados efectos extraóseos ao ser capaz de inhibir a proliferación e inducir a diferenciación de múltiples células, modular o sistema inmunológico e promover a secreción de insulina.

O déficit prolongado de vitamina D pode provocar osteomalacia nos adultos e raquitismo nos nenos. Esta carencia tamén pode causar una diminución progresiva do óso, desencadeando una osteopenia e osteoporose.

Paira diagnosticar o déficit de vitamina D hai que realizar unha análise de sangue. Os valores óptimos establécense por encima de 30 ng/mL, de acordo dos expertos e da maioría das sociedades científicas. Por baixo de 10 ng/mL considéranse deficiencia e entre 10 e 20 ng/mL insuficiencia.

Etiquetas:

calcio vitamina D

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións