Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Psicoloxía e saúde mental

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Volta á normalidade? Con estes consellos saberás como recuperar algunhas rutinas

Na túa volta ao traballo, o cole, os reencontros, as compras... sabes como actuar? Ante a incerteza, podes seguir os consellos que che dan dúas expertas

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 04 de Xuño de 2020
coronovarirys psicologia entorno social Imaxe: vperemencom

A pegada psicólogica que nos deixou a pandemia marcará as nosas relacións coa nosa familia. Pero tamén tras o confinamento, coa volta á normalidade, as nosas rutinas nas compras, nas relacións cos compañeiros de traballo ou de estudos ou coa nosa contorna cambiarían. Ou non? Os seguintes consellos da psicóloga educativa Silvia Áraba e a neuropsicóloga Elisabet Mariña Sanz poden orientarnos en como afrontar os nosos comportamentos sociais.

Gastar, comprar, consumir… Cigarras ou formigas?

Durante o illamento estivemos fornecidos dos produtos básicos: alimentación, hixiene, limpeza…, pero afastados de todo o que non fose necesario. Unha situación paradoxal, xa que, en situacións de tensión emocional, as compras poden supor unha vía de escape que non foi posible durante esta crise. Iso pode provocar en nós un certo afán de desquite, un comprar para esquecer, porque, explica a neuropsicóloga e profesora da facultade de Ciencias Sociais da Universidade Europea de Madrid Elisabet Mariña Sanz, “imos querer activar centros do pracer, do goce. É fácil pensar que necesitamos unha recompensa tras tanto tempo de esforzo”. Segundo ela, isto verase especialmente en quen non saíron damnificados desde o punto de vista económico; van consumir, en ocasións de maneira talvez excesiva. É un consumo moi emocional.

Ao tempo, tamén é posible que, ante a incerteza do futuro económico, sintamos medo de gastar e obsesionémonos co aforro. Por exemplo, non compraremos un coche: segundo a consultora MSI, as vendas de vehículos en España descenderán case un 30 % en 2020.

  • Que podemos facer. Se saímos penalizados economicamente —desde un ERTE ao peche da empresa ou a redución de clientes—, deberemos manter unha actitude adaptativa. Trátase de entender que este período vai ser temporal e vainos a permitir desenvolver competencias que necesitamos, como a flexibilidade ou a adaptación ao cambio. Pode ser o momento de facer unha reflexión sobre o consumo responsable e expornos que, igual que vivimos con moi poucas cousas durante o illamento, podemos seguir así algún tempo máis. Esta crise pode servirnos para discernir o superfluo do necesario.

Como relacionarse cos demais

Ao comezo da corentena era frecuente que nos dixésemos o moito que nos iamos a bicar e abrazar cando finalizara o illamento. Co tempo, comprendemos que non habería un día cero no que todo volvería ser como antes. Temos o exemplo do sucedido en China: varias semanas despois de regresar ao traballo, a alerta continúa e con ela os novos comportamentos, como a distancia social de dous metros –aínda cando xa non sexa obrigatoria–, as máscaras omnipresentes e a desconfianza.

  • Que podemos facer. Saber esperar. É inevitable un período de adaptación, de aclimatación, e teremos que aceptar que, durante algún tempo, seguiremos sentindo aprensión ante o contacto físico. Pero podemos aproveitar outro aspecto da nosa relación cos demais: todos vivimos exemplos de solidariedade, como a axuda altruísta cara aos maiores por parte dos máis novos, a inquietude polo estado de saúde de coñecidos cos que perderamos o contacto… Estas novas formas de reencontrarnos poden ser tan satisfactorias como un abrazo.

Para interactuar a diario de novo

Por unha vez, a volta ao traballo pode representar a antítese á famosa síndrome postvacacional. Igual que os máis novos poden atopar goce no regreso ao colexio ou instituto, ao reencontrarse cos compañeiros de clase, tamén os adultos podemos vivir sentimentos de ilusión na oficina, o despacho ou o taller. Pero, unha vez máis, non será igual para todos: quen teñan un mal ambiente laboral e gozasen deste período de teletrabajo —ou mesmo do ERTE—, poden agora sufrir un impacto maior que o da síndrome postvacacional.

  • Que podemos facer. Aínda cando nos poida custar traballo pensar en positivo, é de esperar que moitas cousas cambiarían nas estruturas empresariais. É o momento de centrarse nos aspectos positivos da nosa vida laboral e o que a acompaña: o compañeirismo, os valores humanos e a relación cos demais.

Etiquetas:

coronavirus

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións