Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Psicoloxía e saúde mental

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Vivir o confinamento só en casa: consellos para soportar a soidade

A soidade pode reducir a túa calidade de vida, pero podes pór en práctica certas pautas que che axuden a non sentirche só e evitar así que a túa saúde e benestar véxanse prexudicados

A maioría dos españois vivimos en compañía, xa sexa con parella, fillos ou compañeiros de piso, pero un 25,7 % dos fogares no noso país están formados por unha persoa, segundo a última Enquisa Continua de Fogares (2019) do Instituto Nacional de Estatística (INE). Case 4,8 millóns de persoas viven soas: 2,2 millóns de homes e preto de 2,6 millóns de mulleres que neste confinamento para conter a propagación do coronavirus pasan máis tempo en soidade.  E esta situación pode pasar factura á saúde, xa que poden sentirse máis soas aínda. É o teu caso? Segue os consellos que apuntamos nas seguintes liñas para mitigar o seu impacto.

Vivir só e sentirse só: consecuencias

Segundo o INE, en España hai 4.793.700 persoas que viven soas, un 1,3 % máis que en 2018. Pouco máis de dous millóns (41,9 %) teñen 65 ou máis anos, e a maioría delas, un 72,3 %, son mulleres. En canto aos fogares unipersonales de menores de 65 anos, o 59,2 % fórmanos homes e as 40,8 % mulleres. E respecto do seu estado civil, eles na súa maioría están solteiros (57,8 %) e elas, viúvas (46,0 %).

Pero non só cada vez hai máis persoas que viven soas. Tamén aumenta a cifra de quen senten soidade ou non teñen con quen relacionarse. Datos de Eurostat (2017) e de Eurofound (2016), que recolle o artigo ‘A quen afecta a soidade e o illamento social’ do Observatorio Social da Caixa, mostran outras situacións: a percepción subxectiva dun 2,2 % das persoas que pensan que non teñen a ninguén con quen falar, mentres que o 3,1 % considera que non poden pedir axuda a ninguén e o 6 % declara abertamente sentirse sós. Non é o mesmo, por tanto, sentirse só que non ter contactos sociais (illamento social) e dentro desa percepción de soidade, tampouco é o mesmo que se bote de menos a compañía doutros (soidade social) a non contar con persoas nas que confiar e acudir en caso de necesidade (soidade emocional).

Sexa cal for o caso, ata hai unhas semanas, moitas destas persoas rompían a súa soidade con saídas de casa para ir ao traballo, a pasar a tarde no club de xubilados, a facer as compras ou a atoparse cos amigos, por exemplo. Con todo, a crise sanitaria pola COVID-19 obrigoulles a confinarse aínda máis nos seus domicilios e ter que reducir a súa vida social ao máximo co fin de contribuír a frear a curva de contagios. A falta de interacción social e o contacto en persoa cos amigos e seres queridos pode dar lugar a unha sensación de illamento , unha percepción que require prestar unha especial atención a aqueles colectivos máis vulnerables, como son as persoas maiores que viven soas.

E é que a soidade, aínda que temporal, ten consecuencias na saúde física e mental. Distintos estudos demostraron que a soidade se asocia cunhas maiores cifras de presión arterial, con alteracións do sistema inmune e cun maior risco de morte prematura. Ademais, relaciónase cun aumento dun 29 % do risco de padecer un infarto ou unha angina de peito, incremento que no caso do ictus establécese no 32 %. Ademais, reduce as capacidades cognitivas e está moi vinculado ao mal de Alzheimer. Tamén ten moito que ver con trastornos mentais comúns, independentemente da idade e o sexo, como a ansiedade ou a depresión. Ata sentirse só é máis prexudicial para a saúde que a soidade mesma.

Pautas para afrontar os efectos negativos da soidade

llamada contacto soledad consejos
Imaxe: nastya_gepp

Se te atopas nesta situación durante o confinamento, debes saber que, a pesar de que a soidade pode reducir de maneira significativa a túa calidade de vida, tamén podes pór en práctica estas pautas para tentar frear este sentimento de soidade e evitar así que a túa saúde e benestar véxanse prexudicados:

  • Evita os pensamentos negativos. Pensar acotío na parte negativa do illamento pode facer que creza o malestar emocional e a ansiedade. Así que, segundo comentan expertos da aseguradora de saúde Cigna, aceptar a situación é o primeiro paso que debes dar para controlar as emocións e minimizar as posibilidades de que apareza a percepción de sentirse máis só. Neste sentido, o Colexio oficial da Psicoloxía de Madrid recomenda fuxir da sobreinformación e buscar sempre a información en fontes oficiais para evitar a angustia que podería desencadear en máis tensión. “Consulta os medios de comunicación de maneira breve e sen sensacionalismo un par de veces ao día, buscando o lado bo dos datos que ofrecen”, suxire Sergio García Soriano, psicólogo clínico nesta entrevista.
  • Mantén unha comunicación continua coa túa contorna social. As relacións sociais son imprescindibles para a saúde física e mental. Por iso, coa familia e os amigos, tenta falar con algún deles todos os días. Contacta de maneira regular usando as novas tecnoloxías (mensaxería instantánea, videollamadas, videoconferencias…) e trata de falar con eles doutros temas que non sexan a pandemia para distraerche. Tamén o traballo é un lugar de interacción social, polo que teletrabajar desde casa pode afectar o benestar emocional de quen non está habituado a realizar o seu labor profesional desde casa. Por iso é polo que sexa esencial seguir comunicándoche cos compañeiros, xa sexa por teléfono, correo electrónico ou videoconferencia. E saír á xanela cada día? “Se sinto só, o malestar irá progresivamente en aumento, polo que sería bo compartir os nosos sentimentos (sen excesos) a modo de ventilación emocional. Doutra banda, aplaudir á mesma hora xera un sentimento de pertenza a un grupo onde me recoñezo a través dun xesto positivo como é o recoñecemento aos sanitarios, as caixeiras, os condutores…”, explica García. Se aínda así, necesitas axuda psicolóxica chama aquí.
  • Practica técnicas de meditación. Probaches xa o mindfulness ou con outros exercicios de respiración ou relaxación para acougar a túa angustia e reducir a ansiedade e a tensión que podes sentir? Pois téntao. Segundo Cigna, “practicalos “pode chegar axudar a atrasar o envellecemento do cerebro, de forma que o sistema inmune reacciona máis sólidamente na produción de anticorpos”.
  • Feixe actividade física. Realizar exercicio físico en casa contribúe a liberar endorfinas no cerebro, polo que, se durante o confinamento mantense un certo nivel de actividade física, os niveis de produción destas hormonas manteranse elevados. Tamén os nosos maiores poden beneficiarse das súas vantaxes; para iso deberán manterse activos con estes exercicios.
  • Coida a túa alimentación. O 95 % da serotonina (a hormona que funciona como un neurotransmisor e que promove a regulación do soño, o apetito e do estado de ánimo) prodúcese no tracto gastrointestinal, polo que coidar a alimentación será esencial para facer fronte á soidade, tal e como indica este estudo da Universidade de Harvard (EE.UU.). Pero coidado con recorrer á comida! Produtos como carnes brancas, ovos, legumes, cereais integrais, froitos secos, sementes, plátanos ou chocolate negro, sempre no marco dunha dieta equilibrada, contribuirá a mellorar o teu estado de ánimo.
  • Establece rutinas en exercicio físico, comidas e soño.  As rutinas dannos seguridade. Por iso, tenta fixar e respectar uns hábitos e horarios neste tres aspectos. Axudaranche na túa saúde física, e, por tanto, na túa saúde emocional. De feito, canto máis tempo esteas ocupado, menos espazo deixarás á soidade.
  • Exponte ao sol. A luz solar fortalece o noso sistema inmunológico e mellora o noso estado de ánimo, xa que estimula a síntese de vitamina D, sustancia crave para o sistema nervioso central que axuda a controlar os síntomas depresivos. Con 10 e 20 minutos ao día, bastará.

Etiquetas:

coronavirus soidade

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións