Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Ximnasia a partir dos 60 anos

Una vellez activa combate enfermidades como a osteoporose e reduce o nivel de dependencia das maiores

A madurez é tan bo momento paira coidar a forma física, como calquera outro e talvez mellor. Así o aseguran os especialistas en medicamento deportivo, quen explican que un envellecemento activo axuda a mellorar o ton muscular e enfermidades como a osteoporose ou a insuficiencia cardíaca. Non é necesario ‘deixarse a pel’ cada día nun ximnasio, senón que basta con pasear durante 30 minutos, subir e baixar as escaleiras de casa ou evitar tomar o autobús sempre que se poida chegar camiñando. Precisamente co desexo de concienciar aos maiores da importancia de facer exercicio, comezaron a proliferar nos últimos meses os denominados ‘parques xeriátricos’, espazos verdes situados nas cidades e compostos por randeeiras que axudan ás persoas maiores a mellorar a mobilidade, aumentar a flexibilidade e tonificar a musculación. O obxectivo é pór a práctica deportiva ao alcance de todos, a condición de que se acuda antes ao médico para que prescriba o tipo, a frecuencia e a intensidade adecuada do exercicio.

Vantaxes

O exercicio regular é bo paira calquera persoa. Os seus beneficios sobre a saúde son patentes e, no caso dos maiores, adquire una importancia especial porque axuda a mellorar o funcionamento de practicamente todos os sistemas e aparellos orgánicos. Ademais, reduce os niveis de colesterol, controla o peso corporal e exerce un efecto positivo sobre o aparello cardiovascular.Reduce os niveis de colesterol, controla o peso corporal e exerce un efecto positivo sobre o aparello cardiovascular O deporte é, en definitiva, una maneira efectiva de envellecer con calidade de vida.

Paira o secretario da Federación Española de Medicamento do Deporte, Pedro Manonelles, ademais dos beneficios mencionados, “a actividade física pode reducir a tensión arterial, permite ás persoas facer actividades de maior duración sen presentar fatiga e, a nivel respiratorio, mellora o funcionamento dos pulmóns”. Pero os beneficios continúan: “aumenta a función muscular, prevén algúns problemas como caídas, inestabilidade ou situacións de falta de autonomía, mellora determinados tumores, como o cancro de colon, e demostrouse que a actividade regular é capaz de axudar aos tratamentos de fixación de calcio nos ósos dunha forma moi notable”.

“É moi sinxelo, se un coche non se move, acaba estragándose e se un corpo non se move, acaba morréndose”, explica o secretario xeral da Sociedade Española de Xeriatría e Gerontología (SEGG), Javier Gómez Pavón. Ao seu xuízo, o deporte é necesario non só paira manter un bo estado de saúde, senón que axuda tamén a disociar os termos envellecemento e dependencia porque a persoa que practica deporte sente máis activa e “é capaz de vivir libre de dependencia até case o final da súa vida”.

Pola súa banda, Antonio Martínez, licenciado en ciencias da actividade física e o deporte da Escola de Formación Apta Vital Sport, corrobora a necesidade de practicar exercicio e constata que “ultimamente o volume de persoas entre 65 e 85 anos en centros deportivos está a aumentar considerablemente porque nas consultas empézase a recomendar acudir a estes centros”. Ademais, apunta que a actividade física é tamén un bo fármaco contra os problemas psicolóxicos, posto que mellora a autoestima e diminúe a tendencia á ansiedade. “Ás veces é máis importante que o monitor fale e mostre o seu agarimo ás persoas maiores, que ensinar a realizar un simple exercicio”, advirte.

Paxinación dentro deste contido


Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións